Auteur |
Onderwerp |
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 15/12/2013 : 17:51:58
|
Er zullen bij nieuwe versies altijd zaken aan het licht komen na de introductie die moeilijk van te voren in te schatten zijn, zo ook hier. Wat je Yamaha eventueel wel kunt aanrekenen is de gebrekkige start met de expansion manager; dat had m.i. niet gehoeven.
Natura Artis Magistra... |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 15/12/2013 : 21:32:04
|
Wat zijn nu echt problemen in de Tyros 5
* Expansion Manager icm overige custom voices van derden laden gaat nog niet? Gaat wel
* EM alleen nog maar voor Windows Dit wordt zeker nog wel opgelost. Heb je geen windows pc? niet, dan kun je bij Jososoft de handige programa's ook niet gebruiken.
* Bugs in de software (left hangen) zet je style setting op style of fixed. Dit wordt zeker nog wel opgelost.
* Registraties vd T4 werken niet goed op de T5 (transpose instelling wordt niet herkend) Werkt bij mij wel.
* Matige demo's van Yamaha op YT Is geen fout in de Tyros5 YT is gewoon slechte kwaliteit audio
Dat de Tyros5 nog verder door ontwikkeld wordt is alleen maar een plus punt. De Tyros4 ligt op dit punt stil. Wie weet wat voor mooie mogelijkheden er nog komen.
Voor mij is dus de Tyros5 niet te vroeg genoeg gelanceerd.
En ja bij elk nieuw keyboard zijn er opstart issue's. En het woord probleem ken ik niet wel uitdaging.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 15/12/2013 21:32:18 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 07:41:35
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Ik heb de centjes klaarliggen om zo de T5 te halen maar die échte wow factor heb ik (nog steeds) niet.
Dat is een heel belangrijke constatering, Toine. Als je geen wow gevoel krijgt bij een grote aankoop als deze, zou ik het niet doen. De kans dat je spijt krijgt is dan groot.
Ik zou nog even wachten met de aanschaf. Geef Yamaha de tijd om alles 100% op de rit te krijgen en eventuele bugs glad te strijken. Ook zullen de komende tijd langzaam aan Tyros 5 filmpjes verschijnen van mede hobbyspelers. En waarschijnlijk zal er een uitgebreidere demo van Martin Harris gaan verschijnen van tijdens de NAMM 2014. Bovendien is er misschien een kans op een Kerstactie na een jaar, zoals ook met de Tyros 4 het geval was met een gratis microfoon en -statief. En je kunt besluiten te wachten tot de Tyros 6 als de wow factor niet komt.
Ik heb de Tyros5-76 nu een paar weken staan, en was de eerste paar dagen ook teleurgesteld. Het klonk allemaal niet zo lekker CD-achtig als de Tyros 4. Inmiddels ben ik aan de sound gewend en zit ik elke dag met een grijns van oor tot oor te spelen!
Soms loont het de kat even uit de boom te kijken. Dat heb ik gedaan met mijn T4 (gekocht een jaar nadat hij uitgekomen was). Soms heb ik geen geduld, wil ik mijn nieuwe speeltje zo snel mogelijk hebben en vertrouw ik er op dat het goed zal komen. Dat heb ik gedaan met de Tyros 5.
Voor beide aanpakken is wat te zeggen.
Succes met je keuze!
Maarten |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 21:55:15
|
Als ik het zo eens lees zijn er al aardig wat problemen!
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
n/a
deleted
16 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 22:13:38
|
Hoi Soryt
In ben erg benieuwd of het nog gelukt is met inladen van voices van derden. Mij is het tot nog toe niet gelukt.De voices moeten geconverteerd worden naar UVI Volgens Peter Baartmans is afgelopen Zaterdag een nieuwe Expansion Manager te downloaden. Yamaha werkt aan het probleem.Wie kan ons helpen.Alvast bedankt. Ik ben erg blij met de T5.De problemen worden wel opgelost.
Groetjes Cock
Cock |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 22:22:09
|
Zie het andere "draadje",bij mij werkt het prima.
Soryt.:-)
Tyros 5 |
|
|
hifi
New Member
40 berichten |
Geplaatst - 20/12/2013 : 09:27:31
|
Ja, de Tyros 5 is naar mijn mening te snel gelanceerd. Als je dan Audio droms lanceert doe dat dan meteen met alle styles. Zorg vervolgens dat het oude drumsspoor er ook nog op zit zodat je de styles ook nog kunt beinvloeden door het audiospoor niet te gebruiken. De Tyros 5 voegt verder weinig toe, aan een iets betere klank ben je zo weer gewent. Ik ben teleurgesteld. Ze hebben met de klantadviezen niks gedaan. Nog steeds geen halve fill bij 4/4 maten of een sync start/stom die uitgaat na gebruik of een mogelijkheid om terug te gaan naar maat één zonder de style te onderbreken. Voor mij voor het eerst sinds de start met de Rloand E20 via Korg Technics en zeker 10 Yamaha PSR modellen en alle Tyrossen geen nieuwe. Een voordeel, het scheelt bijna 2000 euro. www.stenekermuziek.nl
hifi |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 20/12/2013 : 15:08:24
|
Auto's zijn ook bijna uitontwikkeld. De bediening is al decennia lang hetzelfde. De verschillen tussen bijv. de VW Golf V (5) en de Golf VI (6) zijn te klein voor het vele geld dat je erbij neer moet leggen.
Daarom rijden de meeste mensen een flinke tijd met hun auto voordat ze een nieuwe kopen. Meestal slaan ze dan een model over (dus van een Golf IV (4) naar een Golf VI).
Zou er op een Volkswagen-forum veel geklaagd worden over het feit dat de verschillen tussen de nieuwe Golf en de vorige Golf zo klein zijn? En dat de overstap niet loont?
Dit is niet afzeikerig bedoeld, naar niemand.
Maar soms vraag ik me wel af waarom er zo afkeurend wordt gedaan over de T5 door sommigen (ook op andere forums overigens).
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 20/12/2013 15:09:31 |
|
|
willem63
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 20/12/2013 : 16:12:11
|
Maarten,
Ik begrijp het ook niet. Het zijn meestal de mensen die geen T5 hebben die het meeste kritiek hebben. De nieuwe T5 bezitters hoor je niet want die zijn lekker aan het spelen. Mensen, het is heel simpel; als je het verschil met je eigen keyboard te klein vind dan doe je het toch niet. Hetzelfde geldt voor de prijs; er wordt niemand verplicht om een nieuw keyboard aan te schaffen. Sommige mensen kopen iedere 2 jaar een nieuwe auto en anderen doen er 20 jaar mee. We leven in een vrij land en laten we daar heel blij mee zijn. Ondanks de kleine irritaties die er zijn over een aantal foutjes heb ik nog niemand gehoord die echt spijt heeft van de aanschaf van de T5 en de aankoop graag terug wil draaien. En nu ga ik weer snel achter mijn T5 zitten...
|
|
|
Yamahaman
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 12:00:56
|
Ben wel benieuwd of de "collega" forumleden de stelling, dat de T5 te snel is gelanceerd, nog ondersteunen. Of valt hete eigenlijk wel mee? Ik heb geen vergelijk, ben van S900 naar T5 gegaan, en heb steeds weer een blij gevoel.... Veel styles zaten al in de S900 en zelfs al in de 740, maar zijn prachtig opgepoetst. Met zo'n prijs kan dat ook wel... |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 12:13:59
|
Ik beleef elke dag veel plezier aan de Tyros5 , en echte problemen ben ik niet tegen gekomen. En ik mag gerust zeggen dat ik wel een "power-user" ben , ik pas zon beetje alle stylen die ik heb aan naar mijn eigen smaak . En voor dat de T5 helemaal naar mijn "hand "is gezet , zijn we wel enkele maanden verder (was met alle voorgaande modellen niet anders), maar het mooie is natuurlijk dat het allemaal mogelijk is en uiteraard onderdeel van de "Hobby" Vooral de nieuwe effect proccesor is zooo veel beter dan op de T4, en alle "song"stylen die ik heb ben ik dan ook aan het aanpassen voor de T5 ( geluiden,effecten,etc) Kortom ,zou hem echt niet meer kunnen missen .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
Bewerkt door Soneg op 14/01/2014 12:14:50 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 12:31:54
|
Ik vind de T5 best meevallen. Alleen erger ik me er mateloos aan ik er niet meer in luk om door het aanslagen van 3 toetsen een solo drum of drum met alleen bas te activeren zoals op de vorige tyrossen. Ik gebruikte dat veel, dat zit in een gewoonte gebaar ingebakken dus doe ik het soms nog uit gewoonte, resultaat een kakofonie en complete misslaat. Eerst dacht ik dat het alleen bij de audiostyles was, maar droevig genoeg is het op alle styles. Is het een instelling of doe ik iets fout, denk het niet.
Groetjes Guy.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
Bewerkt door guyske op 14/01/2014 12:32:29 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 12:41:11
|
Hallo Guy,
Ik had er geen probleem mee. Hij moet wel op fingered of AI fingered staan. Dan doet hij het nog steeds. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 12:49:45
|
Ik heb 'em ook al plm een maand, en fouten, of dingen die niet werken ben ik niet tegen gekomen. Wat ik wel vervelend vind is dat wanneer je een instelling in VH veranderd, dat de andere instellingen allemaal weer op de default instellingen gaan. Je moet echt in een exacte volgorde de parameters veranderen, anders help je je hele registratie om zeep. Ik weet gelukkig nu wel hoe het wél werkt, alleen vergis ik me nog vaak en heeft de microfoon geen galm, of het "achtergrondkoortje" is niet meegesaved. Maar ja, nog ff doorbijten, nog maar plm 1050 regstraties te gaan.... Volgende week heb ik vrij genomen en heb een ruimte beschikbaar om te oefenen met de speakers. Ben benieuwd hoe die VH en zo gaat klinken!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 14/01/2014 : 14:46:36
|
Allee, ik heb mijn kemel weer geschoten, idd op AI doet ie het wel. Gelukkig had ik en klein gaatje gelaten door al an te geven dat ik heeeeeel misschien iets fout deed. Bedankt om mij wakker te maken player.
Groeten,
Guy.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
|
|
Onderwerp |
|