Auteur |
Onderwerp |
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:07:31
|
Na 3 jaar er pas achter gekomen hoe makkelijk het is om de tyros als karaoke machine te gebruiken.
Neem een instrumentale clip van youtube en bewaar het importeer naar de tyros
Zing mee zo vaak je wilt en neem het op :)
geweldig.... I know kom er rijkenlijk laat mee grinnnnn Ook ideaal om achter de akkoorden te komen als je die online niet kunt vinden :)
http://www.youtube.com/watch?v=A6G34VFXjrY&feature=youtu.be
creativiteit begint in het hoofd
http://www.realspawn-productions.com/muziek/ |
Bewerkt door Realspawn op 29/01/2014 17:08:09 |
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 30/01/2014 : 21:28:29
|
Karaoke is toch de begeleidingmuziek vanuit een geluidsbron en tekst met eventueel begeleidend video'tje apart op een scherm ? Hoe doe je dat op de Tyros wil dit ook al heel lang
Groet Piet eMan |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 31/01/2014 : 07:06:30
|
Realspawn,
je video is helaas geblokkeerd door Disney :-(
"Deze video bevat inhoud van Walt Disney Music Company (Publishing) en UMG. Een of beide partners hebben deze wegens auteursrechtschending geblokkeerd."
Misschien kun je je nummer in box.com o.i.d. zetten?
@Bert (Pieteman),
ik heb er zelf nog heel weinig mee gedaan, maar als je een MIDI song hebt met de tekst er in, kun je die tekst in je Tyros scherm zien (knopje Lyrics).
Ook zogenoemde .kar files kun je afspelen op je Tyros. Je zult misschien het bestand moeten hernoemen en laten eindigen op .mid.
Maarten |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 31/01/2014 : 18:22:54
|
Hoi maarten
Jouwe verhaal begrijp ik Maar realspanwn heb het over een videoclip van YT
Groet Piet eMan |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 31/01/2014 : 19:13:25
|
Hoi,
Hij heeft gewoon een video van Youtube gedownload. (instrumentaal) Die heeft ie via de Tyros ingezongen en weer terug op youtube gezet. Helaas voor hem heeft de rechthebbende van die film daar een stokje voor gestoken. Komt ie er nog goed mee weg. Prince eiste daar $ 750.000.-- voor. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 12:40:53
|
the player heeft gelijk, Ik ben geen fan van midi files vind die toch altijd niet echt goed klinken. Op deze manier haal je orkest begeleiding binnen :) De teksten heb ik dan idd niet op een scherm maar kan ik zelf dan weer maken. ik speel die later weer gewoon af op mijn smart tv :) Op youtube vind je veel goede instrumentale versies van een originele song.
Mmmm blijkbaar is de animatie niet toegestaan zal hem opnieuw uploaden zonder clip. Tarzan en de lion king zijn wel toegestaan :)
Bewerkt door Realspawn op 01/02/2014 13:31:40 |
|
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 13:35:40
|
Tja dan begrijp ik Topic niet met Karaoke op de Tyros Kan je net zo goed ander afspeel medium gebruiken
Groet Piet eMan |
Bewerkt door PieteMan op 01/02/2014 13:39:41 |
|
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 13:41:14
|
ik geef zelf karaoke avonden maar dan doe ik zelf de begeleiding en staan de teksten op mijn tv.
Maakt het gezelliger dan een bandopname. Ik ben echter geen pro speler en sommige nummers zijn voor mij te moeilijk omdat ik geen noten kan lezen en op gehoor speel. Op deze manier kan ik er achter komen hoe een nummer word gespeeld, gebruik ik het voor de begeleiding als ik het zelf niet kan spelen of als karaoke omdat ik het leuk vind om te zingen :)
ik was verbaasd dat ik dit niet eerder had opgemerkt vandaar :) karaoke is normaal idd een midi met text maar vaak wijken die af van het origineel excuses als de titel van de topic niet correct is
Bewerkt door Realspawn op 01/02/2014 13:42:20 |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 13:54:30
|
Haha het is je vergeven
Had alleen zoiets van: voor afspelen YT orkestbanden ga je toch niet elke keer je Tyros mee slepen, daar zijn andere afspeel apparatuur voor.
Maar het is wel een leuke manier van karaoke avonden organiseren. Geef wat meer actie op het podium dan alleen met midi file apparatuur en/of laptops zoals je zo vaak ziet bij karaoke avonden.
Groet Piet eMan |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 14:06:34
|
Wil nog wel ff opmerken dat ik het knap vind dat je een aardig stukje muziek maakt zonder één noot te kunnen lezen. Ik speel ook vaak uit mijn hoofd zonder notenschrift maar heb dat wel in mijn opleiding mee gekregen vroeger. Ook KeybTyros (te vinden op YT)leest geen noot en als je hem hoort spelen op zijn Tyros , heel knap.
Groet Piet eMan |
|
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 19:05:30
|
Ik gebruik soms een karaoke-versie van een lied om gewoon méé te spelen. Dus de karaoke zet ik op de harde schijf en i.p.v een style te gebruiken (volumeschuif op nul) speel ik dan mee met de harde schijf. Dan lijkt het net of ik dan deel uitmaak van een bandje. Ik wil een lied altijd zo herkenbaar mogelijk spelen. Dus dat je bij de intro al kunt horen wat het is. Intro's zelf maken lukt me nog niet. Als ik op het internet ook niet de goede (betaalde) style kan vinden wil ik wel eens een karaoke gebruiken. Of ik gebruik alleen de intro van het echte lied waarna het keyboard het overneemt. Er zijn dus vele mogelijkheden, wat het spelen op de Tyros zo leuk maakt.
Groeten, Kees. |
Bewerkt door Kees Roskam op 01/02/2014 19:06:04 |
|
|
Realspawn
Average Member
278 berichten |
Geplaatst - 01/02/2014 : 23:55:30
|
Ik ben ook nog aan het stoeien met eigen intro's maken :) tyros 3 maar ken de helft nog niet lol
pieteman thx voor het compliment. Ik heb ondertussen wel de akkoorden door en kan daar goed mee uit de voeten ik zing de zang noten en de tyros 3 is ideaal om mijn creatieve eieren mee te leggen :)
hier een voorbeeldje van een karaoke versie die ik live speel op de avonden het is niet de originele begeleiding maar het blijft herkenbaar :)
http://www.youtube.com/watch?v=6lqV4CW_s-o
Bewerkt door Realspawn op 01/02/2014 23:58:05 |
|
|
|
Onderwerp |
|