| Auteur |
Onderwerp  |
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 11/07/2006 : 23:12:30
|
Als ik mijn T2 aanzet en wil gaan spelen heb ik geen geluid of tijdens het spelen valt het geluid weg. Soms speel je een hele avond zonder problemen maar vanavond bijvoorbeeld is er geen geluid meer uit de T2 te krijgen. Nu heb ik wat speaker / subwoofer draden heen en weer bewogen en merk dat daar de fout zit. Zit er een breuk in de kabel van de subwoofer naar de T2 of is het de aansluiting van de T2 die defect is? De T2 staat op een standaard en de kabels zitten al vanaf de aankoop (eind 2005) aangesloten. Stel dat een van de kabels defect is valt dit dan onder de garantie en kan ik dus mijn speaker / subwoofer kabels gratis omruilen?
|
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 12/07/2006 : 01:47:10
|
| Komt er wel geluid uit jouw koptelefoon als zich dit probleem voordoet? |
 |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 12/07/2006 : 17:17:19
|
He Cor
Kabels en stekkers eens nakijken. Misschien wat vuil op een van de contacten of een slechte soldering. Verder nog veel succes.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 12/07/2006 : 19:57:00
|
Koptelefoon doet het gewoon goed. Stekkers, kabels, contacten nagekeken maar ik kan geen vuiltje ontdekken. Slechte soldering lijkt mij niet wan we praten hier over de originele kabels die werden meegeleverd met de T2 speakerset. Toch slordig van Yamaha dat ik nu al zulke klachten hebt na iets meer dan een half jaar. |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 13/07/2006 : 01:18:00
|
Cor, Het is natuurlijk een vervelende storing, maar laat eerst 's goed uitzoeken wat er aan de hand is.
Kabels kunnen 'rot' zijn doordat er een keer te hard aan getrokken is en daardoor een breuk ontstaat. Dit valt de fabrikant niet te verwijten.
Ik ben niet super goed op de hoogte hoe de kleine speakers worden aangestuurd, maar zij krijgen het signaal toch rechtstreeks uit de Tyros2....? dus een geheel andere kabel/signaalweg.
Je laat toch niet per ongeluk de (verloop)plug van de koptelefoon in de voorkant van de T2 zitten ? (Deze schakelt de speakers namelijk uit  |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3054 berichten |
Geplaatst - 13/07/2006 : 11:32:40
|
quote: Originally posted by T-Rossie [brIk ben niet super goed op de hoogte hoe de kleine speakers worden aangestuurd, maar zij krijgen het signaal toch rechtstreeks uit de Tyros2....? dus een geheel andere kabel/signaalweg.
Hoi,
Bij mijn weten loopt het signaal als volgt. Van de Tyros gaat het signaal naar de versterker in woofer. Daar vindt een scheiding plaats. Laag blijft in de woofer, terwijl mid en hoog weer terug gaat via de tyros naar de satalieten. Wie weet vinden we nog wel eens een schema van het geheel. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 13/07/2006 : 23:24:19
|
dit weekend maar even naar de winkel voor nieuwe kabels er vanuitgaande dat dit de oorzaak is van deze klachten. Ik zal mijn huidige kabels meenemen kunnen ze deze eens testen. |
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 14/07/2006 : 11:23:39
|
ALTIJD EERST op koptelefoon luisteren geluid dan is het keyboard voor 90% goed DAN EERST kabels even vervangen
SNELLE controle van de kabel zou zijn even je plug in je mond steken en kijken of het misschien een contact fout is... maar BETER is gewoon ff kabel vervangen
thomusic@home.nl |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 14/07/2006 : 15:12:57
|
WAT ZEG JE ME NOU ........ IN JE MOND STEKEN ????!!! 
Ik zou een netsnoer niet in m'n mond steken  Zit aan de subwoofer niet een soort MINI-DIN stekkertje die in de Tyros2 moet ?
Vergis je niet in de signaal-nivo's die een versterker kan afgeven...., je zult niet gelijk geëlectrocuteerd worden maar onplezierig kan het wel worden.
Cor: Ben je er al achter bij wélke connector-beweging de storing ontstaat/herstelt?
Weet je zeker dat de subwoofer 230V (netspanning) krijgt.... ook als hij het niet doet ? (mogelijk zit die stekker niet goed/losjes)
|
 |
|
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 14/07/2006 : 22:05:36
|
quote: Ben je er al achter bij wélke connector-beweging de storing ontstaat/herstelt?
Het zit hem in die dikpoot stekker of in die met al die pinnetjes die achter in de T2 aangesloten moeten worden. (ik weet niet precies hoe die stekkers heten) Als ik er aan zit valt het geluid weg of komt het juist weer terug. Je kunt niet één van de twee stekkers eruit laten om te testen wie van de twee nu de oorzaak is want dan heb je helemaal geen geluid meer. Die tulpstekker die achter in de subwoffer moet is volgens mij wel goed. quote: Weet je zeker dat de subwoofer 230V (netspanning) krijgt.... ook als hij het niet doet ? (mogelijk zit die stekker niet goed/losjes)
het netsnoer zit goed in het stopcontact en zit vast verbonden aan de subwoofer dus dat zit wel goed.
Is zo'n kabel trouwens los te koop of moet die besteld worden bij Yamaha? |
Bewerkt door corvdh op 14/07/2006 22:06:47 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3054 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 07:30:48
|
Hallo,
Ik denk niet dat ze die kabels op voorraad hebben. Dat zal dus bestellen worden. Offfffff: ze kunnen natuurlijk ook een kabel van een setje boxen dat op voorraad staat meegeven. Dan heb je in ieder geval zekerheid, want ik denk dat het kabeltje niet goedkoop is. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 12:57:06
|
| Even Henk Oostendorp bellen en je bent van alle onzekerheden af ! |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 13:36:40
|
Cor,
Je kunt er ook zelf een nieuwe mini-DIN stekker aan solderen. Als je de oude stekker langs de zijkant open maakt met een scherp mes. En voorzichtig de draden vrij maakt, dan kun je zien welke kleur naar welke pin loopt. In een goede electronicazaak hebben ze deze connectoren wel op voorraad. Neem desnoods de oude DIN-stekker mee en koop gelijk een stuk krimpkous. Misschien wil de electronicaboer hem wel voor je solderen, als je geen ervaring met solderen hebt. Maak eventueel een schematische tekening van de pin-layout en de daar op aangesloten draden. Belangrijk is: de meeste kabels hebben een gezamelijke massa-pen, en gebruik niet te veel sodeertin.
Groetjes, Berend
|
Bewerkt door Berend op 15/07/2006 13:38:24 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 17:21:40
|
Ik zal jullie even verlossen van het probleem ! Yamaha is nooit sterk geweest in het maken van speakers, laat staan kabels  Ook het speakersysteem die yamaha aanbied bij de T-2 is van een bedenkelijk niveau, ikke moet het niet hebben  Het zal weer bot overkomen , maar het is wel de waarheid als een koe groeten sis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 18:10:55
|
Beste collega's,
Is het niet verstandiger om voordat je als een 'dwaze' begint te knippen en te prutsen, aanspraak te maken op de 2 jaar (!) volledige garantie ??
Ik vraag me ook af waarom Yamaha nou opeens weer geen speakers en kabels zou kunnen maken. Wereldwijd staat in bijna ELKE studio wel één of meer paren Yamaha speakers (al dan niet met ingebouwde amps)
'Even verlossen van het probleem'....... heb ik de 'oplossing' gemist ?
|
Bewerkt door T-Rossie op 15/07/2006 19:38:43 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 15/07/2006 : 19:40:28
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Ik vraag me ook af waarom Yamaha nou opeens weer geen speakers en kabels zou kunnen maken. Wereldwijd staat in bijna ELKE studio wel één of meer paren Yamaha speakers
Juist, op de NS10 na, hebben ze niks, maar dan ook niks meer gemaakt dat degelijk was ! groeten sis |
 |
|
Onderwerp  |
|