Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Internet Direct Connection op Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  11:21:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,
Ik ben recent overgeschakeld van Tyros 3 naar Tyros 5. Fantastisch toestel!
Mijn probleempje: op mijn Tyros 3 had ik de mogelijkheid hem rechtstreeks aan te sluiten op internet. Vooral de "Music Finder +" gebruikte ik regelmatig om snel de juiste registraties te vinden voor heel wat populaire songs. Uiteraard kan je op de "gewone" Music Finder op het toestel terecht doch de "Music Finder +" via rechtstreekse internetverbinding leek mij een stuk uitgebreider en makkelijker om bepaalde songs te zoeken.
De Tyros 5 heeft deze mogelijkheid echter niet meer.
Weet iemand of Yamaha in een alternatief voorziet? Heb ik op één of andere wijze nog toegang tot de "Music Finder +"?

Beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens.

Jos

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  11:42:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom Jos,
Je kunt de laatste versie downloaden op de PC via
http://download.yamaha.com/search/detail/?site=nl.yamaha.com&language=nl&category_id1=16277&category_id2=16084&product_id=1883955&asset_file_language=EN&asset_id=61011

Dan op een USB stick zetten en laden in de T5
Ga naar bovenaan de pagina

Rognvaldr
New Member

21 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  13:44:35  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Welkom Jos,
Je kunt de laatste versie downloaden op de PC via
http://download.yamaha.com/search/detail/?site=nl.yamaha.com&language=nl&category_id1=16277&category_id2=16084&product_id=1883955&asset_file_language=EN&asset_id=61011

Dan op een USB stick zetten en laden in de T5

Dit is volgens mij geen antwoord op de gestelde vraag.
Mij is het ontbreken van de directe connectie ook opgevallen. Ik vraag me zelfs af wat je nu eigenlijk nog aan wifi hebt op de T5, afgezien van de mogelijkheid van het gebruik van de op zich wel nuttige app 'repertoire' die overigens nog gevuld moet worden met veel meer content.

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  14:08:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Het niet meer zijn van de IDC (Internet Direct Connection) is ons allemaal opgevallen. Ik dacht dat Jos op zoek was naar een uitgebreidere MF als standaard in de T5 zit. Deze nieuwe bevat 1825 records.

Ik begrijp echter niet dat Rognvaldr een relatie ziet tussen WIFI en de 'repertoir' functie.... Repertoir werkt volgens mij met de records van de MusicFinder.

WIFI kan benut worden om soundpacks te installeren op de T5 alhoewel het ook gewoon kan met behulp van een USB medium/stick.

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  14:25:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een reactie,

Wanneer de Ipad en het keyboard zijn verbonden op het zelfde netwerk kun je via
Repetoire direct je registratie ophalen.
Zelf gemaakte registraties kun je met anderen delen.
De Wifi dongle geeft dus meer mogelijkheden.
Yamaha visperformer werkt ook.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  18:15:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Rognvaldr

Wie zegt er dat Roel (T-Rossie) alles weet??? dat maak jij ervan!

Ook deze moderator is een Tyros-fan die daarnaast ook nog vrijwillig een forum probeert te runnen met nog andere Tyrosfans.!!
en die hebben ook niet alle wijsheid in pacht.
Ook voor hun is de Tyros 5 een nieuw instrument.

Als nieuwe topic-poster vind ik wel dat je al vlug begint met oordelen maar dat terzijde.

Wacht maar een klein half jaartje en dan zal je wel duidelijk worden wat je nog meer met de wifi-dongle kunt doen!!

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  18:49:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik maak intussen veel gebruik van mijn Ipad, een jaar geleden gekocht en eigenlijk niet veel kunnen gebruiken, sinds de T 5 in huis is zijn er legio gebruiksmogelijkheden bij gekomen.
Ik denk dat er nog veel op komst is, of beter gezegd dat hoop ik toch.

cubasis, repertoire, musicsoft, mobile sec, garage band, nanologe, Igrand piano, Galileo, sample tank, Organ + en audiobus.

De meesten apps werken probleemloos met de wireless connection anders de midi USB kabel gebruiken en alles loopt als een speer.

Ik gebruik een Ipad 4

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore.

Bewerkt door guyske op 31/12/2013 18:49:59

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 01/01/2014 :  10:39:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik was inderdaad niet op zoek naar de meer uitgebreide MF. Die staat er al op. Het gaat wel degelijk om de
"Music Finder + (plus)" die je enkel via Internet Direct Connection kon raadplegen.

Alleszins iedereen bedankt voor de reacties, maar in feite blijft mijn vraag onbeantwoord: weet iemand of Yamaha in een alternatief voorziet? Heb ik op één of andere wijze nog toegang tot de "Music Finder +"?

"Time will tell" veronderstel ik. Kan mij echter niet ontdoen van het idee dat Yamaha enerzijds opnieuw een prachtig instrument op de markt heeft gebracht doch sofwarematig serieus achterop hinkt... Wat bijvoorbeeld met tablets die op Androïd draaien?

Grts,

Jos

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 01/01/2014 :  11:45:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,
Op deze link wordt de vraag ook gesteld en beantwoord denk ik:
http://www.yamahakeyboard.co.uk/forums/?page=post&id=5718E225-5181-4000-9BC1-18108D7DD113&fid=53EFFEFA-618A-4017-BA4E-6EDC68D0CD65

jos wispenninck
Junior Member

63 berichten

Geplaatst - 01/01/2014 :  12:04:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je, T-Rossie.

Blijkbaar zijn er nogal wat T5 bezitters die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.
Laat ons hopen dat Yamaha snel reageert en de nodige stappen onderneemt.

Grts,

Jos
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000