Edit moderator : Onderwerp iets meer verduidelijkt
Beste Forumleden
Vanuit KN7000 ben ik naar de Tyros overgestapt en moet nog veel leren Ik vind de vele sounds geweldig maar toch zie ik dat velen hier allerlei extra soundpacks van Yamaha of derde zoals Pemo erbij kopen. Ik kan me voorstellen dat extra styles altijd welkom zijn. Maar is dat dan ook zo met de sounds want ik vind het allemaal al zo goed klinken en er zitten al zoveel sounds op de Tyros Ze kosten ook een paar flinke duiten. Wat mis ik wat jullie weten ?
Hey Bert! Externe sound(s)kunnen een aanvulling zijn op een Tyros als deze nog niet beschikbaar zijn als standaard (ingebouwde) klank voor het betreffende Tyros model. Met name de T5 heeft zo veel aan boord dat het 'moeilijk' wordt om wat wezenlijks toe te voegen. (je geeft het zelf al aan)
In de loop der jaren (dat zijn er een aantal ) heb ik geleerd om zeer selectief (kieskeurig) te zijn met het aanschaffen/bewaren/installeren van alles wat met software/muziek te maken heeft. De oorspronkelijke 'verzameldrang' heeft plaats gemaakt voor het kwaliteitsfilter met een hoge drempel.
In mijn exp. memory bevinden zich uitsluitend Premium Packs. Qua styles schaf ik uitsluitend Premiums aan via de webshop. Ze kosten iets meer, maar dan heb je ook wat!
Tja dat klopt, maar ik had al enkele packs op mijn T3, kon ik destijds downloaden voor de T4, en nu weer voor de T5, dus al 9 jaar zorgt Yamaha ervoor dat de packs geen weggegooid geld zijn.
Zoals Roel (T-rossie) schreef, de kwaliteit van Yamaha is perfekt, en en de songstyles van ons doo-tje vind ik ook redelijk goed.