Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 usb wireless Lan adapter voor de Tyros 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rickykok
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 27/06/2006 :  18:53:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ik zou aan jullie willen vragen om ondersteuning voor de aansluiting van een voor geschikte wireless usb-adapter voor de Tyros 2.
Ik weet dat er in de lijst van de Tyros 2 bij wireless lan-adapters de nodige namen staan, maar helaas zijn er reeds diverse uit de handel genomen en zijn er vervangende adapters voor in de plaatsgekomen. Ik heb een Belkin54g systeem (router etc.). Volgens Marco Riedijk is de FD7050 adapter van Belkin (54mbps) de uitkomst. Nou mooi niet dus. Ik heb deze aan de Tyros 2 gekoppeld en hij zegt deze adapter wordt niet ondersteund foutmelding code 1001.
Op de lijst staat achter de adapters de Firmware verz.1.00. Op mijn Tyros 2 heb ik versie 1.10.Bij de downloadpagina van Yamaha heb ik deze versie gedownload en geinstaleerd. De vernieuwing zou, U raad het al, de uitbreiding van de adapters zijn. Ik heb er de Belkin F5D6051DF aangesloten niets. Sitecom WL 113 niets.
De vervanger voor de F5D6050 is de F5D7050,. Net gekocht aangesloten en ............. nog steeds niets.
Ik heb een account bij Yamaha. Dit had ik reeds met de psr3000.
Wie kan mij helpen????

Groetjes,

Rickykok

Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 27/06/2006 :  20:35:18  Toon profiel  Klik om Fred Noorlanders MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hallo Tyros vrienden, ik heb het zelde probleem met maar dan met een USB ethernet adapter. Is ook een Belkin via Oostendorp aangeschaft. Moet werken volgens Henk , maar nog steeds geen verbinding.Volgens Richard Bower , kan je beter een draadloze gebruiken. Maar dat blijkt dus ook niet te werken ,ik wacht nu maar op de CD van de workshop 5 waar alles word besproken over IDC.

Fred Noorlander
Ga naar bovenaan de pagina

Berend
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 27/06/2006 :  21:06:40  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo,

Asus WL-167G USB Dongle 54Mbps. kost 28 piek en werkt perfect op de Tyros 2.
Werkt o.a. met routers en accespoints van 3 Comm, Asus, Linksys, SMC etc.
Randvoorwaarde is dat de routers, accespoints en eventuele range-expanders
GOED zijn geconfigureerd. Dus alles op hetzelfde kanaal, met dezelfde encryptie etc.

Groetjes, Berend

lex
Starting Member

17 berichten

Geplaatst - 10/12/2006 :  10:35:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lex  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Berend

Hallo,

Asus WL-167G USB Dongle 54Mbps. kost 28 piek en werkt perfect op de Tyros 2.
Werkt o.a. met routers en accespoints van 3 Comm, Asus, Linksys, SMC etc.
Randvoorwaarde is dat de routers, accespoints en eventuele range-expanders
GOED zijn geconfigureerd. Dus alles op hetzelfde kanaal, met dezelfde encryptie etc.

Groetjes, Berend

Hallo Berend,

Na een paar weken gezocht te hebben voor een adapter uit de yamaha lijst en mislukte poging met de FD7050 zag ik je tip van de Asus, gisteren gekocht en het werkt perfect!

Groeten
Lex

n/a
deleted

10 berichten

Geplaatst - 05/01/2007 :  13:56:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb ook de ASUS WL-167G maar krijg hem echt niet online, krijg steeds de melding cannot find IP adress , start in offline modus upon starting confirm network environment, error no = 1003, heb al in de setup van idc alles volgens mij juist gezet, maar krijg hem niet online, als ik de usb stick in de pc steek brand het lichtje van power en flikkerd het lichtje van lantraffic, en in de tyros2 brand enkel het lichtje van de power, op de pc werkt hij perfect ( de dongle dan ), dit is reeds de 3de usb to lan wireless die ik probeer, is echt om moedeloos van te worden,... Kan iemand mij helpen ???

mvg
Kris Goossens

Puyf
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 05/01/2007 :  14:16:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Kris,
Ik weet niet wat voor beveiliging jouw router heeft, maar volgens mij werkt de Tyros alleen met WEP beveiliging. Nadat ik mijn beveiliging in de router van WPA terug gezet had naar WEB beveiliging werkte alles draadloos.
Veel succes Rob

theplayer
Moderator

3062 berichten

Geplaatst - 05/01/2007 :  18:34:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

De kreet 'wordt niet ondersteund', is niet zo erg.
dat roept de mijne ook, maar werkt uitstekend.
Ik heb nog even een paar onderwerpen opgezocht, die over dit probleem handelen.
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=204&SearchTerms=belkin
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=264&SearchTerms=belkin
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=222&SearchTerms=belkin
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=556&SearchTerms=belkin
Kijk eens of je daar iets kunt vinden.
Let er m.n. ook op dat de instelling van het channel overeenkomt.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

n/a
deleted

10 berichten

Geplaatst - 06/01/2007 :  11:39:23  Toon profiel  Reageer met citaat
ja beveiliging staat op WEB hoor, heb ook al geprobeerd zonder beveiliging en lukt me ook niet, het lampje van de power op de dongle brand constant dus dat is al fijn maar dat ander lichtje flikkerd nooit in de tyros op de dongle...

mvg
Kris Goossens
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000