Ik ben Robert, 48 jaar en kom uit Lelystad. Ik speel zelf gitaar, maar heb sinds kort een Tyros 1 overgenomen om te beter te leren spelen op het keyboard. Daarnaast heb ik veel interesse om met midi files aan de slag te gaan.
Nu zit ik met een probleem waar ik niet echt uit kom. Misschien dat iemand mij hier op het forum kan helpen. Ik gebruik dus de Tyros samen met mijn Ipad. Als app gebruik ik ONSONG waar ik heel veel teksten in heb staan.
Wat ik graag zou willen is dat ik bij het kiezen van een midifile op de Tyros een midi commando naar de Ipad stuur en dat dan het gekoppelde liedje op mijn scherm verschijnt. Ik zie het midi signaal binnenkomen in de Ipad (die ik gebruik met de Alesis IO Dock), maar wordt weinig getoond.
Ik heb begrepen dat je voor elke midifile een apart commando naar de Ipad moet sturen om elk liedje uniek te maken, maar ja hoe??
Waar kan ik bijvoorbeeld de ode wijzigen die verstuurt word tdoor de Tyros?
Alvast bedankt.
Liever een beginnede Tyros speler dan helemaal niet.
Ik heb deze video gezien, maar snap er nog niets van. Kan je dus alleen maar de settings wijzigen als je een registratie maakt lf kan ik dete sturen midi code gewoon wijzigen voor elke midifile.
Nou het is mij gelukt om in een midi file twee commandao's te wijzigen. De LSB en PROG. Nu springt ONSONG naar de tekst van de midifile die ik geselecteerd heb. Nu ben ik helaas nog niet klaar want mijn vraag is...Is het ook mogelijk om vanuit je Music Fidner List een liedje te kiezen en dan een midi commando te versturen? Dat zou helemaal top zijn.!