Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Probleem Tyros 5 Line Out - 9,5KHz fluittoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 11

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 18/03/2014 :  09:37:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Als men de kans op het minste fouten wil benutten
zou men moeten wachten tot het model "uitloopt",
ttz.wanneer een nieuw model in aantocht is, dan is het
"oude" model op z'n hoogtepunt en meestal worden er dan
nog commercieel interessante zaken geboden, zie Ty4 Black Edition.
Natuurlijk moet men dan het nodige geduld opbrengen om
de "fin de carriére" van het model af te wachten.
VrGr
eddy
Ga naar bovenaan de pagina

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 18/03/2014 :  13:34:55  Toon profiel  Reageer met citaat
het is toch erg dat dit momenteel zo "moet" gaan......Hetzelfde gedonder bij MAC.....Als daar een nieuw programma/update uitkomt wacht ik ook altijd met downloaden totdat de grootste ellende voorbij is.Het wordt allemaal maar voor een hoop ellende op de markt gesmeten en consument ....zoek het maar uit!LETTERLIJK EN FIGUURLIJK!
Ook met een inductieplaat gehad......onderdeel aan kapot; commentaar "ja die kopen wij met grote aantallen ,zetten ze er in en als het fout gaat komen we het wel herstellen....is voor ons goedkoper als al die onderdelen doormeten"
maar als consument zit je met de ****!
SUCCES MANNEN! Ik wacht nog even......

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/03/2014 :  09:10:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Bonfire, voor een deel heb je gelijk. Het is in mijn ogen echter in de praktijk iets ingewikkelder.

In de softwarewereld is bekend dat software pas echt lekker werkt na 10 jaar ontwikkelen. Tien jaar. Dan zijn de fouten er grotendeels uit, is de interface goed uitgewerkt naar aanleiding van de feedback van gebruikers, etc. (De uitzondering is Word, dat na 12 jaar nog steeds niet zonder problemen met bullets om kan gaan, maar dat is iets voor een ander forum... )

Die tijd hebben fabrikanten van high tech spul niet, omdat de ontwikkelingen er te snel voor gaan.

Yamaha doet het met de Tyros heel goed en slim. Het ontwerp van de knoppen en het scherm is al 12 jaar in de basis hetzelfde. Bij de T3 zijn er schuifregelaars toegevoegd en daarna is het stabiel. De T4 heeft immers 100% dezelfde knoppenlayout. Bij de T5 is slechts de audiorecorder van rechts naar links verplaatst en is de bediening logischer gemaakt van de audiorecorder.

Daarom zijn de mensen van Yamaha beschikbaar om aan elk nieuw model nieuwe verbeteringen door te voeren. Evolutie, geen revolutie. En het werkt. Het is de enige keyboardlijn waarin elke drie jaar een nieuw model uitkomt. (Hoewel, mischien dat Korg het met de PA1x, PA2x, PA3x lijn ook lukt, maar dat weet ik niet zo goed.)

Kijk naar drie opeenvolgende modellen keyboards van Roland: G-1000 (rond 2001 uit mijn hoofd), G-70 (2005) en BK-9 (2013). Elke model heeft een compleet andere interface. Leuk, maar erg duur om vol te houden.

In deze tijd is er technisch heel veel mogelijk, en de foutjes horen er bij. Leer er mee te leven. Wil je dat niet, koop dan een smart phone of een Tyros pas als hij een jaar uit is. Dan zijn de meeste probleempjes opgelost.

Terug ON TOPIC:
Het probleem dat Robert aansnijdt is een ernstige. Gelukkig is er een workaround gevonden, maar het zal wel opgelost moeten worden. En dat zal Yamaha best doen, al zullen ze de oorzaak waarschijnlijk niet aan de grote klok hangen.

Laten we de reactie via Ruud afwachten.

Maarten

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 28/03/2014 :  10:39:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zie in dit filmpje van de binnenkant van de Tyros 4, dat er maar liefst twee grote ferrietringen zitten in de draad naar het display toe. Ferrietringen worden gebruikt om hoogfrequente signalen te filteren.

Ik vraag me af of die ringen ook in de Tryos 5 zitten...

Heeft iemand een foto gezien op Internet van de binnenkant van een T5?

Maarten

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 29/03/2014 :  20:15:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Schroef je hem toch ff open Maarten.

psst: maak dan wel gelijk mooie foto's voor ons van de binnenkant.

Groet
Piet eMan

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 07/04/2014 :  16:44:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Jack,

Klik HIER

Staat een hele workshop over de MFC10 foot controller.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 09/04/2014 :  18:37:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,
Staat niet onder juiste topic.

Foutje, maar toch bedankt.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

jeanlb
New Member

29 berichten

Geplaatst - 09/04/2014 :  20:50:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Tyros5 heeft een grote vooruitgang gemaakt, maar waarom onderdelen zoals voice creator niet meer beschikbaar zijn is geen fout?
Dit moet Yamaha toch weten dat velen onder ons individuele voices hebben gemaakt of via de HD_SE Platinium pack en andere bronnen gebruiken.

JLB

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 10/04/2014 :  09:32:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
De voice creator komt ook binnenkort beschikbaar, echter alleen voor op de PC te gebruiken.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 10/04/2014 :  18:04:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Weer even on-topic:

Ter voorbereiding op een optreden van morgen heb ik mijn PA thuis even getest in combinatie met de Tyros 5. Een RAMP! In deze situatie moet ik dus echt ALLES zonder randaarde gaan doen, anders ontstaat er een enorme brom over de PA.

Ook hier blijf ik zeggen dat ik dit met de Tyros 4 nooit gehad heb.

Het blijft angstvallig stil bij Yamaha. Komende week ga ik zelf contact zoeken met Yamaha (kunnen niet meerdere mensen dat doen??). Het probleem is bij Yamaha wel bekend, maar op één of andere manier durven ze er helemaal niets over te zeggen.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 5: http://www.robbiedoes.nl

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 12/04/2014 :  14:38:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Robert,
Naar aanleiding van jouw post hierboven heb ik toch ook maar even de Bose L1's aangesloten op de T5 ..... absoluut geen centje pijn met de aarde aangesloten. (brandschoon)
Het betreft de T5 rechtstreeks aangesloten op de L1, dus zonder mengpaneel met mono jack-jack kabels.

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 23/05/2014 :  15:41:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Update:
Zonder randaarde is niet helemaal zonder gevaar want je zou een behoorlijke schok kunnen krijgen zodra een fout in een apparaat ontstaat.
Dé oplossing voor dit probleem is een DI-box tussenschakelen en dat heeft mijn T5 oorverdovend stil gemaakt. Er is geen spoor meer van verontreiniging... ook niet met de spectrum analyzer.
Zie mijn recente post over de DI-800 voor meer informatie.
Een kleine investering voor heel veel stilte en veiligheid.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 19/02/2015 :  01:52:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Er is veel geduld geweest en het is erg stil geweest op dit topic (was de Tyros 5 ook maar zo stil...zonder bijgeluiden ). Maar volgende week zal Yamaha het moederbord van mijn Tyros 5 vervangen. Naar het schijnt zou dat het probleem moeten oplossen.

Ben benieuwd. Uiteraard zal ik de bevindingen delen.

Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 5: http://www.robbiedoes.nl

Bewerkt door robbiedoes op 19/02/2015 01:53:43

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/02/2015 :  08:39:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de update! Ik hoop dat het vervangen van het moederbord je problemen oplost.

Zo ja, dan ben ik wel benieuwd of Yamaha een wijziging aan het moederbord heeft door gevoerd (aanpassing design, of een component van een andere leverancier gebruikt) of dat het hetzelfde moederbord is en je blijkbaar een defect moederbord hebt gehad.

Maarten

Bewerkt door maartenb op 19/02/2015 08:53:08

Rico
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 19/02/2015 :  11:17:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Allemaal,

Dat kun je wel stellen nou ik ben zeer benieuwd
want ik zit ook nog steeds met dat probleem !!

Groetjes Rico
Pagina: van 11 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000