Auteur |
Onderwerp |
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 07/02/2014 : 15:03:04
|
Hallo Bert; Ziet er goed uit. Zelf ben ik eerst met de bovenkant bezig gegaan ,bodemplaat 141cm. Dan kun je de zijkant uit een deel maken en hij valt er dan in. De m-audio heb ik ontmantelt, stelde niets voor hoeft niets te solderen ,alleen afkopelen van printplaatje en dan op de bodemplaat vast zetten. Je kunt wel zien dat je timmerman bent geweest, netjes hoor. Zie de resultaat tegemoet op dit forum. Groetjes Frans
Tyros5 draak, m-audio ,V-Machine ,E-Mu board.
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 07/02/2014 : 22:41:42
|
Hallo ,Ben inderdaad lekker bezig, heb besloten om hem niet te ontmantelen en en heb een proefopstelling gemaakt van het geheel. En dat bevalt mij ook wel moet ik zeggen, tuurlijk, de Tyros komt wat hoger te staan maar dat is een kwestie van wennen. En Korgie, om even op jouw vragen terug te komen, alles lijm en schroef ik, waarom? Omdat dat toch wel mooiste resultaat geeft. Welke houtssoort? Ik heb gekozen voor MDF, erg sterk en in verschillende diktes te krijgen, behandelen met speciale grondverf voor MDF maar voor je dit erop brengt eerst de oppervlaktes reinigen met een doek en thinner, dat haalt de filmlaag eraf van het MDF en houdt de grondverf beter. De kopse kanten moet je eerst licht schuren alvorens die te verven met grondverf, blijf die dan nog zuigen dan behandelen met gewone houtlijm vermengd met water. De schroefgaten smeer ik dicht met een nat plamuurmes met speciale MDF vuller, werkt fantastisch. Maar nu ik zo aan het meten was bemerkte ik dat de totale breedte van de twee toetsenboorden 1 cm verschillen van elkaar, de TYros is 82,5 cm en de M-Audio is 83,5 cm, hebben jullie dat ook of komt het dat ik de laatste nieuwe M-Audio hebt gekocht? Nu is dat geen ramp en wordt het een kwestie van verdelen maar toch vreemd, dacht namelijk dat het een standaard maat was. Morgen weer hout halen en rustig verder.
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 08/02/2014 00:10:21 |
|
|
korgie
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 08/02/2014 : 11:28:08
|
Hallo Bert,
Dank je wel voor de informatie. Ik blijf je bouwwerk volgen. Zal er ongetwijfeld prachtig uit zien als die klaar is.
Mvg:Korgie
|
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 08/02/2014 : 13:19:50
|
Snap er niets van, nu heb ik een verschrikkelijke trage pc, 10 jaar oud en dropbox is dus ook verschrikkelijk traag, misschien ligt het daar aan. Ik weet het niet meer. Ik zie dat m'n andere foto's ook weg zijn????? Weet niet hoe dat nu weer kan.... Als je foto's wilt stuur mij dan even een mail, dat gaat beter....ppphhhtttt wat een ergenis
PS. Heb mijn bericht getracht hierboven nog een keer te plaatsen maar nee hoor, wordt er gek van!
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Bewerkt door bertus op 08/02/2014 13:47:08 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 09/02/2014 : 16:34:12
|
Hallo,
Ga het nog een keer proberen foto's te plaatsen hier, nog vóór de 'ontmanteling". Een soort proefopstelling dus.
Groet, Bert
PS. Ruud, als jij een keer een voorbeeld wil zetten hoe je een foto op het forum kan plaatsen graag, jij schreef tussen brackets de link, doe ik, terug om het te plaatsen en zie hier, nee! Zoals Korgie mij schreef ( als ik jouw naam even mag gebruiken) geen brackets dus nu als hierboven staat en dat werkt dus ook niet , snap niet dat er een makkelijker manier is om foto's hier te plaatsen maar dat zal wel aan mij liggen dan .....helaas, ik heb het nog niet door... Dank aan diegene die een duidelijke oplossing neer weer wilt zetten...
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 12:03:26 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 09/02/2014 : 17:35:10
|
Hallo Bert,
Als je een foto wilt plaatsen, zet je voor de link {img} Na de link zet je {/img} LET OP: In plaats van { en } gebruik je [ en ], maar als ik dat nu doe zie je niets meer en zet hij de code weg. Het is dus helemaal niet zo moeilijk, maar ik denk dat de bron niet helemaal juist is. De foto's zijn veels te groot om te plaatsen. Ook vorige foto's heb ik op deze manier proberen te plaatsen, maar dan krijg je hetzelfde resultaat als bij die foto's die Ruud geplaatst had. Misschien een instelling bij dropbox?????? met dropbox heb ik n.l. niet zo'n ervaring. TIP: klik op jouw laatste bericht op wijzigen, dan kun je precies zien wat ik veranderd heb. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 11:31:11
|
Bedankt voor je reactie Frans, zie hem nu pas. Ik ga mijn Dropbox opschonen en op nieuw proberen binnenkort. En de tip uitproberen.
Groet, Bert PS. Heb gekeken naar je tip, ik deed het precies zo dus had het goed begrepen. Weer geprobeerd maar werkt niet. Ik stop ermee.
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 12:04:39 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 12:54:51
|
Hallo Bert,
De links die er nu staan kloppen niet, want dropbox geeft daar een error op. Groetjes,
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 16:35:31
|
Eindelijk.....meer gaan er volgen...
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 17:25:59 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 17:33:37
|
Nog een paar, heb nu de smaak te pakken ha ha ...
Zou zeggen geniet ervan, kritiek (positief) ha ha, is altijd welkom maar dit is om een indruk te krijgen.
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 17:37:34 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 17:56:17
|
Hallo Bert,
Goed gedaan. Al doende leert men. Groetjes,
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 19:09:15
|
Thanks Frans
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 19:09:33 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 19:54:59
|
Goed bezig Bert.
Ik wou dat ik ook zo handig was.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 11/02/2014 : 20:44:03
|
Hey Toine,
Jij hebt misschien weer andere capaciteiten die ik weer niet heb? Dát kan ook hé!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 11/02/2014 20:44:22 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 14/02/2014 : 09:24:26
|
Hallo jongens,
Het is even stil geworden hier hé, kan voorlopig niet verder aan mijn meubel omdat door stress, nog een gevolg van het traumatische gebeuren wat mij vorig jaar is overkomen, een slijmbeurs en peesontsteking hebt gekregen. Kan mijn arm niet oplichten laat staan werken aan het meubel. Het zit lekker mee.. Dit wilde ik jullie even laten weten Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 14/02/2014 09:25:33 |
|
|
Onderwerp |
|