Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 15:53:24
|
maakt toch nie uit, de overige inlog gegevens heb je toch niet.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 17:36:53
|
Op verzoek van Yamaha heb ik hen mijn bevindingen doorgegeven. Ik plaats het ook hier, zodat je eventueel zelf kunt checken. Wel in het Engels, maar ik denk dat het voor zich spreekt.
Problem High frequency noise
Setup1: Tyros5-76: Connected to GND Wall Outlet. HS-10W: Connected to GND Wall Outlet. 2x HS-8: Connected to GND Wall Outlet. USB connection: None, also no USB WLAN. Foot Switches: None.
T5 Main Out L to HS10W: Jack TS -> Jack TS Unballanced or Jack TRS -> XLR Ballanced T5 Main Out R to HS10W: Jack TS -> Jack TS Unballanced or Jack TRS -> XLR Ballanced
Result: High frequency noise from the speakers. No high frequency noise from Headphone. Also with SUB Out 1,2,3 or 4 connected, instead of Main Out.
Setup 2: Tyros5-76: Connected to the same Wall Outlet, but with not GND Cable. HS-10W: Connected to GND Wall Outlet. 2x HS-8: Connected to GND Wall Outlet. USB connection: None, also no USB WLAN. Foot Switches: None.
T5 Main Out L to HS10W: Jack TS -> Jack TS Unballanced or Jack TRS -> XLR Ballanced T5 Main Out R to HS10W: Jack TS -> Jack TS Unballanced or Jack TRS -> XLR Ballanced
Result: All OK. No High frequency noise from the speakers. No high frequency noise from Headphone.
BUT: If in setup2 , with no grounded T5, Main Out L/L+R is connected with a Jack TRS -> Jack TRS Cable to Bose L1 Model 2 (stereo Input), a troublesome “Connection Noise” occurs. Also in case the T5 is not connected to a Wall Outlet. This “Connection Noise” will be overruled as soon as an extra Jack TS Cable is connected from T5 Sub Out 1,2,3 or 4 to HS10W (HS10W connected to GND Wall Outlet and not switched on). In that case the T5 is grounded via the HS10W.
Important to mention: all the above doesn’t occur with my Tyros4 in the same setups.
Groet, Ruud |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 18:01:23
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
maakt toch nie uit, de overige inlog gegevens heb je toch niet.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Hee Toine bedankt voor je S/N nummer Heb nog wel een factuurtje leggen van O........p van de toetsen die ik wel veranderd in Tyros 5 met jouw S/N als je het niet erg vind. FF aangifte doen en volgende week gratis T5 in huis van Apeldoorn ff bellen
Misschien handiger om S/N te mailen naar Ruud !! en ze alhier te verwijderen. Groet Piet eMan |
Bewerkt door PieteMan op 17/02/2014 18:08:09 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 18:16:34
|
En wat dan nog ? volgens mij zijn de posters hier op dit forum hier niet zo mee bezig, ze hebben er niets aan, velen hebben hetzelfde. Beter is om "on topic" te blijven.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 17/02/2014 18:21:16 |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 18:24:19
|
Ik ga jou niet vertellen Frans hoeveel ellende je hebt als jou T5 met jouw S/N gejat word uit huis en deze al geboekt staat bij de verzekeringsmaatschappijen (die samenwerken om fraude te voorkomen)als zijnde gestolen.
Geen verzekeringsmaatschappij gaat een winkelier bellen of factuur met s/n en naam klopt die jij als zgn. slachtoffer opgeeft.
Pas als de T5 bij jou echt word ontvreemd zegt Apeldoorn hee vreemd we hebben al zo'n gejat object met zelfde S/N !!!!
Je zal wel denken die Pieteman ziet spoken. Inderdaad veel te vaak zaken meegedraaid met spookachtige facturen.
En velen hebben hetzelfde ??? echt niet. S/N is uniek
Groet Piet eMan |
Bewerkt door PieteMan op 17/02/2014 18:28:05 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 17/02/2014 : 18:42:30
|
Velen slaat op de downloads. On topic graag.
Grt. Frans
|
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 18/02/2014 : 04:45:53
|
Ben ik weer... Boven heb ik geen geaarde stopkontakten. HS80 en sub aangesloten, volumes open..... Stil als een dooie Japanse muis....gelukkig!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 19/02/2014 : 20:07:28
|
Vandaag is er iemand met zijn Tyros 5-76 bij mij langs geweest en hebben we wat resultaten vergeleken in mijn setup. Verrassend genoeg heeft zijn Tyros 5-76 bij mij geen enkel probleem. Zowel met als zonder randaarde op de Tyros 5 zijn er geen noemenswaardige bijgeluiden. In ieder geval totaal geen fluittoon. Wel een heel klein beetje brom, maar dat is acceptabel laag. Wanneer alle apparatuur zonder randaarde wordt aangesloten is overigens alles muisstil.
We waren beiden echt verbaasd over het resultaat (ik had dezelfde fluittoon verwacht). Hij geeft aan in zijn thuissituatie vooral last van brom/bijgeluiden te hebben en een heeeeeel klein beetje van de fluittoon. In ieder geval bij lange na niet de fluittoon die hij bij mij gehoord heeft met mijn Tyros 5-61. De brom is bij hem onregelmatig van karakter en verdwijnt heel even wanneer er een schrijfactie op de harddisk wordt uitgevoerd. De summiere fluittoon verdwijnt als hij de Tyros 5 zonder randaarde aansluit, echter de brom blijft. We zijn ervan overtuigd dat hij de brom thuis ook kan elimineren door alles (ook zijn HS-50 speakers) zonder randaarde aan te sluiten. Want hier is zijn Tyros 5-76 dan echt muisstil (zoals je het overal wilt horen).
Het lijkt er wel op dat er verschil zit tussen de diverse Tyros 5 modellen. Enige verschil hier is wel dat de één een Tyros5-61 betreft en de ander een Tyros 5-76. |
Bewerkt door robbiedoes op 19/02/2014 20:11:01 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/02/2014 : 20:36:22
|
ik lees op de site van popscchool (link van Tyro) dat aardlussen dikwijls verantwoordelijk zijn voor storingen, zou het niet helpen indien men een aparte, rechtstreekse aarding zou aanleggen, speciaal voor de audiokamer ? het zou ,indien het werkt, toch zeker veiliger zijn om de toestellen geaard te kunnen gebruiken. VrGr eddy |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 19/02/2014 : 20:52:27
|
Aardlussen zouden eigenlijk alleen (moeten) kunnen ontstaan als binnen een audio/video systeem niet alle apparatuur op hetzelfde aardpunt wordt aangesloten. In grote zalen bijvoorbeeld kan de zaalmixer op een geheel andere WCD groep zijn aangesloten dan de apparatuur op een podium..... de aardpunten hebben soms een spanningsverschil en dat kan nare brom geven.
Het vervelende bij sommige T5's is nu dat juist door aarding op eenzelfde punt de problemen ontstaan en er ongewenste stromen ontstaan via de signaalkabel-afscherming van/naar andere apparatuur.(mixers/speakers) |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 19/02/2014 : 22:23:13
|
Hoi Robert,
Ik had het niet beter kunnen omschrijven dan wat je net gedaan hebt. Allereerst trouwens leuk om je in real life eens ontmoet te hebben en bedankt voor de lekkere pizza!
Ik heb hier nog niet kunnen testen of onze vermoedens waar zijn, namelijk dat ook hier alles muisstil zal zijn als ik alles zonder randaarde aansluit.
Het staat in ieder geval als een FEIT vast dat bij jou thuis alles aansluiten ZONDER randaarde ervoor zorgt dat de T5 muisstil is... geen brom en geen hoge fluittoon. Alleen de speakers aangesloten op randaarde en de T5 zonder randaarde levert bij mij thuis op dat ik geen hoge toon hoor, maar wel de brom. Nu nog testen door alles eens zonder randaarde aan te sluiten.
Groeten, Ezra
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 20/02/2014 : 10:22:16
|
Robert,
wat rot voor je dat dit probleem hebt. Ik wil jou en iedereen die hier nuttige info heeft bijgedragen van harte bedanken voor alle inzet en moeite! Ik vind het zeer waardevol dit allemaal te lezen.
Als de T5-61 last heeft van de voeding en/of het scherm en de T5-76 niet, zou het dan te maken kunnen hebben met het feit dat de T5-76 "uitgerekter" is, dus dat de afstand van de line out tot het scherm/voeding groter is?
Maarten |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 20/02/2014 : 10:39:03
|
Voordat ik nu alles naar beneden sleep ga ik vanavond even een verlengkabel (met aarde) naar boven leggen en aansluiten. Ben benieuwd wat het resultaat is....
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 20/02/2014 : 13:26:11
|
Net gehaald een T5 76. Piept of fluit ook met rand aarde.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door maartenb
Robert,
wat rot voor je dat dit probleem hebt. Ik wil jou en iedereen die hier nuttige info heeft bijgedragen van harte bedanken voor alle inzet en moeite! Ik vind het zeer waardevol dit allemaal te lezen.
Als de T5-61 last heeft van de voeding en/of het scherm en de T5-76 niet, zou het dan te maken kunnen hebben met het feit dat de T5-76 "uitgerekter" is, dus dat de afstand van de line out tot het scherm/voeding groter is?
Maarten
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. Tyros 5/76 2xL1 bose compact |
Bewerkt door guus op 20/02/2014 13:27:53 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 20/02/2014 : 19:16:35
|
Ook als je alle apparaten op één Wcd met randaarde hebt aangesloten kun je nog last hebben van een aardlus.
Niet zo zeer door potentiaal verschil bij verschillende groepen over groote afstand. Waarbij een goede aarde met een lage Ra waarde de ongewenste storingen meestal wel afvoerd.
Maar door EMC vervuiling via de afscherming van de signaal kabels kan er ook storingen ontstaan. Vaak gebruikt men kabels de waarbij de afscherming van de signaalkabels aan beide aan de massa dus aan aarde word aangesloten. Komt er een storing via de afscherming van één van de audiokabels binnen word deze storing doorgegeven omdat er dus nog een aardlus aanwezig is.
Leg ook de signaalkabels niet parralel tegen elkaar gebundeld met voedingskabels. Waarbij het elektromacnetische veld van de voedingskabels storing kunnen veroorzaken op de signaalkabels.
Zoals ik al eerder vermelde zou het ook een storing door het 4G telefoon netwerk kunnen zijn.
Groeten, Wim |
|
|
Onderwerp |
|