Auteur |
Onderwerp |
|
bernard
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 16:40:42
|
Hallo beste globetrotters,
Als ik live een song inspeel, met een bestaande style in de tyros 4 en na het laatst gespeelde refrein de transpose knop indruk om met een halve toon hoger het refrein nogmaals te spelen, lijkt dat goed te gaan, totdat je na het afsluiten van de song het geheel beluistert. Dan blijkt dat de transpose niet werkt en het laatste refrein gewoon in dezelfde toonsoort is opgenomen. Het maakt niet uit of ik dan de OTS uitschakel. Weet iemand hier een antwoord op ?
Bernard |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 17:04:10
|
dag Bernard, ik denk dat het te maken heeft met de instelling in "Function" > "Controller" > tabblad "keyboard/panel","Transpose assign" ik denk dat de instelling niet op "Master" mag staan,doch op "Keyboard" of "Song" , probeer maar eens. Vr Gr eddy
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 17:34:34
|
Hallo Bernhard,
Mocht het niet werken, wat Eddy heeft vermeld, doe dan het volgende :
- Zoek de song op die niet goed werkt. - Druk op Digital Recording - Druk op song creator - Druk op het tweede tapblad ( Channel ) - Druk op setup - Druk op execute -Druk op save. - sla de song vervolgens op.
1 van de oplossingen moet goed zijn. Laat je het even weten, of het gelukt is.
Ik heb 'm bijna........Tyros 5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
Bewerkt door Rene op 26/11/2013 17:57:39 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 18:53:11
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
dag Bernard, ik denk dat het te maken heeft met de instelling in "Function" > "Controller" > tabblad "keyboard/panel","Transpose assign" ik denk dat de instelling niet op "Master" mag staan,doch op "Keyboard" of "Song" , probeer maar eens. Vr Gr eddy
Hij zal op master staan, zet hem op keyboard, dan word het meegenomen in de opnamen.
Grt. Frans
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 19:03:52
|
Hallo,
Het op keyboard zetten is inderdaad het juiste bij dit probleem. Maar Rene, want in hemels naam heeft jouw voorstel voor nut? Je doet niets, drukt op execute en saved de song weer. Maar als je niet veranderd, valt er ook niets te executen. Of ik snap het niet helemaal. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 19:46:14
|
Frans,
Volgens mij, als ik het goed lees, heeft hij in de song iets veranderd, te weten de transpose. Als je dit niet opslaat, zal de song de volgende keer terug gaan alsof er niets getransponeerd is. Misschien begrijp ik de vraag van Bernhard verkeerd, zo ja dan klopt idd mijn antwoord niet.
Ik heb 'm bijna........Tyros 5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 19:48:34
|
Ik heb de vraag nog even doorgelezen. Bernhard heeft het niet over een opgeslagen song, maar life afgespeeld. Frans je hebt gelijk
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 26/11/2013 : 21:58:17
|
Hallo Rene,
Ik zie dat je ook een dubbele post hebt. Meldt hem even in het onderwerp van T-rossie. Die zoekt naar een oplossing voor dit probleem.
Dat die vraag waar het om ging. Waar het mij om ging is dat je alleen maar songcreator opend, naar setup gaat en dan op execute drukt. Maar je moet dan eerst wel een bewerking uitvoeren. Het belangrijkste is dat Bernard geholpen is. Groetjes,
|
|
bernard
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 27/11/2013 : 11:40:00
|
Beste Eddy van Zee,Rene, F. van Holten,Frans Lijflander,
Met grote verbazing en bewondering heb ik zojuist alle reacties gelezen. Wat is dit een SUPER forum !! Ik ben al een paar jaar lid van dit forum, maar heb er vrijweg nooit gebruik van gemaakt (eigenwijs; altijd alles zelf willen ontdekken) Stom, stom, stom !
Het antwoord op mijn vraag is inderdaad het antwoord van de eerste reactie, op "keyboard" gezet. Net zo als een aantal andere reactie eveneens aangaven. Ik vind het fantastisch dat jullie allemaal ( zo supersnel) een reactie hebben gegeven.
Het nummer heb ik opnieuw ingespeeld en het is voor elkaar ! Herstel na de nieuwe instelling van het reeds opgenomen lied, is niet mogelijk ( althans, er gebeurt dan niets ).
Nogmaals bedankt. Ik ga dit forum vanaf nu vaak bekijken.
Groeten
Bernard |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 27/11/2013 : 16:08:59
|
dag Bernard,
"herstel na de nieuwe instelling........" begrijp ik niet goed;
is er nog een probleem ?
zou het kunnen dat je bij het opslaan van de midifile dezelfde naam gebruikt hebt, maw.dat je de vorige midifile overschreven hebt ? VrGr eddy |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 27/11/2013 : 20:16:44
|
Bernhard
Klopt, je zal hem overnieuw in moeten spelen, let wel, bij een reset, (hoogste-C) wel deze instelling weer activeren
Grt. Frans
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 27/11/2013 : 20:51:31
|
Hallo Eddy,
Als je het goed leest bedoelt Bernard dat na de nieuwe instelling de eerste opgenomen midifile nog steeds niet de transpose speelt. Dat klopt ook want hij is zo opgenomen. Groetjes,
|
|
|
Onderwerp |
|