Auteur |
Onderwerp |
|
jos wispenninck
Junior Member
63 berichten |
Geplaatst - 31/12/2013 : 11:21:46
|
Hallo iedereen, Ik ben recent overgeschakeld van Tyros 3 naar Tyros 5. Fantastisch toestel! Mijn probleempje: op mijn Tyros 3 had ik de mogelijkheid hem rechtstreeks aan te sluiten op internet. Vooral de "Music Finder +" gebruikte ik regelmatig om snel de juiste registraties te vinden voor heel wat populaire songs. Uiteraard kan je op de "gewone" Music Finder op het toestel terecht doch de "Music Finder +" via rechtstreekse internetverbinding leek mij een stuk uitgebreider en makkelijker om bepaalde songs te zoeken. De Tyros 5 heeft deze mogelijkheid echter niet meer. Weet iemand of Yamaha in een alternatief voorziet? Heb ik op één of andere wijze nog toegang tot de "Music Finder +"?
Beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens.
Jos
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
|
Rognvaldr
New Member
21 berichten |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 31/12/2013 : 14:08:44
|
Het niet meer zijn van de IDC (Internet Direct Connection) is ons allemaal opgevallen. Ik dacht dat Jos op zoek was naar een uitgebreidere MF als standaard in de T5 zit. Deze nieuwe bevat 1825 records.
Ik begrijp echter niet dat Rognvaldr een relatie ziet tussen WIFI en de 'repertoir' functie.... Repertoir werkt volgens mij met de records van de MusicFinder.
WIFI kan benut worden om soundpacks te installeren op de T5 alhoewel het ook gewoon kan met behulp van een USB medium/stick.
|
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 31/12/2013 : 14:25:15
|
Even een reactie,
Wanneer de Ipad en het keyboard zijn verbonden op het zelfde netwerk kun je via Repetoire direct je registratie ophalen. Zelf gemaakte registraties kun je met anderen delen. De Wifi dongle geeft dus meer mogelijkheden. Yamaha visperformer werkt ook. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 31/12/2013 : 18:15:14
|
@Rognvaldr
Wie zegt er dat Roel (T-Rossie) alles weet??? dat maak jij ervan!
Ook deze moderator is een Tyros-fan die daarnaast ook nog vrijwillig een forum probeert te runnen met nog andere Tyrosfans.!! en die hebben ook niet alle wijsheid in pacht. Ook voor hun is de Tyros 5 een nieuw instrument.
Als nieuwe topic-poster vind ik wel dat je al vlug begint met oordelen maar dat terzijde.
Wacht maar een klein half jaartje en dan zal je wel duidelijk worden wat je nog meer met de wifi-dongle kunt doen!!
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 31/12/2013 : 18:49:06
|
Ik maak intussen veel gebruik van mijn Ipad, een jaar geleden gekocht en eigenlijk niet veel kunnen gebruiken, sinds de T 5 in huis is zijn er legio gebruiksmogelijkheden bij gekomen. Ik denk dat er nog veel op komst is, of beter gezegd dat hoop ik toch.
cubasis, repertoire, musicsoft, mobile sec, garage band, nanologe, Igrand piano, Galileo, sample tank, Organ + en audiobus.
De meesten apps werken probleemloos met de wireless connection anders de midi USB kabel gebruiken en alles loopt als een speer.
Ik gebruik een Ipad 4
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore. |
Bewerkt door guyske op 31/12/2013 18:49:59 |
|
|
jos wispenninck
Junior Member
63 berichten |
Geplaatst - 01/01/2014 : 10:39:59
|
Ik was inderdaad niet op zoek naar de meer uitgebreide MF. Die staat er al op. Het gaat wel degelijk om de "Music Finder + (plus)" die je enkel via Internet Direct Connection kon raadplegen.
Alleszins iedereen bedankt voor de reacties, maar in feite blijft mijn vraag onbeantwoord: weet iemand of Yamaha in een alternatief voorziet? Heb ik op één of andere wijze nog toegang tot de "Music Finder +"?
"Time will tell" veronderstel ik. Kan mij echter niet ontdoen van het idee dat Yamaha enerzijds opnieuw een prachtig instrument op de markt heeft gebracht doch sofwarematig serieus achterop hinkt... Wat bijvoorbeeld met tablets die op Androïd draaien?
Grts,
Jos |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
|
jos wispenninck
Junior Member
63 berichten |
Geplaatst - 01/01/2014 : 12:04:03
|
Dank je, T-Rossie.
Blijkbaar zijn er nogal wat T5 bezitters die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden. Laat ons hopen dat Yamaha snel reageert en de nodige stappen onderneemt.
Grts,
Jos
|
|
|
|
Onderwerp |
|