| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 11:50:16
|
Hallo mede Tyrosfanaten. Met mijn vorige keyboard Technics KN7000 kon ik audiobestanden die ik op mijn pc heb staan afspelen op de 7000 via de usb kabel. Het geluid kwam dan uit de speakers van de 7000. De 7000 was alleen met de usb kabel verbonden met de pc Nu lukt me dat niet bij de T2, kan dit en zo ja wat doe ik dan verkeerd? Het gekke is dat ik wel de midi die ik ingespeeld op de T2 kan opnemen met cooledit maar wanneer ik dan de gemaakte audiobestand wil afspelen dat er dan uit de luidsprekers van de T2 geen geluid komt. Ik heb wel mijn geluidskaart aan de T2 gekoppeld maar vindt dan niet dat het klinkt zoals het moet klinken. Als ik via de usb kabel geluid van de T2 naar de pc stuur moet het toch ook weer terug kunnen ? Wie kan me helpen met goede raad. Ik ben op dit gebied niet zo'n kei als de meeste van jullie dus heb geduld met mij en probeer e.e.a zo eenvoudig mogelijk uit te leggen b.v.d.
Groetjes Henk
|
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 12:04:00
|
Beste Henk,
Om audio af te spelen met de T2 zijn er de volgende mogelijkheden.
Optie-1: Je sluit de output van je PC-Geluidskaart aan op de input van de T2 (dus met audio-kabels)
Optie-2: Indien je in je T2 een ingebouwde harddisk heb kun je via de optie "Wave Import" (blz 137 uit je T2 handleiding) *.wav files naar je T2 "kopiéren" Wees er daarbij op alert dat de *.wav file aan de volgende eigenschappen moet voldooen, zoals gesteld op blz. 139 van je handleiding. Indien je allen MP3 files hebt kun je deze converteren naar het betreffende wav bestandformaat, deze programma's zijn via internet, te verkrijgen, of wellicht bij je geluidskaart meegeleverd,
Succes Mark |
Bewerkt door Player op 16/07/2006 12:04:40 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 14:02:22
|
"Als ik via de usb kabel geluid van de T2 naar de pc stuur moet het toch ook weer terug kunnen ?"
Henk, Eigenlijk kan de T2 geen 'geluid' door de USB kabel sturen, je kunt alleen data (bijv. (WAV) bestanden en/of midi-informatie) in-, ex- of transporteren.
|
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 14:19:51
|
Hallo Mark en T-Rossie
Het verbaast me dat er al zo snel op mijn vraag wordt gereageerd, ik dacht dat met deze temperaturen de meeste mensen wel onder een appelboom met een koud glas bier zaten dus niet. ik ook niet want ik heb geen appelboom. Het antwoord van jullie beiden is me geheel duidelijk. Dus hoef ik niet verder te zoeken en moet het op de manier zoals jullie hebben omschreven. Ik ben wel een beetje eigenwijs maar dat mag want bij de KN7000 kon het namelijk wel. Nou moet ik wel bekennen dat bij de 7000 een stukje software bij zat en dat noemen ze een audiorecorder hier kon je de zelfgespeelde nummers rechtstreeks op de hd van je pc opslaan als een mp3 of als een wave en dat kon je dan ook weer afspelen, dit alles met alleen een usb kabel misschien zit hier nou net de kneep.
Nogmaals dank. Henk
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 14:33:43
|
Hoi Henk, Ik beschik niet over een appelboom, maar wel over een hobbyruimte met airco De 2 pintjes die ik net heb gehad onder de parasol .... had ik beter niet kunnen nemen, want je wordt er zoooo loom van 
De KN7000 kan inderdaad omgaan met 'digital-audio' waardoor het eigenlijk een soort 'geluidskaart' wordt voor de PC.
De Tyros2 kan dat niet, maar heeft dat ook niet nodig dankzij een ingebouwde 4 sporen harddiskrecorder. (alles in het digitale verliesvrije domein) Opname klaar ? Bestandje via de USB kabel exporteren naar PC en klaar is tie.
|
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 16/07/2006 : 16:11:15
|
Oke mensen ik ben tevreden met de antwoorden en zal het er maar mee moeten doen. Ik denk dat de kwaliteit van mijn geluidskaart niet voldoet aan mijn eisen dus komt er een nieuwe en betere in en zal de T2 aansluiten zoals Mark het omschreven heeft. Nogmaals dank en houd het hoofd koel. En T-Rossie gewoon blijven drinken dan gaat de loomheid wel weg ik denk dat er dan wel een ander probleem de kop opsteekt maar daar hebben we het niet over.
Proost Henk.
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 17/07/2006 : 13:30:21
|
Henk, Hik!.... de kwaliteit van jouw PC geluidskaart doet er eigenlijk niet toe wanneer de de WAV-bestanden vanaf de T2 exporteert en eventueel brandt op CD. Als ik je een tip mag geven over een uitstekende geluidskaart M-Audio Firewire Audiophile of een 'gewone' M-Audio audiophile 24/96.
|
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 08/08/2006 : 21:36:15
|
Tja daar ben ik weer. Ik krijg wat ik ook probeer geen geluid uit de T2 via mijn geluidskaart in de pc. Ik heb mijn pc aan de T2 aangesloten zoals Mark het heeft omschreven ik heb de Trim schakelaars op allerlei mogelijke manieren ingesteld maar er komt veel ruis en nog meer storende geluiden uit de T2 en als je heel goed luisterd ook wel een klein beetje muziek. Het groene ledje linksboven op de T2 brandt wel dus er is een signaal. Ik heb een andere Pc geprobeerd met hetzelfde resultaat. Een spiksplinter nieuwe met een geluidskaart on board en een aparte audio digital output met tulpstekker maar geluid uit de T2 ho maar. Ik weet zeker dat de instellingen van beide pc's goed zijn. Wat doe ik toch verkeerd ??? Ik wil gewoon mp3's of wave bestanden die ik op de pc heb staan via de boxen van de T2 beluisteren zo moeilijk moet dat toch niet zijn?? Dus nogmaals wat doe ik verkeerd Help Help Henk |
 |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 09/08/2006 : 17:23:21
|
He Henk
In de handleiding op pagina 17 moet je de AUX IN / LOOP RETURN ingangen gebruiken voor de verbinding met je geluidskaart. Daar is ook een trimmer voor bij te regelen. Het groene ledje licht op ??? dit is enkel voor de micro. Ik denk dat je de micro ingangen hebt gebruikd ipv de andere. Ook de play control regelingen van geluidskaart eens nakijken dat de wave/direct so aanstaat. Je moet ook een goede audiokabel hebben met aan de ene kant een kleine stereo jack stekker voor de geluidskaart en aan de andere kant voor de T2 moeten het 2 grote mono jacks zijn.
Veel succes.
Muzikale groeten Johnny |
Bewerkt door Johntel op 09/08/2006 17:28:24 |
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 10/08/2006 : 10:27:07
|
Hallo Johnny.
Ik schaam me diep   Zit ik al die tijd de verkeerde ingangen te gebruiken, ik ben op dit gebied ook niet zo'n kei. Ik ga vanavond meteen kijken of het werkt en laat nog van me horen, ik neem aan dat dan het probleem is opgelost. Bij deze alvast dank voor je hulp.
Henk |
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 11/08/2006 : 10:00:41
|
Hallo Johnny.
Ik heb het even geprobeerd zoals jij het omschreven hebt, nou het werkt perfect. Nogmaals veel dank voor jullie hulp.
Henk |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|