Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Midihulp gevraagd
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fboss
Average Member

380 berichten

Geplaatst - 15/06/2006 :  19:19:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaall

Bij het concert gisterenavond in Tilburg van Richard Bower, ontmoette ik ook diverse Tyros(2) bezitters.

Van één van deze Tyros2 bezitters kreeg ik een email.

Omdat ik zo in één twéé drie geen antwoord kan vinden, zal ik de email hier kopiëren, en misschien kan iemand hier helpen met het antwoord.

Hier de vraag;

Hallo fboss;

Zoals jij gisteren ook gezien hebt in Tilburg speelde de organist
(Richard Bower) op 2 keyboards die door midi aan elkaar verbonden waren. Het schept de mogenlijkheid om meer met je linker hand te doen.
Nu heb ik vandaag mijn tyros op de zelfde manier verbonden,en wil de lower en de begeleiding over het benedenklavier laten lopen,en de upper 1 2 3 over de tyros.
Weet jij hoe ik dat via midi in moet stellen.
Mijn keyboardleverancier, waar ik beide keyboards heb gekocht, kan er mij de oplossing niet voor aangeven.
Of weet jij iemand die veel van midi weet?

Bij voorbaat hartelijk dank

Beste Forumleden, als hier het goede antwoord komt, zal ik deze oplossing doorgeven aan deze (ook heel aardige) Tyros-speler.

Allemaal weer de groetjes van fboss.

P.S. deze Begische Tyrosliefhebber kent helaas ons forum nog niet.

aberendse5
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 16/06/2006 :  00:12:47  Toon profiel  Klik om aberendse5s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Fboss, en mede lezers,

het is nog niet zo eenvoudig uit te leggen maar we gaan het proberen.

Een MIDI IN, via deze aansluiting ontvangt een apparaat MIDI-boodschappen die door het apparaat verwerkt worden.
Een MIDI OUT, boodschappen die een apparaat zelf genereert (bijvoorbeeld door middel van een klavier) worden via deze aansluiting verzonden.
Een MIDI THRU, alle boodschappen die via de MIDI IN binnen komen worden direct en onveranderd weer via de MIDI THRU verzonden. Deze wordt gebruikt om verschillende apparaten serieel aan één bron aan te sluiten.
Een MIDI IN dient altijd verbonden te worden met de MIDI OUT of MIDI THRU van een ander apparaat. Dit gebeurt door middel van een MIDI-kabel. Deze kabel bevat aan beide uiteinden een male 180° 5-pin DIN connector en mag niet langer zijn dan 15 meter.

Met andere woorden loop een elektronica zaak binnen en koop voor een paar euro 1 midi kabel, verbind de tyros met het andere keyboard, tyros midi out en anderen keyboard midi in. En het geluid komt uit het 2e keyboard.
Belangrijk is wel dat ze allebei op elkaar afgestemd zijn qua kanaal. dus op de tyros een gitaar, kan op het andere keyboard als piano geluid tevoorschijn komen.

succes aart
Ga naar bovenaan de pagina

fboss
Average Member

380 berichten

Geplaatst - 16/06/2006 :  10:23:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Aart en iedereen;

Bedankt voor je reactie.

De Tyros2 is via midi met het andere (externe) keyboard reeds aangesloten.

De vraag is nu echter;
Hoe moet de midi-instelling van de Tyros2 worden ingesteld,
zodat het externe keyboard de part 4, en de akkoorden kan aansturen?

Allemaal weer de groetjes van fbiss

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 16/06/2006 :  11:08:03  Toon profiel  Reageer met citaat
laat me het eens proberen
er zijn verschillende wegen die naar rome leiden of naar je oplossing

midi kent ontvangst recieve en zend send
elk keyboard is verdeeld in midikanalen met tyros2 dus right 1 2 3
op verschillende kanalen en lower met zijn kanalen
als deze kanalen corresponderen werkt het dus (soms kun je ook begin en einde aanwijzen ...zie split )
andere mogelijkheid zou zijn om de split te verleggen
bv de tyros2 lower dus te laten lopen tot bv b7 dan heb je dus het hele keyboard voor je linkerhand !!

is dit een tip ???????

thomusic@home.nl
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000