Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 15:24:01
|
Hoi,
In een song gebruik ik 4 registraties. De 2e registratie moet iets ingetogener klinken en daarom wil ik de audio in die registratie uitzetten.
Hoe kun je dat doen?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 16/12/2013 : 16:13:45
|
dag Hans, indien je je niet wil wagen aan midiSysex'en zou het eenvoudig kunnen door "Function" > "Controller" > "Assign Slider" > selecteer :"Audio Play Volume"; gebruik dan de "Assign Slider" om het audiovolume te regelen. VrGr eddy |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 14:02:05
|
Hoi Eddy,
Ik heb de aanwijzingen opgevolgd, dus het audio play volume geselecteerd. Maar de slider doet niets.
Moet ik nog iets doen bv saven oid?
Met muzikale groet, Hans
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/12/2013 : 16:28:28
|
Hans, neen je hoeft deze "Slider Assign" niet te saven, de betreffende slider (schuifschakelaar) waarvan sprake bevindt zich rechts naast de knop "balance" met het opschrift "Assign". Bij mij werkt dit probleemloos. Je kan deze sliderstand mee opslaan in de registratie ; na het drukken op "Memory" moet je dan wel "Slider" AANvinken; ook kan je de AUDIO mee opslaan, indien AANgevinkt, in de registraties na de eerste reg. denk ik dat je AUDIO best UITvinkt, ik meen mij te herinneren dat de audio anders telkens vanaf het begin opnieuw speelt. VrGr eddy
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 18/12/2013 : 09:57:12
|
Hoi Eddy,
Het lukt. Alleen anders dan gedacht.
Bij het bewerken van een style is het mogelijk om andere instumenten in te zetten enz. In dat scherm (mixing console 2/2) zit een knop ""audio"". Die kun je gewoon harder of zachter zetten.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 18/12/2013 10:52:48 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 18/12/2013 : 10:57:05
|
dag Hans, het ziet ernaar uit dat je de gewenste instelling niet geselecteerd hebt. Ga dan toch nog maar eens kijken op de locatie: "Function" > "Controller" > "Assign Slider"; "Audio Play Volume" staat net boven "Mic volume" het geselecteerde item moet in een oranje balk staan; selecteren doe je met de "up/down"-toetsen onder het scherm, boven de schuifschakelaars. VrGr eddy
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 18/12/2013 : 11:06:17
|
Hans, ik denk dat onze berichten elkaar gekruist hebben en dat je het oorspronkelijke bericht waar ik net op aan het antwoorden was,gewijzigd hebt, fijn dat je eruit geraakt, zo zie je maar er zijn dikwijls verschillende manieren om iets te bereiken, wat je aanhaalt ivm.mixingconsole wist ik nog niet heb ik gelijk vandaag weer iets bijgeleerd, dankjewel. VrGr eddy
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 18/12/2013 : 11:32:08
|
Hoi Eddy,
Ja, dat klopt. Ik heb het oorspronkelijke bericht gewijzigd. Alles komt goed.
Met muzikale groet, Hans
|
|
|
Onderwerp |
|