Auteur |
Onderwerp |
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 09:00:20
|
Ik ervaar iets, waar ik niets van snap. Als ik een song opneem, en ik stel mijn opnameniveau in op 78 dan hoort hij bij het wisselen van fill in 1 naar bijvoorbeeld 2 toch niet naar volume 114 te springen? Hoe stel ik in, dat dit niet voor kan komen?
Glunder, wanneer je speelt..... |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 12:19:09
|
Nieuwste firmware, v1.05, staat er op?
Maarten |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 13:59:41
|
Yep. Dat is meteen gebeurd.
Wat zou het kunnen zijn?
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 14:37:18
|
Ik hen dat zelf eens uit getest, maar bij mij blijft de ingestelde volume. Meerdere Styls uitgeprobeerd, geen verandering in de volume bij fill in 1 naar 2 . Inderdaad vreemd dat dat bij jou wel gebeurd. Ik ben benieuwd op andere hun reactie's. Succes |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 16:47:32
|
Kan het zijn dat de slider van het opnameniveau per ongeluk ietsjes beweegt?
Kun je anders een "recept" posten? Een stappenplan waardoor het verschijnsel optreedt? Dan kunnen we het proberen na te doen.
Maarten |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 20:20:07
|
Wat ik doe, alvorens een opname te maken.
1. Zet de Rec. Monitor op 78. Start de opname. 2. Switch, bijvoorbeeld in Reggaestijk van fill 1 naar twee, normaal blijft de slider dan staan op 78, maar hij schiet bij mij dus, naar 114. 3. Ik stopte hier de opname, om te kijken wat er nu precies mis ging.
Sander
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 21:21:56
|
Enkele vragen: a. Kun je het nu nog weer reproduceren? (gaat het nog fout?) b. Hoe zet je de Rec.Monitor op 78? (met de slider of de knopjes UP/DOWN) c. Waarom zet je op voorhand het nivo op 78? d. wat bedoel je met wisselen van fill 1 naar twee? |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 05/03/2014 : 22:26:29
|
Je hebt per ritme toch vier variaties? Ik zeg fill, maar bedoel variatie 1, 2, 3, 4. Dus als ik van variatie 1 naar 2 spring dan gaat het volume mee. De rec monitor zet ik met de knopjes op 78, en dat doe ik, omdat dat het beste volume geeft op een cd oid.
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 02:21:20
|
Ik krijg de indruk dat het volgende aan de hand is:
De schuifregelaar onder Rec.Monitor heeft in de positie 114 gestaan. Je hebt met de knopjes de waarde veranderd naar 78. (terwijl de schuifregelaar bleef staan rond 114) Nu hoeft er maar een minimale beweging te zitten in de schuifregelaar en de waarde vliegt ineens naar 114.
Dit fenomeen is vervelend, maar is reeds bij velen voorgekomen met als gevolg plots wijzigen van volumes of zelfs wegvallen van geluid. Het heeft niets van doen met een firmware versie en/of moeten resetten van het keyboard. (volgens sommigen de ultieme oplossingen voor alles) De enige nette manier om het op te lossen is de schuifregelaars te voorzien van motoren die de regelaars altijd in de juiste positie neerzetten.
Om te demonstreren wat ik bedoel kun je het volgende doen: Zet een schuifregelaar op 10 Verander de waarde dan met de knopjes op 120. Verander dan héél geleidelijk de positie van de schuifregelaar. Je zult merken dat ineens de waarde omlaag klapt en uitkomt rond 10.
Aanpassen van volumes bij voorkeur uitvoeren met de SCHUIF regelaars en NIET met knopjes werken.
Is het nu nog reproduceerbaar?
De schuifregelaar regelt over slechts 16 mm en kan daarbinnen een waarde hebben van 0 tot 127. Een beweging van 0.12 mm (!) geeft absoluut een 'verspringing', maar zelfs een honderdste mm kan voldoende zijn.
Omdat motorized faders geen optie zal zijn zou Yamaha er verstandig aan doen om een 'deadband' van toepassing te laten zijn op de actie van de schuifregelaars: Zodra er verschil is in de positie van de schuifregelaar en de (software) waarde, de schuifregelaar pas weer laten regelen als hij 10 bits is verschoven.... dan zijn we van een hoop 'onverklaarbare' zaken af |
Bewerkt door T-Rossie op 06/03/2014 08:25:17 |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 11:16:27
|
Ik denk inderdaad dat ik per ongeluk tegen de schuifregelaar aangetikt moet hebben. Dat zou dan de enige logische verklaring zijn.
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 11:37:46
|
Mogelijk heb je hem zelfs niet aangeraakt...maar stond ie op een 'kantelpunt' en viel ie om door beweging van de kast door een pittige aanslag op het klavier. Als je het volume voortaan instelt met de schuifregelaar zal hij niet verspringen |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 11:52:59
|
Dan gaan we dat doen. Want ik schrok ervan, dacht dat het in het instrument ergens fout ging.
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 17:40:58
|
De sliders van de Tyros 5 zijn veeeel gevoeliger als die vd T4
Het minste geringste dat je ze aanraakt verschuift de waarde.
Met die sliders de volumes op de juiste waarde instellen gaat ook bijna niet, en gebruik altijd de knopjes.
Van mij mogen ze die sliders deblokkeren en alleen beschikbaar laten voor de drawbars.
Maar da's mijn mening
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
tyrosfan
New Member
33 berichten |
Geplaatst - 06/03/2014 : 20:32:19
|
Het is wel te doen, maar er zou een optie op de T-5 moeten zitten dat je de gevoeligheid in kan stellen.
Sander
|
|
|
Onderwerp |
|