Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Dit forum
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rognvaldr
New Member

21 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  18:31:38  Toon profiel

Is het een idee om wat meer overzicht in de onderwerpen van dit forum te organiseren? De tyros is in zijn tweede maand en de onderwerpen rijzen de pan nu al uit. Lijkt mij iets voor de moderatoren. Een aantal vaste hoofdstukken zoals Styles, registraties, hardware, prikbord (voor geboortes, en felicitaties), Dit Forum, software, assecoires, ensemblevoices, Overig, ik noem maar wat. En dat de moderatoren eventueel berichten naar de juiste map verplaatsen. Op die manier kunnen we over een jaar of 2 de toetsen (ook een goed hoofdstuk) ook nog in het bos ontdekken.

Bewerkt door T-Rossie op 06/01/2014 23:07:05

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  18:55:43  Toon profiel
Daarom heb je de zoekfunctie rechts bovenin ?
Heel gemakkelijk een topic zoeken.

Nog meer (sub)categorieën erbij lijkt mij erg onoverzichtelijk

Maar tja ik ben simpele ziel maar ehh bedankt voor het compliment over die toetsen.


Groet Bert
Tyros4/Vincent Bach Stradivarius Bes Trompet

Bewerkt door PieteMan op 06/01/2014 19:01:37
Ga naar bovenaan de pagina

Rognvaldr
New Member

21 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  19:30:39  Toon profiel

Voor de zoekfunctie moet je weten wat je precies zoekt - en dus ook exact het goede zoekwoord invoeren.

Als we niets doen neemt het aantal onderwerpen vanzelf toe. In nog geen 2 maanden tijd zijn het er 144 geworden.
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  21:29:49  Toon profiel
De drukte rond de T5 neemt vanzelf af, de meeste zijn oud Tyros bezitters die alleen wat stoeien met de kleine veranderingen, vandaar even een stormloop.
Dit was met de vorige versie's ook al zo.
Als we alles in het juiste rubriekje zetten, gaat het vanzelf.
Dit topicje had eigenlijk in "overige" moeten staan, voor meer overzicht.

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 06/01/2014 21:30:51
Ga naar bovenaan de pagina

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  22:32:25  Toon profiel
@Frans

Je heb het juist gezien.
Begin december 2013 erg stil hier en nu barst de bom los

Groet Bert
Tyros4/Vincent Bach Stradivarius Bes Trompet

Bewerkt door PieteMan op 06/01/2014 22:34:18
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  22:45:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies
Nog efkes 3 jaar wachten, dan hebben we geen forum meer nodig
de T6 doet alles op stemcommando's uitvoeren



Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Rognvaldr
New Member

21 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  22:45:27  Toon profiel
Erg flauw die laatste opmerking van F.van Holten. Ik probeer een bijdrage te leveren aan de overzichtelijkheid van dit forum en het is bovendien sowieso altijd prettig serieus genomen te worden door je medemens. Het kan best verfrissend zijn om ook eens wat ruimte te geven aan de ideeën van nieuwe forumleden lijkt me. Iedereen die even naar het t2 of t4 forum kijkt kan zien dat het een hele tijd duurt voor de topics afnemen. De t2 heeft ruim 1400 onderwerpen. Daar wíl je niet eens meer doorheen bladeren. Als je in t5 iets in het juiste rubriekje moet zetten, moet je op dit moment al kiezen uit 144 rubriekjes. Ik pleit ervoor dat terug te brengen naar bv 20. Verder is het een kwestie van tijd tot er generaties zijn die zelfs nog nooit een t1,2, of 3 in het echt gezien hebben. En Oostendorp wil denk ik ook toegankelijk zijn voor klanten die instappen met de t5 en die niet zijn belast een hele tyrosgeschiedenis. Maar laten we vooral ook eens horen wat de moderatoren vinden, het is hun vak - modereren.

Bewerkt door Rognvaldr op 06/01/2014 22:48:27
Ga naar bovenaan de pagina

Rognvaldr
New Member

21 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  22:55:47  Toon profiel
Voorbeeldje:
http://forum.scholieren.com
Ga naar bovenaan de pagina

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  23:04:45  Toon profiel
@Rognvaldr

Vreemd, ik vond de reactie van Frans zeer beleefd en correct.

En misschien een tip: Kom je hier dagelijks/wekelijks blijf je lekker op de hoogte rondom de perikelingen van de Forumleden met hun Tyros en is het wat makkelijker de diverse topics te herkennen.

Groet Bert
Tyros4/Vincent Bach Stradivarius Bes Trompet

Bewerkt door PieteMan op 06/01/2014 23:13:00
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  23:08:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies
Nou hun vak "modereren" is meer liefdadigheidswerk hoor.

Maar ja een beetje humor moet er bij blijven want het leven is al serieus, met genoeg ellende die je mee kunt maken.

De meeste forumleden kennen mijn humor wel, leer jij ook nog wel

Als de vragensteller (begin poster) nou eens duidelijk leert te formuleren EN het onderwerp goed benoemt zijn we al ver. (slaat niet op jouw Rognvaldr)

Ook is er een handleiding en een uitgebreide (wel in Engels)waar je ook ontzettend veel info hoe iets moet, kunt uithalen, helaas klimmen vele meteen in de pen en zoeken zelf niet naar de antwoorden.

Nou ik wel, vind het prachtig om iets zelf uit te vogelen en je onthoud het beter als dat het voorgekauwd wordt.
we zullen het maar onder het rubriekje "Gemakzucht"zetten van het internet.

Gelukkig is de Tyros serie in vele en vele opzichten hetzelfde qua structuur en dus ook een succes.

Als je de structuur doorhebt (en die is niet moeilijk) kun je verrekte ver komen. Alle functies die erop zitten gebruik ik echt niet allemaal en die hoef ik dan ook (nog) niet uitgebreid te weten.

Maar om on topic te blijven: Van mij mag het zo blijven niks mis mee, kan alles vinden wat ik wil weten, de rest is voor de administrator Henk Oostendorp.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  23:23:39  Toon profiel
@Rognvaldr,

Frans heeft een zeer goed punt als hij meldt dat deze draad onder 'overige onderwerpen' hoort te staan.... en daar staat ie nu dus ook
Het mag duidelijk zijn dat niet de moderatoren het forum 'maken' maar de leden zelf. Moderatoren zijn bereid om hier en daar wat bij te schaven/op te treden indien nodig.
Het is een nobel streven om alles strak te organiseren, maar in de praktijk is dat zeer moeilijk te realiseren. Bovendien is het praktischer om een chronologisch overzicht te hebben want vragen/oplossingen komen nu eenmaal in de loop der tijd.

Ik begrijp dat je nog op school zit dus het zal je toch zeker moeten lukken om met de zoekfunctie datgene te vinden wat je zoekt.
Overigens als je échte chaos wilt zien (qua topics en gedwarrel daarbinnen) kun je 's kijken op internationale fora.


Bewerkt door T-Rossie op 06/01/2014 23:31:02
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  23:27:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies
@Frans,

We gaan samen weer naar school.....

Slotje erop goed idee, ga weer lekker Tyrossen is toch net even iets leuker.

Zal mijn PC verplaatsen zodat hij niet in de buurt van mijn Tyros staat


Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 06/01/2014 :  23:31:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies
PS
@Rognvaldr
Als je een forum serieus neemt vermeld je ook je leeftijd en zet je die niet op 99!!!! dus......

Einde bericht

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Onderwerp gesloten
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000