Auteur |
Onderwerp |
|
simonrina
New Member
36 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 21:57:13
|
Hallo, Ik wil graag de voice - Brass megavoice - gebruiken zonder initial touch maar dan vervormen de klanken. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze voice zonder volume verschil toch goed krijg.
Groetjes mij |
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 23:40:39
|
Simonrina,
Het is net dat kenmerk van verschillende weergave naargelang de aanslag ed... dat deze klanken zo speciaal maakt.
Lees in de handleiding volgende uitleg :
Mega-voices : Een van de meest opvallende kenmerken van Mega-voices is het gebruik van aanslagomschakeling. Elk aanslagbereik (de mate van speelsterkte) heeft een compleet ander geluid. Een Mega-gitaarvoice bevat bijvoorbeeld de geluiden van meerdere speltechnieken. Bij conventionele instrumenten zouden verschillende voices waarbij deze geluiden zijn ondergebracht, moeten worden opgeroepen via MIDI en in combinatie moeten worden afgespeeld om het gewenste effect te bereiken. Met Mega-voices kan nu een overtuigende gitaarpartij worden gespeeld met slechts één enkele voice, door specifieke aanslagwaarden te gebruiken om de gewenste geluiden te verkrijgen. Vanwege het complexe karakter van deze voices en de nauwkeurige aanslagsnelheden die nodig zijn om de geluiden af te spelen, zijn ze niet bedoeld om gespeeld te worden via het keyboard. Ze zijn echter erg bruikbaar en handig bij het maken van MIDI-data, vooral als u wilt voorkomen dat u meerdere voices voor slechts één instrumentpartij moet gebruiken.
Mega-, SA- en SA2-voices klinken anders, afhankelijk van het keyboardbereik, de snelheid, aanslag enzovoort. Dus als u het HARMONY/ECHO-effect toepast of de transponeerinstelling of voicesetparameters wijzigt, kunnen onverwachte of ongewenste geluiden worden geproduceerd.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 11/01/2014 23:42:49 |
|
|
simonrina
New Member
36 berichten |
Geplaatst - 12/01/2014 : 10:03:20
|
Hè Etiiene,
Dankjewel voor je info. Ga even een andere Brass proberen.
Grtjs Mij
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 12/01/2014 : 10:43:25
|
Hoi,
Alles wat MEGAVOICE heet kun je niet als voice gebruiken! dat is alleen om styles aan te passen.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
|
Onderwerp |
|