Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Speakers T5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 09/12/2013 :  18:02:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Hoi Hans,

Bij ons in de winkel kunnen we verschillende speakers laten horen. Natuurlijk klinkt het thuis net wat anders qua akoestiek, maar meestal is die afwijking minimaal.

Als u niet tevreden bent achteraf over de uitgekozen set dan gaan we op zoek naar wat anders. Maar de Yamaha HS-set die wij meestal adviseren bij een Tyros hebben wij nog nooit teruggekregen. Klinkt erg goed voor de prijs. Natuurlijk kunt u de Bose speakers ook proberen, misschien past dat wel bij u. Wij zijn ook gewoon Bose dealer.

MVG, Henk Oostendorp
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 09/12/2013 :  18:24:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

ik denk dat je mij bedoeld, het gaat ergens anders over, zoals je leest gaat dit niet meer over speakers, maar ik mag zelfs geen plaats meer noemen. Hoever moet het gaan.
Het ging ook niet over "daar moet je ze kopen", en nogmaals, er is niets ten nadele van je zaak gezegd.

Je hebt een PM, mag ook niet meer, ook weer nieuw, ik ben de logica een beetje kwijt.
Zal de ouderdom zijn.

Maar we zullen het, en gaan het er mee doen.

Voor mij einde topic, anders komt er nooit een eind aan.

Nog wel een Prettige avond.

Grt.
Frans

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 09/12/2013 :  20:01:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk
Sorry, Ik dacht dat er een schrijffout werd gemaakt, Hans/Frans, maar was wel voor Hans bedoeld.
Kan gebeuren.

Grt.
Frans

Tyros5frans
Average Member

138 berichten

Geplaatst - 10/12/2013 :  10:03:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk

Je hebt helemaal gelijk met de akoestiek die thuis anders is dan bij jou in de winkel,want hoe meer je in de kamer hebt staan hoe voller het klinkt en bij bijna leegte hoe holler .
Dit kun je zelf al merken als je bijvoorbeeld gaat opruimen om te behangen,dit effect heb je dus met de boxen.
En daar vergissen veel mensen in als ze de boxen in een winkel horen die een beetje vol staat en waar de muren ook met legplanken zijn voorzien met spullen er op.
Daarom zeg ik probeer ze thuis uit .

Gr. Frans

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 10/12/2013 :  14:31:34  Toon profiel  Reageer met citaat
De standard speakers in de Tyros zijn inderdaad standard speakers en daarmee is alles gezegd. Er zijn zeker betere op de markt. Het is wel een zoektocht naar je eigen wensen en vooral de omgeving waarin je ze plaatst. Mijn ervaring in jaren zoeken is soms wel teleurstellend, b.v je vertrekt van een bepaald hoogstaand merk en bij de luisterproef stel je vast dat een ander op het geluidtechnisch vlak toch beter doet (dan is het de keuze aan u). Je kunt dit alleen voor jezelf oplossen, meerdere meningen maken het alleen maar ingewikkelder. Nog veel zoekplezier, dat heeft ook zijn charmes, Omer

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 10/12/2013 :  15:53:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Geluid is zoals al eerder gesteld een subjectieve beleving. Om nu allerlei speakers te gaan proberen is een optie, maar je kunt het ook van de andere kant benaderen; nl. hoe krijg je de Tyros zo afgeregeld met de geluidsinstellingen dat het voor jou goed klinkt. Velen hebben daar weinig kaas van gegeten maar het loont zeker de moeite om in dit opzicht het beste uit je Tyros te halen.
mvg
Jan

Natura Artis Magistra...
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000