| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 25/06/2006 : 12:36:01
|
Hallo allemaal;
Van een goede kennis van mij, kreeg ik per email de volgende vraag;
Hallo fboss,
Als ik mijn T2 opstart krijg ik de melding:
Unexpected error! Turn the power of on again.
------------------------------------------- rst_ld_ots.c/801 14113131-101.
Ik hoop dat je mij kunt helpen, anders kan ik het weekend niet spelen.
Groetjes enz. enz.
Hierop heb ik het volgende antwoord omgaand gereturneerd; Ik kan je helaas niet vertellen welke fout hier optreed.
Het woord OTS komt er in voor, en dat kan wijzen op het feit dat de T2 (bij het opstarten) in het interne geheugen niet de OTS kan vinden, omdat de OTS door de bios daar nog niet in is opgeslagen.
Bij het starten zorgt de bios (dus het operating-systeem) van de T2 dat alles standaard wordt ingesteld. Als de software niet zorgt dat alles op zijn juiste plaats terecht komt, zou ik het operating systeem er in zijn geheel opnieuw opzetten.
Gewoon de laatste upgrade, volgens de normale procedure er opnieuw overheen schrijven. Daarmee zal het wel opgelost zijn denk ik.
Voor de zekerheid zou je vóórdien de T2 steeds opnieuw kunnen opstarten, en daarbij elke keer ÉÉn voor ÉÉn je externe aansluitingen (pedaal, geluid, microfoon etc. etc.) één voor één kunnen loskoppelen.
Door na iedere loskoppeling weer opnieuw op te starten, weet je zeker dat het probleem NIET in die losgekoppelde aansluitingen zit.
Daarna met alles los, (als de fout zich blijft voordoen) het OPERATING systeem er opnieuw overheen schrijven.
hier vind je de nieuwste update versie voor de Tyros2, en de installatie instructies.
http://music.yamaha.com/products/downloads.html?productId=805
Veel succes, en laat me even weten of het is gelukt.
Groetjes van; fboss
Mijn vraag aan het forum is;
Heb ik hier het goede advies gegeven? of is er een andere (betere) oplossing?
Gaarne jullie reacties, als je een beter antwoord hebt.
Allemaal weer de groetjes van; fboss |
|
|
T-Rossie
Moderator

3298 berichten |
Geplaatst - 25/06/2006 : 18:06:03
|
Frans,
'rst' zal staan voor RESET 'ld' waarschijnlijk voor LOAD 'ots' = One touch settings
Dat het iets te maken kan hebben met extern aangesloten spullen denk ik eigenlijk niet.
Ik neig het meest te denken aan opnieuw schrijven van de laatste firmwate. Indien er voor de OTS een aparte init-file bestaat is die mogelijk zoek/beschadigd ?
Anders even een mailtje naar Henk Oostendorp, die zet hem direkt door naar Yamaha. |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 25/06/2006 : 20:11:53
|
Hallo T-rossie en Iedereen;
Inderdaad had het met een foutje in het operating systeem te maken.
Ik heb vanmiddag een emailtje gekregen dat de storing is opgelost, na het opnieuw installeren van het operatingsysteem 1.11
Bedankt voor de reactie, en ik ben blij dat we hebben kunnen helpen.
Allemaal weer de groetjes van; fboss. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 25/06/2006 : 21:31:29
|
quote: Originally posted by T-Rossie Indien er voor de OTS een aparte init-file bestaat is die mogelijk zoek/beschadigd ?
Hallo,
Goed dat het is opgelost, maar toch nog even het volgende. OTS's staan niet in een apparte file. Ze staan in de stylefile weggeschreven. Anders zou je ook nooit een externe file met OTS kunnen gebruiken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 25/06/2006 : 22:05:19
|
Beste Frans;
Ik had het ook niet over files, maar zoals je ziet over geheugenplaatsen welke waarschijnlijk niet waren te bereiken, of leeg waren. Dus waarschijnlijk een Operating-fout, en geen filea-probleem.
Uiteraard heb je gelijk dat de OTS een deel maakt van de Style
Weer de groetjes van; fboss |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|