Auteur |
Onderwerp |
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 21:28:52
|
Beste forumleden.
Kan iemand mij vertellen waarom de aan/uit knop op de achterzijde zit?
Blijft het een vreemde plek vinden, daarom moet er wel een logische verklaring voor zijn.
Maar ik kom er maar niet op
Groet Bert Tyros4/Vincent Bach Stradivarius Bes Trompet |
Bewerkt door PieteMan op 05/01/2014 21:30:45 |
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 21:36:36
|
volgens mijn vrouw kunnen kinderen hem moeilijk vinden en hem dus niet aan of uit zetten.
Bovenop is ook niet handig druk je hen uit als je te enthousiat op de knoppen drukt. Aan de voorzijde zou ik hem uitdrukken met mijn knieén, ook niet handig.
Of hebben ze gedacht, een keyboard hoort aan te staan en er dient op gespeeld te worden.dus weg met die knop. lekker uit het zicht.
De logische verklaring zal wel op het vlak van het productie proces liggen. ;-)
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 23:44:31
|
Als je hem tegen een wand wil plaatsen, word het toch wat lastig om er bij te komen, maar bovenop bij de grijze uitvoering, verdween weer de lak rond het knopje. Maar hoe krijg ik netjes de sticker van O. eraf bij een zwarte uitvoering, ik ben al wat letters kwijt, en nu staat er, O st do p, ik kan ook wachten tot alles eraf valt.
Grt. Frans
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 00:40:07
|
Hoi,
Volgens mij had dit te maken met een of andere veiligheids certificering.
Toen dit nog bovenop zat de aan/uit moest de voeding ook vlak daarbij zitten. Nu kan de voeding veilig ergens anders geplaatst worden zodat je ook geen schok kunt krijgen als je aan de knopjes zit.
Zover mijne informatie die ik destijds ergens gelezen heb daarover.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 08:53:52
|
Hoi,
Ik schakel de Tyros niet in met de aan/uit knop, maar met de schakelaar op de stekkerdoos. Dat doe ik al 6 jaar zo en blijft de aan/uitknop z.g.a.n.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 09:39:06
|
@Hans,
Ik heb de Tyros + subwoofer en het M-audiokeyboard allemaal op een draadloze aan/uit stekker unit zitten. (evenals meerdere lichtbronnen in huis) met de handige afstandsbediening is het 1 drukje en de power is ON en OFF.
Erg handig, en zo'n setje kost bijna niks in de DHZ zaken.
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 10:19:07
|
Hey Toine,
Hoe werkt dat dan? Moet je dan ook een ""iets"" hebben in de Tyros???
Met muzikale groet, Hans
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 11:03:13
|
Ik denk dat Hans een op aftand bedienbare stekker(doos) bedoelt waar alles op aangesloten is, dus ook de Tyros. De Tyros krijgt dus gewoon zijn stroom van die doos (of niet) Grtzz, Heiko ps: Ik ben geen elektrieker, maar is het ok om een instrument op deze manier aan en uit te schakelen? Lijkt mij een beetje eng...
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Bewerkt door Heiko op 06/01/2014 11:06:08 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 11:06:41
|
Ik heb Martin Harris eens horen zeggen dat de reden is, dat het mooier staat. En dat er binnen Yamaha ook gediscussiëerd is over de positie.
Het scheelt inderdaad een knop op het paneel. Een knop die je gedurende het spelen toch niet gebruikt.
Na de eerste twee Tyrossen is de knop van de bovenkant naar de achterkant verhuisd. Blijkbaar bevalt het, want er zijn nu meer Tyrosmodellen met de knop aan de achterkant dan aan de bovenkant (3 vs. 2).
Het valt me op dat professionele apparatuur, zoals synthesizers, stage piano's en de Motif, ook meestal de aan/uit-knop aan de achterzijde hebben.
Ik schakel de Tyros tegelijk in met mijn HS7 monitors door middel van een schakelaar op een stekkerblok, zoals meer mensen hier. Werkt perfect.
Maarten
[ Edit: duidelijker gemaakt wat ik van Martin Harris heb gehoord, en wat ik zelf vind. ] |
Bewerkt door maartenb op 07/01/2014 07:12:46 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 11:50:04
|
Hoi,
Ik heb een stekkerblok waar op aangesloten zijn:
- Tyros - Mfc 10 - KRK speakers
De KRK speakers zet ik apart aan en uit (nadat ik de Tyros heb uitgezet) met de daarvoor bestemde aan/uit knop van de KRK. Ik heb GEEN Tyros speakers.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 06/01/2014 16:14:20 |
|
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 13:33:39
|
Wat doe je dan met de aanbeveling van Yamaha, namelijk,eerst de Tyros aanzetten en dan pas al de rest. Bij het uitzetten in omgekeerde volgorde. Ik haal bij niet gebruik altijd de stekker uit de wandkontaktdoos om alle onheil te voorkomen, Omer |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 13:53:05
|
Ja de volgorde van aanzetten van de apparatuur, dat is zo een beetje zoals de kip en het ei : wie was er het eerst ?
In de Tyros 4 handleiding staat vermeld : schakel altijd eerst de tyros in voordat u de versterkte luidsprekers aanzet.
In de TRSMS04 handleiding (Ty4 speakers) staat vermeld : schakel eerst de subwoofer in en dan het instrument (Ty4).
??????????
Mvg Etienne |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 16:27:20
|
En zo lekker laag bij grond, blijft de rug soepel.
Grt. Frans
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:00:04
|
ik weet niet of dat bij Tyros het geval is, maar ik kan mij goed voorstellen dat er voor bepaalde apparatuur "aan/uit"-knoppen bestaan met een soort bescherming om stroompieken en/of overbelasting te voorkomen. VrGr eddy
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:03:46
|
aan/uit-knop achteraan: ik denk dat deze gewoon in dezelfde module ingebouwd is als de stekker, zal waarschijnlijk vlotter in te bouwen zijn en zodoende voor de fabrikant kostenbesparend VrGr eddy |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:13:52
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
En zo lekker laag bij grond, blijft de rug soepel.
Grt. Frans
Frans on topic blijven anders worden er hier mensen boos
|
|
Onderwerp |
|