Auteur |
Onderwerp |
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 23/03/2014 : 20:45:07
|
Ik heb een vraag, ik heb sommige nummers die ik speel ook een audio file laat mee lopen. Deze audio heb ik onder een multipad geplaatst. Het vreemde is dat deze audio als ik de Tyros aan zet soms stukken zachter klinkt dan wat het hoort te doen. dit geldt voor meerdere audio file via de multipad. als ik het keyboard uitzet en dan weer inschakel is de volume wel opeens goed. Het probleem heeft zich al vaker voorgedaan. Het is dan net of het volume voor de helft zachter is. Tijdens dit probleem test ik de voetpedaal, en alle schuiven en volume knoppen, maar het blijft zacht klinken, en als ik uit eindelijk het keyboard uitzet en opnieuw inschakel is de audio via de multipad opgeslagen wel weer genoeg van volume. Herkent hier iemand iets van? |
Bewerkt door h.garnier op 24/03/2014 10:57:51 |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 24/03/2014 : 09:01:29
|
Ik herken het niet, maar voor alle zekerheid: je hebt de nieuwste firmware 1.05 er op staan?
Maarten |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 24/03/2014 : 10:59:00
|
@maarten, Ja de nieuwe firmware 1.05 staat erop |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 24/03/2014 : 21:15:46
|
Laat ik het eens anders zeggen. Als ik een audio afspeel met de audio recorder klinkt het volume flink harder dan dat ik dezelfde audio file via audio link met de multipad afspeel, ondanks dat alle volume schuiven helemaal open staan. Is dit herkenbaar bij iemand? |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 25/03/2014 : 15:26:41
|
heb je al geprobeerd om in "Balance" het volume vd MP aan te passen ? kan zijn dat dit te laag staat, meestal staan de MP's niet standaard op 127. Ik zie ook dat via MP-Creator tabblad "Edit" het volume kan aangepast worden,daarna "Save". VrGr eddy |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 25/03/2014 : 17:02:40
|
De volume staat er op 127, alle volumes staan volop open,maar toch is het volume zachter als de rechtstreekse audio file via de audio plager. Met de creator voor multipads kan ik geen audio files maken of opnemen. |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 25/03/2014 : 18:13:14
|
Ik heb nogmaals alles geprobeerd maar het volume wil niet harder. Ik zet het keyboard uit en weer aan, en jawel...de volume is nu wel opeens harder. Maak me nu toch wat zorgen dat dit niet herkenbaar is. Misschien Oostendorp een mailtje gaan sturen want ik heb er nog garantie op. Ik had meer gehoopt dat dit herkenbaar was en dat Yamaha dit zou kunnen verhelpen met een nieuwe update. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 25/03/2014 : 20:17:43
|
zou het niets kunnen te maken hebben met de stand van de crossfader-slider tussen de midi- en audioplayer ? |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 25/03/2014 : 20:21:43
|
Deze ook van helemaal links naar rechts gezet en weer terug in het midden. 2x op balance page gedrukt komt dat ook nog eens in beeld, maar geen resultaat. Alvast bedankt voor je tips en het mee denken |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 26/03/2014 : 06:49:23
|
Filmpje van maken en op YouTube zetten? Dan kunnen we "meekijken".
Maarten |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 26/03/2014 : 15:10:39
|
heb het volgende gevonden in de Ned.handleiding op blz 67 : "Pas indien nodig het niveau van elk WAVE-bestand aan met de knoppen [1 up/down] - [4 up/down]. U kunt tijdens het beluisteren van de MP-frasen het volume aanpassen door op de overeenk.MP-Control-knoppen [1]-[4] te drukken". Heb het volgende geprobeerd : -op MP-Control druk "Select" om gewenste MP te selecteren; -in "menu 2" op het scherm druk op [6 down] "AudioLink"; -in dit scherm kan via "AudioLevel" het volume van elke pad aangepast en gesaved worden . Staat standaard op "O dB" en kan verlaagd worden tot "-20 dB". Heb de tijd niet om het nu grondig uit te zoeken, maar als dit tevens in registr. kan opgeslagen worden zou dit weleens kunnen verklaren waarom het probleem zich niet altijd voordoet. Kan zijn dat deze "level" aan een registratie verbonden is en wanneer na het aanzetten van Tyros niet direct op een reg.knop gedrukt wordt neemt hij waarschijnlijk de standaardstand ipv. de stand in de registr. Probeer het maar eens uit. VrGr eddy
|
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 26/03/2014 : 16:38:56
|
Bij mij staat het standaard op 0 db,heb er even mee geschoven en het wordt inderdaad even za chter en op 0 db het hardts. Zodra het probleem zich weer voordoet zal ik daar nog eens op letten. Volgens het opgeslagen register staat de mp op 0 db.
Als het zich weer voordoet zal ik er inderdaad eens een filmpje van maken. Alvast weer bedankt mannen voor de genomen moeite |
|
|
|
Onderwerp |
|