Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Probleem Tyros 5 Line Out - 9,5KHz fluittoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 11

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  17:58:40  Toon profiel  Reageer met citaat
@Tyro

Dat EMC probleem had ik hier met 10 gasontladingslampen i.c.m. beveiligingscamera's die er gek van werden.

Groet
Piet eMan
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  18:38:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Helaas kan ik het niet met je eens zijn over de aardlekschakelaar. Hij kan prima functioneren ZONDER een randaarde in de WCD.
Lekstromen kunnen op veel plaatsen ontsnappen en zodra er meer 'elektronen' vertrekken vanaf de fase dan er terugkomen op de nul wordt dat feilloos gedetecteerd. (schakelen bijv. bij 30 mA verschil)
Ik heb ook gemerkt dat de USB connectie met de PC een klein beetje meer 'gerommel' veroorzaakt. Waarschijnlijk allemaal minuscule kruipstroompjes die ontstaan als systemen met processoren gekoppeld worden. Robuuste aarding op de moederborden (printkaarten) en naar de connectoren is een absolute must.

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:03:10  Toon profiel  Reageer met citaat
@T-Rossie

Ik herken je verhaal, alhoewel tegenwoordig desktop Computers er schijnbaar iets minder last van hebben zonder aarding stabiel te werken.

In het verleden kon een systeem soms vreselijk onstabiel draaien zonder aarding en was de ouderwetse oplossing (aarde draad aan Computer kast en verwarming buis de oplossing).

Ik blijf bij de stelling dat elk apparaat met aarde stekker op geaard wandcontactdoos moet en niet alleen uit veiligheid overweging.

Ik erger me dood aan huiskamers met die lange staande stalen lampen in de hoek die een randaarde stekker hebben en op een normale wandcontact zitten.
Dit geldt ook voor de vele Tyrossen in de huiskamers.

Groet
Piet eMan

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:09:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel en ik hebben gedeeltelijk gelijk:

Hoewel met veiligheidsaarding een goede beveiliging wordt bereikt tegen indirecte aanraking, dat wil zeggen tegen aanraking van een spanningvoerend deel dat normaal geen spanning voert, biedt het geen beveiliging tegen directe aanraking

Zie hier

Groeten, Wim

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:22:39  Toon profiel  Reageer met citaat
@Tyro

Hoe moet ik een per ongeluk vallend vol glas drank over de Tyros zien ?

Direct of Indirect ?

Groet
Piet eMan

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:24:13  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Tyro: Ik denk dat dit de juiste conclusie is.

Natura Artis Magistra...

Bewerkt door muzikant op 14/02/2014 19:26:20

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:35:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@Pieteman

Direct zonde van de Tyros
Indirect Zonde van de drank

Groeten, Wim

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:51:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Mag ik jullie vriendelijk vragen om on-topic te blijven? Uiteraard waardeer ik alle reacties, echter denk ik dat de huidige discussie niet veel meer te maken heeft met het topic onderwerp.

Bewerkt door robbiedoes op 14/02/2014 19:51:18

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:56:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyro

@Robbiedoes

Als je bij het inschakelen last hebt zou het inductie of een ander EMC storing kunnen zijn.
TL-verlichting zou bijv. een boosdoener kunnen zijn.
Je zou een condensator over je voeding kunnen zetten.

Beste Wim,

Bedankt voor je reactie. Een andere Tyros 5 die op dezelfde dag is geleverd door dezelfde leverancier heeft een soortgelijk probleem op een andere locatie met andere apparatuur. Wij denken inderdaad aan inductie-achtige storing, maar dan al ergens binnenin de Tyros 5. En dan kun je er niet veel meer aan doen. Wat ik al aangaf lijkt er een relatie te zijn met het display. Mogelijk dat de voeding en/of een ander circuit van het display de hoogfrequente toon veroorzaakt.

Uiteraard ga ik op zoek naar oplossingen, maar zie dit allemaal als tijdelijke work-around. Zo ga ik proberen gebruik te maken van de koptelefoon aansluiting aan de voorkant om deze op het mengpaneel aan te sluiten. Nogmaals...als tijdelijke work-around. Het lijkt mij niet echt acceptabel voor een instrument van deze prijsklasse van een merk waar je echt wat van mag verwachten.

Bewerkt door robbiedoes op 14/02/2014 19:59:45

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  19:59:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Tja Robbiedoes

Afwachtende op jou vervolg.....
Zijn wij per ongeluk off topic gegaan met ander leuk onderwerp.
Hadden inderdaad ander draadje voor moeten openen gezien de vele reacties.

Maar wees gerust zo gauw jij weer jou verhaal kan vervolgen krijg jij alle aandacht weer hoor.

Groet
Piet eMan

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  20:34:48  Toon profiel  Reageer met citaat
@Robbiedoes

Je geeft aan in een eerder reactie dat er met jouw Tyros 5 niet te werken is met die hoge toon.
Dus voor jou een ernstig probleem.

Er zijn meerdere mensen die op andere locatie en apparatuur er ook last van hebben.
Mogelijk dat er iets niet goed is in deze fabriek serie.

Lijkt me logisch dat je terug gaat naar je dealer en laat hem de Tyros maar openschroeven en achterhalen waar die irritante hoge toon vandaan komt.
Dat is van buitenaf moeilijk te vinden, het kan zoveel componenten zijn die het veroorzaken, zelfs je harddisk die aanspringt.
Maar natuurlijk ook de voeding die direct links naast de display is geplaatst zie foto: http://1drv.ms/M0Mlpb
Als de Tyros open is kan je gerichter zoeken/luisteren naar de veroorzaker.

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 14/02/2014 20:42:26

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  20:41:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik had door de Topic van Pieteman al gezien dat de interne bedrading niet erg EMC afgeschermd is.
Dus storing gevoelig.
Misschien helpt het de bedrading van de display als dit de boosdoener is te scheiden van de rest.
En/of een soort afscherming (kooi van faraday) om de afzonderlijke bedrading te leggen en deze aan aarde te leggen.
Maar om zelf te gaan prutsen?
Als dit echt een probleem is voor velen zal de dealer of Yamaha een hardwarematige oplossing moeten bieden.

Groeten, Wim

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  20:43:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Piet twee man één gedachte

Groeten, Wim

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  21:05:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Komt vast door dat drankje

Groet
Piet eMan

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 14/02/2014 :  22:08:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit was het eerste wat mij ook opviel toen ik de T5 aanzette. De brom zoals je die gepost hebt hier, hoor ik ook duidelijk. De enige manier voor mij om die niet meer te horen, is het basisvolume van mijn Yamaha-speakers omlaag halen. Probleem is nu dat ik lang niet zo luid meer kan spelen als met de T5.

Ik zal ook nog eens goed luisteren of ik de hoge piep ook hoor. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want meestal hoor ik dat soort hoge geluiden heel goed en irriteer ik mij daar ook mateloos aan.

Vond dit tot nog toe eigenlijk de grootste tegenvaller van de T5... Ik zal de aangedragen truien in dit topic ook eens gaan proberen.

Download hier mijn Tyros-songs...
Pagina: van 11 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000