Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Klok in juiste tijd zone instellen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 19/12/2013 :  12:58:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien handig om weten:

Als je klk niet in de juiste tijdzone zit kan je dit bijstellen op de volgende manier:

1: Druk : Fuction [J](WIRELES LAN -> dan rechts onder Detail.

2: Vervolgens met Tab < > naar tablad other (rechts boven)

daar kan je nu centraal Europe kiezen alsook zomer en winter tijd aanzetten.

3: Vergeet nu niet te saven en voila : klokje juist.

Groeten

PS: bedankt Ruud, pakje is aangekomen.

Tyros 5 - MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore.

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  16:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zie helemaal geen klokje, hoewel mij Tyros verbinding heeft met het internet

Bewerkt door pingo op 09/02/2015 16:57:41
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  20:17:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Het is ook maar een klein digitaal klokje (staat rechts bovenin het scherm)

Als je geen klokje ziet (met welke tijd dan ook) heb je ook geen verbinding met internet/Dongle.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 09/02/2015 20:17:52

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  20:24:42  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

Het is ook maar een klein digitaal klokje (staat rechts bovenin het scherm)

Als je geen klokje ziet (met welke tijd dan ook) heb je ook geen verbinding met internet/Dongle.

Gr Toine

Toin, op mijn keybord staat toch connect en mijn account staat er ook bij dus wel verbinding . Ik heb ook al Yamaha Repertoire kunnen gebruiken. Rechts bovenaan heb ik slechts een klein grijs bolletje staan ipv een klokje...

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  20:51:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Ahaa ik zie het al...

Je bent een Belgische forumlid.

Het schijnt dat sommige providers in Belgie niet kunnen omgaan met de protocollen vh internet en andere apparatuur.

Er zijn al meerdere Belgische mensen met dit probleem geweest en nog steeds hebben.

Of je verhuist naar Nederland, of je niet druk om maken om dat klokje, voegt weinig toe. (alleen dat je ziet wanneer je een bestand hebt gemaakt en hoe laat.)

Gr Toine

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  22:21:17  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

Ahaa ik zie het al...

Je bent een Belgische forumlid.

Het schijnt dat sommige providers in Belgie niet kunnen omgaan met de protocollen vh internet en andere apparatuur.

Er zijn al meerdere Belgische mensen met dit probleem geweest en nog steeds hebben.

Of je verhuist naar Nederland, of je niet druk om maken om dat klokje, voegt weinig toe. (alleen dat je ziet wanneer je een bestand hebt gemaakt en hoe laat.)

Gr Toine

Ja verhuizen naar Nederland, dat is er misschien echt wat over Stomme Belgische providers

Bewerkt door pingo op 09/02/2015 22:22:00

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 09/02/2015 :  23:17:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Pingo,
Als ik zo onbeleefd mag zijn, wie is jouw internet provider?
Het blijft tot nu toe gissen wat de exacte oorzaak is.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 10/02/2015 :  10:41:14  Toon profiel  Reageer met citaat
@pingo,

Verbinding met je (interne) wifi netwerk wil niet vanzelfsprekend zeggen dat je Tyros5 ook met het internet is verbonden.
Je kunt met je Tyros5 wifi verbinding hebben met bijvoorbeeld je computer of je iPad zonder dat je verbinding hebt met het internet. Zonder internetverbinding geen klokje.
Misschien is het het proberen waard om handmatig verbinding te maken in plaats van via dhcp. De dns adressen zijn verantwoordelijk voor de verbinding met de provider en mogelijk worden deze niet correct door de Tyros5 gegenereerd via dhcp.
Ik kan zelf niet proberen of dat de oorzaak kan zijn, want bij mij werken beide procedures correct.

Vr. Gr.
Richard

Bewerkt door richard001 op 10/02/2015 10:45:41

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 10/02/2015 :  20:50:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Het klokprobleem is al eens aangehaald, het betreft alle mensen in België die via Telenet werken. Bij proximus zouden er geen problemen zijn.

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 10/02/2015 :  21:16:26  Toon profiel  Reageer met citaat
@Michel:Telenet en@ TyrosFive inderdaad Telenet.
@Richard : Wanneer ik Yamaha Repertoire kan gebruiken zit ik dus wel op internet anders zou mijn Tyros niet op de registraties reageren. Het zal dus wel aan Telenet liggen :(

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 10/02/2015 :  22:29:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Het byzondere aan dit geval is dat het nog steeds niet duidelijk is hoe de tyros zijn tijd informatie opvraagt.
In het vorige item kun je lezen dat er hoogst waarschijnlijk een prived time server gebruikt wordt. Ik heb zelf de communicatie tussen de tyros en de router opgenomen, maar zie van alles maar geen tijd protocol voorbij komen. Tot nu toe hoor je over dit probleem voornaamelijk uit België. Dit heeft dus niets met de internet verbinding te doen echter met een dienst die via het internet loopt.

Internet wordt ook wel de snelweg tussen computers genoemd en dekt precies de lading. De weg is er wel alleen is in jouw geval een afslag verspert of afgesloten. Time servers worden regelmatig in gezet voor kwaadwillende doeleinde dus dat geeft wat meer licht over jouw situatie. Yamaha weet ervan hopelijk wijzigen ze software zodat hij gebruik maakt van internationaal erkende tijd servers

Gr. Michel

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 10/02/2015 :  22:42:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micdo

Het byzondere aan dit geval is dat het nog steeds niet duidelijk is hoe de tyros zijn tijd informatie opvraagt.
In het vorige item kun je lezen dat er hoogst waarschijnlijk een prived time server gebruikt wordt. Ik heb zelf de communicatie tussen de tyros en de router opgenomen, maar zie van alles maar geen tijd protocol voorbij komen. Tot nu toe hoor je over dit probleem voornaamelijk uit België. Dit heeft dus niets met de internet verbinding te doen echter met een dienst die via het internet loopt.

Internet wordt ook wel de snelweg tussen computers genoemd en dekt precies de lading. De weg is er wel alleen is in jouw geval een afslag verspert of afgesloten. Time servers worden regelmatig in gezet voor kwaadwillende doeleinde dus dat geeft wat meer licht over jouw situatie. Yamaha weet ervan hopelijk wijzigen ze software zodat hij gebruik maakt van internationaal erkende tijd servers

Gr. Michel

Bedankt Michel, zou leuk zijn mocht Yamaha er wat aan doen.

Grjes,

Joris

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 11/02/2015 :  11:30:16  Toon profiel  Reageer met citaat
@pingo,

Ook als de Repertoire Finder het doet bewijst dat nog niet dat je Tyros5 is verbonden met het internet. Bij de Repertoire Finder communiceert de Tyros niet met internet maar met de iPad of iPhone. Je hebt zelfs geen wifi verbinding nodig als je een i-MX1 of i-UX1 adapter gebruikt.
Maar gezien de ervaringen van andere Telenet/Tyros5 gebruikers denk ik dat je het waarschijnlijk toch in samenspraak met je provider zal moeten oplossen. Ik ben bang dat Yamaha dit niet softwarematig kan verhelpen.
Contact opnemen met je provider lijkt me de enige oplossing.

Vr.gr,
Richard

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 11/02/2015 :  16:55:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Repertoire finder kan alleen functioneren met een goede Wifi of internet verbinding , hoe kan hij anders zn data binnenhalen .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

pingo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 11/02/2015 :  17:02:51  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Repertoire finder kan alleen functioneren met een goede Wifi of internet verbinding , hoe kan hij anders zn data binnenhalen .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

Dat dacht ik toch ook. Bij mijn weten zitten die gegevens niet in de ipad

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 11/02/2015 :  19:27:16  Toon profiel  Reageer met citaat
We praten een beetje langs elkaar heen.
Uiteraard heeft de iPad een internetverbinding nodig om de data op te halen.
Maar het overzetten van de data van de iPad naar de Tyros verloop via de (interne) wifi verbinding of via een adapter.
De Tyros5 hoeft voor de repertoire finder dus niet persé met het internet verbonden te zijn maar wel met het lokale wifi netwerk of met een adapter.
Voor het klokje is een internetverbinding wel nodig en daar gaat dit onderwerp over.

Gr. Richard.
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000