Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Tyros aansluiten op hifi speakers
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  10:42:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste muziekgenoten.

Ik vind persoonlijk dat de originele speakers op de Tyros 4 onderdoen aan het instrument.
Nu kan je diverse pa of studiomonitoren aansluiten om het perfecte geluid te krijgen, maar dat kost een flinke duit.

Mijn vraag:

Ik heb hier staan 2 Infinity Overture 1 speakers met een flinke sub ingebouwd welke apart versterkt word. (150 watt)
Volgens mij hetzelfde principe als de originele speakers van de tyros waarvan de sub ook versterkt word en de kleine speakers niet.
Alleen deze Infinity speakers hebben de normale speaker aansluiting (schroef)pluggen.

Is er op dit forum een techneut die mij kan vertellen of ik deze speakers kan gebruiken op de tyros en zo ja op welke uitgang van de tyros.

Ik kan me voorstellen dat je een 6.3 jack kabel in de tyros doet en de andere kant van de kabel de stekker verwijdert om deze vast te kunnen zetten op de schroefpluggen van de speaker, het moet werken. Maar of dit juist is en voordat ik mijn huis opblaast graag uw advies.

Groetjes Bert

Yamahaman
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:08:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit zal wel lukken, opblazen is niet aan de orde, er komt immers een line out signaal uit je keyboard. Ik zou een komplete jack- kabel kopen met twee losse female pluggen waaraan je de kabels kunt solderen. De boel aansluiten en vol. knop op minimum en zachtjes proberen. Het signaal zou zelfs nog wel te zwak kunnen zijn.
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:26:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Als je klant bent van Oostendorp, zou ik contact opnemen met hun technische dienst, die je ongetwijfeld van goed advies kunnen dienen.

Dat je huis opgeblazen zou worden, zal niet gebeuren, maar je kunt wel schade aanbrengen aan je Tyros of de Infinity boxen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:34:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat de ingangsgevoeligheid van de Infinity te laag is. Volgens de specs 92 dB of 2.93V terwijl de Tyros ongeveer lijn nivo uitstuurt wat neerkomt op 0.3V (10 x lager)

De ingangsimpedantie van de Infinity is volgens spec 8 Ohm ook niet direct geschikt.

Mogelijk is de koptelefoonuitgang van de Tyros beter geschikt dan de line-outs.

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  21:08:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou de line-outs van de T4 verbinden met een mixer/versterker en hiermee de speakers aansturen. De sub kan aan de hoofdtelefoon uitgang van de mixer.

Natura Artis Magistra...
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000