Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Nieuwe forum leden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  02:05:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Het valt mij de laatste tijd op dat er veel aanmeldingen zijn van nieuwe leden, helemaal geweldig natuurlijk. Wat mij echter wel tegen de borst stuit is, dat men dan met vragen komt die overduidelijk in de handleiding vermeld staan, zowel in gedrukte vorm als in keurige PDF bestanden om zo alles op de pc te kunnen lezen.

Op dit forum willen we iedereen graag helpen, maar het lijkt er op dat niemand meer de moeite neemt om dit door te lezen, en meteen maar meteen ook nog eens een onduidelijke vraag stellen.

Door zelfstudie onthoudt je veel meer dan door het voorgekauwde verhaal. Een heleboel handleidingen kun je al downloaden, dus zou het ook een idee zijn om voor de aankoop de handleiding te downloaden en de basis al eens door te nemen.

En zijn er dan vragen... laat ze dan maar komen samen komen we er wel uit, vooral als je ook de basis kent en/of onder de knie hebt. ook de doorgewinterde Tyros gebruiker heeft zich ooit verdiept in de handleidingen....

Oja, Als je probleem opgelost is en je laat niks meer horen of weten vind ik ook niet zo netjes.... kleine moeite om de rest te laten weten dat het probleem verholpen is, bedenk dat een mede forumlid ook zijn tijd hierin steekt om iemand verder te helpen.

Ik ben dan (gelukkig)geen moderator maar zit al lang genoeg op dit forum om te weten hoe het er aan toe gaat.

Dit moest er even uit pfffff.... slaap ik weer een stuk beter

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  13:05:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Helemaal met je eens, Maar om daar nou "wakker" van te liggen ??

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  14:37:50  Toon profiel  Reageer met citaat
@laakies

Hoi Toine

Het is verheugend te constateren dat na alle plagerijtjes over de Tyros 5 uwerzijds, in de maand December/Januari, u de laatste weken op de serieuze toer bent geslagen.
Dit komt natuurlijk doordat u nu zelf de trotse bezitter ben van de Tyros 5.

Maar....

Ik vind jou kennis omtrent alle Tyros versies, van grote waarde op dit Forum.
Je antwoorden zijn zinvol en in begrijpelijke taal geformuleerd.
Misschien zelf eens moderator worden
Krijg je van Henk ook een Tyros en eens in de zoveel jaren wisseling van wacht moderatoren kan nooit geen kwaad.

Ik gun het je van harte, en mijn stem heb je

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 24/01/2014 14:47:16

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  14:56:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Bert,

Thanks voor je compliment

Ik hoef helemaal geen Tyros ik heb er al eentje of te wel een vijfje

Toen ik jaren en jaren geleden met de Tyros 1 begon was ik ook blij als iemand mij verder hielp (jaja de handleiding had ik toen ook al gelezen hoor), dus probeer nu ook anderen verder te helpen.

Niks is zo frustrerend als je niet weet hoe of wat je fout doet en er niet uitkomt.

En ook nu met de T5 kom ik dingen tegen die ik ook echt moet opzoeken, maar ook dat lukt weer wel.

Och om nou meteen moderator te willen worden? ik ben nu controlerend moderator en heb er tijd zat voor momenteel

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  15:19:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Een forum is er om mensen te helpen .
Dit gaat niet altijd over de handleiding maar ook tips enz...
EN een handleiding is niet altijd even duidelijk.
Zeker niet voor mensen op een iets hogere leeftijd.
Ik snap jou niet helemaal Laakies , sorry .
Thomas

greetz

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  15:58:36  Toon profiel  Reageer met citaat
@Thomas
Als je ergens mee zit, ondanks de handleiding, gewoon vragen, daar is zo'n forum voor.

Grt.
Frans

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  16:02:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Thomas,

Blij dat ik mijn Tyros wel snap

Maar je hebt mijn topic niet goed gelezen....

Een forum is er idd voor om mensen te helpen, maar vragen die overduidelijk in de handleiding staan daar is geen forum voor.
een beetje zelf initiatief noemen ik dat.

Maar vragen stelle mag altijd anders was er geen forum...

Tuurlijk tips zijn er genoeg, die zet ik ook op mijn website

Gelukkig heb je geen inzage in mijn Email-inbox, en weet je ook niet hoeveel tijd ik erin steek om anderen te helpen.

Maar het schijnt modern te zijn met alles wat je doet/schrijft negatieve antwoorden te krijgen.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 24/01/2014 16:07:23

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  16:38:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Toine

Gefeliciteerd, ook ik ben elke bezig met oplossingen voor forumleden, het blijkt dat ondanks de handleiding men toch problemen ondervindt, en als ik dan stappie voor stappie de handelingen met ze doorneem, en meestal iets anders dan via het Hnd..boek, valt het kwartje.
Veel gaat tegenwoordig ook via de telefoon, alle twee achter de Tyros, en het gaat vanzelf.
En die Belgen hebben nog een leuk taaltje ook.(Ned. ook)
Eerlijk gezegd vindt ik het nog leuk ook, en dankbaar werk, de volgende dag staat de mailbox weer vol met bedankjes.leuk toch.
Nu komt een deel van NH. bij mij thuis, om ervaringen te delen, (en koffie), en liedjes waarvan geen muziek te verkrijgen is, maken we dan notatie van, (via Notation Player).
Zo blijf ik/we van de straat.

Btw
Ik had geen comentaar op je posts, maar Thomas voelde zich bezwaard, zodoende.

Grt.
Frans

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  18:05:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry mensen als mijn bericht verkeerd overkwam.
Dit was zeker niet de bedoeling.
Ik zal mij dan ook verder niet meer moeien met deze.
Allemaal veel succes.
Thomas

greetz

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  19:55:29  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

...men dan met vragen komt die overduidelijk in de handleiding vermeld staan
Uit de film Bambie heb ik ooit een wijze les gehaald, die ik nog steeds nuttig vind. Dus als er zo'n vraag komt en het zou me irriteren, dan antwoord ik gewoon niet.

Of, ik geef vriendelijk antwoord met een verwijzing naar de handleiding. Meestal snapt iemand de hint wel.
Of ik vind het niet erg en geef gewoon antwoord.

Ik weet immers nooit wat voor waardevolle bijdrage iemand in de toekomst aan het forum kan gaan geven. Daarom vind ik het belangrijk dat iemand zich welkom en op zijn/haar gemak voelt op een forum. Zodat hij/zij blijft bijdragen.

Misschien is een forum iets nieuws voor iemand.

Of wie weet, stel ik ook wel eens een vraag die gewoon in de handleiding staat en heb ik er overheen gelezen.

Ik vind het prettig vriendelijk bejegend te worden, dus zo behandel ik andere mensen ook.

Maarten

Edit: typo

Bewerkt door maartenb op 25/01/2014 10:18:30

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 25/01/2014 :  12:36:38  Toon profiel  Reageer met citaat
De spijker op z'n kop Maarten!
Jullie hebben het over vragen die in de handleiding zouden staan.... volgens mij klopt dat niet.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 25/01/2014 :  17:38:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Gaan we bij de hand doen Roel
ik hoop dat je toch wel snapt wat ik er mee bedoelde.

Ok antwoorden op vragen, maar je kunt schijnbaar niks meer schrijven

dus doe ik ook niet meer, bij deze voorlopig mijn laatste bericht.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 25/01/2014 :  22:39:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien is er wel een hoofdstuk met vele pagina's in de handleiding genaamd:

"Veelgestelde vragen"

Zou me niet verbazen in de T5 handleiding !

Dus Toine, in die zin heb je mogelijk toch gelijk

Trouwens Toine, ik heb de Bekijk voorbeeld knop gevonden, goed hé Stond namelijk niet in de handleiding alhier.

Groet
Piet eMan

T-Rossie
Moderator

3236 berichten

Geplaatst - 25/01/2014 :  23:18:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt... het verbaast me wel dat je zo 'gevoelig' bent voor de opmerking. Hopelijk realiseer je je dat jouw topic een soort drempel opwerpt voor mensen die niet erg goed zijn in zelfstudie en het lezen van manuals, maar toch een vraag hebben?
Dat is nou nét iets wat het forum niet wil. Iedereen moet met elke vraag terecht kunnen, al staat het antwoord ook tien keer in de handleiding. Een vriendelijke benadering en een helpende hand naar het antwoord is toch niet zo veel moeite?
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000