Auteur |
Onderwerp |
|
Yamahaman
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 16/01/2014 : 17:30:49
|
Ik ben maar eens begonnen met al mn muziek te registreren in de Tyros. Ik begin bij een boek genaamd Boek 1, de folder in de Tyros heet ook zo. Dan begin ik met "01 titel" enz.
Is dit zo de juiste manier, of ben ik de verkeerde weg ingeslagen..? (Op mn vorige KB, S900, nooit echt werk van gemaakt ivm te klein en slecht leesbaar display... Lees: te lui |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/01/2014 : 18:07:19
|
Hoi,
Zijn vele wegen hierin mogelijk, het is maar net wat en hoe je het zelf wilt, en ook weer makkelijk kunt terug vinden.
Heb op dit moment mapjes A tm Z de titelsong staat in de betreffende map op het eind genummerd 0001 0002 etc en mijn pdf files heb ik het zelfde ingedeeld op mijn tablet.
Bijv het liedje Amore
Hoofdmap Registraties, submap A Door tyros gesorteerd op alfabeth zoek Amore 0001 nu pak ik op mijn tablet ook de map A en zoek op amore of zoek op 0001 voila klaar staat alles.
Met de Ipad kun je dit automatisch koppelen, komt nog wel nu even geen centen voor.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 26/01/2014 18:18:04 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 17/01/2014 : 06:55:16
|
Ik ben dus ook weer helemaal overnieuw begonnen van T2 naar T5. Ik begin bij de hoofdmap registraties. Daarin mappen met muzieksoort: Latin, Disco, Nederpop, enz, enz. en in die mappen de registraties zelf. De geprogrammeerde songs hebben dezelfde mappenstructuur, dus makkelijk terug te vinden. (Hoofdmap songs, daaronder de mappen volgens muziekstyle, Latin, Disco Nederpop, enz) Een hele klus, maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf....
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:10:15
|
Tip: je kan de registraties zelf, in zoveel mappen opslaan als je maar wil, niet de items waarnaar ze verwijzen, want dan moet de registratie aangepast worden. Zo kan je perfect verscheidene bibliotheken maken met telkens andere categoriën. Enig nadeel: wanneer je iets aan een registratiebank wijzigt moeten alle gemaakte bibliotheken aangepast worden. (gewoon kopiëren en plakken). VrGr eddy
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:25:35
|
@Eddy, Wel veel werk maar het is wel safer zoals jij bedoelt. Jij zet dus in 1 registratie dus: de style,mp3,multipad,text, en de reg. in, en vandaaruit ga je de reg maken of zie ik het verkeerd?
Het voordeel is dan wel als je dit kopieert op je usb kun je altijd de song spelen met de juiste registratie instelling, en hoef je je geen zorgen te maken op welke locatie dit allemaal heeft gestaan.
Echter werkt dit niet als je custom voices van derden gebruikt, en deze niet op de exacte plaats terugzet!
Maar er zijn vele manieren hoe je dit kunt opslaan, iedereen moet het systeem kiezen wat je zelf het fijnste en makkelijkste vind
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 17/01/2014 : 11:56:08
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
@Eddy, Het voordeel is dan wel als je dit kopieert op je usb kun je altijd de song spelen met de juiste registratie instelling, en hoef je je geen zorgen te maken op welke locatie dit allemaal heeft gestaan.
Hallo,
Nee, dit gaat niet op. Als je de style en alle overige files op de USB-stick plaatst, zal de registration zoeken op de schijf waar ze stonden. Je kunt het dus niet zomaar op een andere Tyros gebruiken. Gebruik je het op dezelfde Tyros, zal de registration de items van de harddisk af halen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 17/01/2014 : 16:12:57
|
@Toine, eigenlijk bedoelde ik dit niet met deze draad, ik werk wel zoals jij het beschrijft, nl; alle benodigde items in één map plaatsen en dan de registratie daarheen laten verwijzen, wanneer ik deze map op een USB-stick zet EN ik laat de registratie hierheen verwijzen kan ik deze registratie ook op een andere Tyros gebruiken. Ofwel maak je de reg.naar de uSB-stick verwijzend op de Tyros, ofwel verander je het stationspad in Reg Memory Editor. Het HD station op de Tyros is "E" en de Usb-stick is "i" Dan krijg je voor de Usb-stick bvb: "i:/Map song/Titel Song/Style XXX?, of midi, of multipad,....." Uiteraard moeten alle ingrediënten op de locatie waarheen de registratie verwijst voorhanden zijn. Wat ik eigenlijk bedoelde met deze draad is: stel dat je optredens verzorgt,dan kan je naargelang het publiek een soort bibliotheek(beetje vergelijkbaar met afspeellijst) maken. Bvb: een map met muziek voor het rusthuis; een map met carnavalsmuziek, loungemuziek,enz...... je hoeft enkel de gewenste registratiebanken in de betreffende mappen onder te brengen, zo bespaar je je het gezoek in de verschillende genremappen. Niets belet je om verschillende systemen naast elkaar te gebruiken, wel bedenken dat telkens je iets aan een regbank wijzigt, deze bank op alle locaties waar deze bank staat dient vervangen te worden. VrGr eddy
|
|
|
Yamahaman
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 19:21:50
|
Bedankt voor jullie reacties. Verder wordt er op diverse sites gesproken om een soort van "hoofd registratie" te maken. Wat zijn dan tips om aan te passen en wat juist niet?
Ik was za18/1 om 11 uur nog even aan het luisteren en kijken naar Peter Baartmans, was erg mooi. Hij liet toen het scherm zien om de nagalm van een kerkorgel aan te passen met drie regelaars. Ik had de indruk dat hij dit met een knop aankoos, ik kan hier pas na wat gevogel bijkomen. |
Bewerkt door Yamahaman op 19/01/2014 19:26:38 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/01/2014 : 20:17:51
|
ik denk dat er bedoeld wordt om met een (of meerdere)sjabloon(en) te werken, je kan meerdere sjablonen maken naargelang het genre muziek dat je wenst te registreren. In deze sjablonen sla je de meest gebruikte instellingen op, is wel een beetje werk, maar Oh, zo gemakkelijk nadien. Deze sjablonen gebruik je dan als basis voor de volgende registraties. Persoonlijk gebruik ik telkens een volledige bank per song en save dan deze bank onder de naam van de song. Ik maak eenvoudigweg een sjabloon door een bestaande registratie te nemen en in "edit" alle registr.te deleten behalve de eerste. Wel opslaan onder andere naam,bvb: "Country_Sjabl_01" VrGr eddy
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 16:50:26
|
Hoi,
Ik zie dit item nu pas. Ik wil graag vertellen hoe ik de registraties organiseer.
Ik heb in mijn repertoire alle songs voorzien van een nummer. Ik begon met 01. De song met nummer 01 is onderverdeeld met alle registraties die nodig zijn om de song te kunnen spelen.
De volgende song heeft nummer 02 enz enz. Als je nu ook nog je bladmuziek van hetzelfde nummer voorziet als de song is het helemaal OK.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 18:14:33
|
Hans,
Zo kan het ook, maar dan kun je beter de nummering groter maken ivm het sorteren.
als je nu over 100 gaat wordt het niet goed meer gesorteerd!
Ik gebruik bij nummering: 0001,0002 etc.0010,0011, 0995,0996.
dan kun je voort tot 9999 items die goed gesorteerd worden.
Dit zo dan ook voor je bladmuziek enzo...
Bewerkt door laakies op 26/01/2014 18:16:19 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 21:00:24
|
Toine
Waarom op nummer, ik zet alles weg onder songtitel, staat het gelijk op alphabet, en makkelijk terug te vinden.
Grt. Frans
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 21:33:30
|
Frans,
Omdat Hans schreef dat hij zijn song opslaat met 01 etc. dan kan hij het beter met 001 doen.
Ook omdat veel mensen hun bladmuziek ook willen nummeren, dan heeft alles wel dezelfde nummering.
Ook kun je max 500 items per map kwijt in je tyros, en dien je daar ook rekening te houden.
Maar het is op vele manieren te bewaren, het is maar net wat je zelf het makkelijkste vind, ligt ook aan alle doeleinden die je ermee wilt doen.
Het belangrijkste is dat je zelf alles makkelijk kunt terug vinden.
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 10:29:05
|
Hoi,
De nummering te beginnen met 01 doe ik omdat ik bij een optreden absoluut niet wil zoeken naar een bepaald nummer. Ik begin ook met nummer 01 en zo verder tot er geen nummers meer zijn.
Er is niets zo zenuwslopend om met publiek erbij te moeten zoeken of instellen. Ik heb te vaak gezien dat spelers nerveus worden als ze het volgende nummer niet, of maar met moeite, kunnen "klaarzetten".
Toine,.....als ik honderden nummers in mij repertoire heb dan hernummer ik wel te beginnen met 0001 Hieruit mag je afleiden dat deze nog steeds beginnende speler nog geen 100 nummers in zijn repertoire heeft.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
Bewerkt door Hanswiel op 27/01/2014 10:49:28 |
|
|
|
Onderwerp |
|