Auteur |
Onderwerp |
willem63
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 30/11/2013 : 11:34:37
|
Hallo Musicmaniac,
Zelf heb ik ook een T4 en gisteren bij Oostendorp een poosje achter de T5 gezeten. Eerst met koptelefoon en daarna geluid over de bijbehorende MS05 speakerset. Het is natuurlijk niet te verwachten dat je bij een overstap van T4 naar T5 eenzelfde verbetering zal hebben als bij de overstap van een Casio naar T4 maar zo realistisch ben je zelf ook wel. Een aantal persoonlijke observaties en meningen: De MSO5 set is beter dan de MS04, er is meer detail in het hoog. Toch is met een betere monitor en subwoofer set een veel beter geluid te verkrijgen. Als ik de overstap waag zal ik wel de MS05 set er bij nemen want het staat goed en mocht je later de T5 particulier willen verkopen is het net iets makkelijker met de originele speakerset erbij. Ik sluit er wel een extra monitor set bij aan.
Er zijn een zeer groot aantal T4 styles aangepast. De veranderingen zijn soms subtiel maar duidelijk merkbaar. Audio styles klinken prima maar ik had een groter verschil verwacht met de T4 midi drums. Misschien is het verschil groter met een betere monitor/subwoofer set of wanneer je over een grote PA installatie speelt. Er zitten wel een aantal erg mooie nieuwe styles bij. Er zijn een aantal nieuwe multi-pads toegevoegd. Vooral bij de gitaar multipads zitten een paar hele mooie. De grootste verandering vind ik persoonlijk in de ensemble functie en de orgel sounds. De laatste zijn echt een stuk beter dan op de T4, Er zijn ook mooie menuschermen waarop je 8 verschillende presets kan kiezen met een plaatje van het betreffende orgel. De ensemble functie is in feite een uitbreiding van de harmony functie en zorgt dat bijv. bij een strijkerskwartet alle instrumenten afzonderlijk spelen. Het geeft een mooie volle sound en het klinkt net weer wat "echter". Verder een groot aantal nieuwe of aangepaste voices: o.a. nieuwe sax geluiden, behoorlijk wat nieuwe gitaren erbij en een nieuwe SA2 flute. OTS settings, van wat ik geprobeerd heb zijn ze net wat beter gebalanceerd dan bij de T4. Verder wordt het geheugen beter gebruikt. Ruud vertelde dat hij op de T5 al zijn uitbreidings packs kon laden terwijl dat niet meer ging op de T4. Er komt een extern software pakket als vervanging voor de voice creator. Het scherm is ook net weer iets scherper en helderder dan de op de T4.
En dan de hamvraag; is het de moeite waard om over te stappen? Ik weet het eerlijk gezegd niet want het is voor iedereen anders. Je kan voor een paar honderd euro ook een hele set uitbreidings packs voor de T4 kopen en losse styles zijn ook overal te koop. De T5 klinkt net weer iets beter dan de T4 in sommige styles en voices. Je zal zelf moeten bepalen of de nieuwe zaken voldoende meerwaarde bieden om de oversteek te wagen. Het hangt natuurlijk ook van je persoonlijke situatie af. Als je financieel de ruimte hebt om het te doen zou ik het aanraden. Je hebt weer het beste uit de Yamaha Tyros serie en er zal ongetwijfeld weer een hoop leuk spul op de markt komen speciaal bedoeld voor de T5. De nieuwe eigenaren van de T5 zijn nu druk aan het inspelen en zullen een veel betere en genuanceerde mening kunnen geven dan wat ik heb ervaren gedurende een uurtje T5. Ga zelf ook spelen bij je dealer en ervaar het zelf. Uiteindelijk moet je zelf de beslissing nemen (en eventjes afrekenen :)
|
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 30/11/2013 : 17:21:19
|
Dank hier kunnen wij wat mee!
Ik ga 23 December naar mijn Dealer dan is er een demonstratie van de Tyros 5 met Michel Vonken en dan eens goed luisteren!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
Bewerkt door Toch nog Tyros op 30/11/2013 17:22:35 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 30/11/2013 : 17:43:06
|
Vanmiddag gehaald (In Wezep natuurlijk!) Om twaalf uur waren we weer thuis. Zonder pauze gespeeld van 12.45 tot 17.45! Nu ff eten....moe, maar zéér tevreden!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 03/12/2013 : 17:02:11
|
Ik ben benieuwd wie de TYROS 5 nog meer heeft
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 03/12/2013 : 20:14:00
|
ik heb hem nog niet. hier in belgie gaat het blijkbaar wat trager 76 toetsen hopelijk deze week leverbaar verwacht elke dag een tel
|
|
|
kiburgms
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 03/12/2013 : 21:56:06
|
hallo,
de Tyros 5-76 op gehaald op 29 -11 in Wezep. Weer genoeg nieuws om allemaal uit te zoeken. Het is toch weer ongelovelijk wat Yamaha weer weet toe toevoegen aan de T 5.
groeten
Michel
Groeten
Michel Kiburg |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 03/12/2013 : 22:49:19
|
Ik heb hem nog niet, maar na de demo van gisteren wel beslist hem te bestellen (76 toetsen). Hopelijk zit de mijne bij een grote levering over twee weken!
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
Live muziek
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 04/12/2013 : 08:23:17
|
ga vandaag de t 5 uit proberen . bespeel zelf de t 3.Vond het verschil tussen 3 en 4 niet zo groot. |
|
|
Theo T3
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 04/12/2013 : 09:23:19
|
Nog even wat deuren en kozijnen aflakken. Dan mag deze blije schilder zijn speeltje vanmiddag halen.
Chips heb alleen maar lopers en druipers nu raar heb ik normaal nooit. Grtzzz theo
Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 04/12/2013 : 09:24:31
|
Welkom op dit forum, "Live muziek"!
We stellen het op prijs als je je een beetje voorstelt: wat voor soort muziek je speelt, thuis en/of optreden, je voornaam.
Hoeft niet, geen enkele verplichting, maar vinden de meest forumleden wel leuk. Ik tenminste wel.
Maarten |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
|
musicmaniac1965
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 04/12/2013 : 19:34:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door willem63
Hallo Musicmaniac,
Zelf heb ik ook een T4 en gisteren bij Oostendorp een poosje achter de T5 gezeten. Eerst met koptelefoon en daarna geluid over de bijbehorende MS05 speakerset. [knip]
Hallo willem63,
Hartelijk dank voor deze super duidelijke en heldere uitleg. Ik zal de raad opvolgen, en het keyboard beluisteren met de MS05 speakerset beluisteren, omdat ik zelf de T4 altijd beluister via de MS04, of mijn eigen koptelefoon (Shure). Het is dan een eerlijke vergelijking, en zo zou het verschil goed hoorbaar moeten zijn. Natuurlijk zou ik graag een T5 willen, maar financieel is het een behoorlijke lap geld wat betaald moet worden, en met de (helaas nog) huidige crisis is mijn baan natuurlijk ook niet 100% zeker. Als ik met mijn hart denk, dan had ik de bestelling al gedaan, al was het maar voor een hoger octaaf bereik met de 76 toetsen versie zonder een memory registration te gebruiken om van octaaf te wisselen als je hoger wilt. Maar als ik met mijn verstand denk, denk ik dat het beter is even gedult te hebben, en mischien op een later tijdstip een T5 kopen, of de eventueele opvolger daarvan natuurlijk.
Muzikale groeten,
musicmaniac1965 |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 04/12/2013 : 23:32:35
|
Heb hem vandaag besteld de T5-61. Hoop hem voldoende te kunnen aanpassen aan eigen wensen (zoals ook de T4).
groet Niek |
|
|
Henk21
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 05/12/2013 : 12:53:46
|
Na demo van Maandag en gisteren middag van Ruud net de T5-61 besteld en nu maar afwachten zal hoop ik niet zo lang duren als bij de T4
Mvg Henk |
|
|
Peter Lasaroms
New Member
38 berichten |
Geplaatst - 05/12/2013 : 17:50:36
|
Als de nieuwe zending T 5 met de boot komt zal die, met deze storm/wind in de rug, wel eerder arriveren dan gepand! Zou een meevallertje zijn voor de wachtende mensen!
Groet Peter.
|
Bewerkt door Peter Lasaroms op 05/12/2013 17:51:35 |
|
|
Onderwerp |
|