Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 USB STICK
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mbpbv
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 17/04/2014 :  13:49:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb heden de USB stick behorende bij de Tyros 5 ontvangen. Als ik hem op de TYROS aansluit kan ik zien dat er van alles opstaat maar om e.o.a. onverklaarbare reden kan ik hem NIET uitlezen dmv PC/Lap Top of MacBook. Kan hem dus ook niet via deze media overzetten naar intern geheugen. 1) Zijn er meer mensen met deze ervaring? 2) Iemand suggesties ? 3) Kan ik een USB stick die ik OP de Tyros zelf insteek in 1 keer overzetten naar intern geheugen?

Dank alvast voor jullie reactie en suggesties.

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 17/04/2014 :  15:34:29  Toon profiel  Reageer met citaat
1) Ik kan de USB stick gewoon uitlezen op een PC.
2) Probeer het op een derde computer? Het zou moeten werken.
3) Nee. De Tyros laat alleen relevante bestanden zien. Als je New Song kiest, zie je alleen MIDI bestanden. Als je Audio Recorder selecteert, zie je uitsluitend .wav en .mp3 bestanden. Idem voor registraties, voices, multipads en styles. Je kunt dus niet alles in één keer overzetten.

Als je het voor elkaar gekregen hebt om de USB uit te lezen met een computer, kun je met Windows Explorer of Finder natuurlijk wel alle bestanden in één keer overzetten.

Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

mbpbv
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 17/04/2014 :  16:37:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Maarten.

zoals al aangegeven in mijn vraagstelling HEB ik de stick al op 3 systemen geprobeerd :)

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 17/04/2014 :  20:58:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Paul

Heb je al een andere usb stick in je pc geprobeert?

Als een andere usb stick ook niet gelezen wordt door je pc dan ligt het in ieder geval niet aan de T5-usb-stick.

Wordt een ander usb stick wel gelezen door je pc dan zit er toch een foutje in de T5-stick, dan zou ik even contakt opnemen.

Ook een usb stick kan kapotgaan is een massa produktie.

Of je zet gewoon weg alle bestanden even op je HD vd Tyros, daarna zet je het via de tyros en pc op een locatie als reservebestand(op de pc)

Daarna zet je eventueel alles terug op een wel werkende usb stick en voila klaar is Paultje.

Ben benieuwd wat de oorzaak is/was

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 17/04/2014 21:03:10

mbpbv
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 17/04/2014 :  21:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

De diverse systemen lezen allemaal zonder problemen alle vormen maten soorten merken en kleuren USB. Probleem is dat ik de bestanden niet kan openen dus kan ze ook niet op tyros zetten of ik moet bestandje voor bestandje overzetten en dat duurt jaren ... Denk dus idd dat er iets met de USB aan de hand moet zijn. Zal morgen ff kontakt opnemen leverancier.
Dank ! en tot een volgend probleem :)

gr
Paul

C Nouwen
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 18/04/2014 :  08:59:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn ervaringen van 2 dagen geleden met USB stick(s)
Pr. Packs via YEM naar stick gaat goed, bestand op stick. Laden in T5-76, gaat aanvankelijk goed maar aan het eind: Disk Error. ( Stick met m’n back-up en keyboard info). Meerdere keren geprobeerd: geen resultaat, packs komen niet op T5. Kreeg ook aantal keren melding: $$$RW$$$29, dit was ook een folder op de HD en was niet te deleten.
Met 2 andere sticks (andere merken) zelfde probleem. In de pc wordt bestand herkend, maar bij installeren T5: Disk Error. T5-HD geformatteerd (eerst alle overige folders op een stick gezet).
Later weer met 1e stick geprobeerd, nu werkte hij helemaal niet meer, ook niet op pc. Niet meer te gebruiken.
Nog 1 stick in voorraad, Scandisk Cruzer: hoera het werkte en de packs staan op T5.
Bij het terugzetten van andere folders (vanaf sticks) bleek wel de folder te worden gekopieerd maar niet de inhoud, dit moest apart. Ook was bij een aantal folders de bestanden niet van de T5 op stick overgenomen. Dit nam wat tijd in beslag. Bij de T4 had ik dit probleem niet. Er zitten vreemde geesten in m’n Tyros 5-76 aangesloten op een gecombineerde wcd met randaarde zonder fluittoon.

jack
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 28/04/2014 :  09:21:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jack  Reageer met citaat
USB Stick
Ik heb wel alles kunnen overzetten naar mijn Tyros5-73.
Maar er staat een bestand op Workshop van Ruud die daar eigenlijk niet hoort, ik heb de DVD wokshop van de tyros3 van Ruud, maar dat werkt niet op de Tyros5, je kan wel wat files overzetten met Midi files en zo die je dan kan gebruiken maar eigenlijk moet de vermelding erbij dat hij niet helemaal toepasbaar is.
Ik had toch liever een DVD gehad als een stick dan kan ik dat rustig bekijken.
Ik ben nog steeds op zoek naar de custom voices op mijn Tyros5.

Jack
Tyros5-73
Jack.kop@me.com

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 28/04/2014 :  10:40:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jack,

Alles wat ik op de workshop-dvd heb behandeld is ook van toepassing op de Tyros 5. Daarom staat het als extra ook op de usb-stick.
Alleen werkt het inladen van Custom Voices (Expansion Voices) op de Tyros 5 anders dan op de T4 en T3. Je hebt nu de Yamaha Expansion Manager nodig op de PC of Mac.

Als je in de zoekfunctie van dit T5-forumdeel UVI typt vind je diverse onderwerpen die hierover gaan.

In de map W-Shop T3 Ruud bevindt zich de map Voices W-shop. Daarin staan de twee Custom Voices die je nodig hebt, Geluidseffecten.T007.uvn en Workshop1.S999.uvn
Deze staan in de T3 en T4 respectievelijk op de plaatsen 126 en 125 en moeten in de T5 dus ook op die plaatsen komen te staan. Dit doe je door in het uvi-bestand die je moet maken de plaatsen "Order=125" en "Order=124" te gebruiken.
Het UVI-bestand moet in dezelfde map staan als de uvn-bestanden, dus in dit geval in de map Voices W-Shop.

Het UVI-bestand zou er als volgt uit moeten zien. Dit kun je eenvoudig maken met de UVI-Manager die medeforumlid Fred (Fairware) heeft gemaakt.

[Voice]
Category=96
Order=124
Name=Workshop1
Icon=S999
LinkRel=Workshop1.S999.UVN

[Voice]
Category=96
Order=125
Name=Geluidseffecten
Icon=T007
LinkRel=Geluidseffecten.T007.UVN

Nog voor de zomer verwacht ik een upgrade van de Yamaha Expansion Manager, waarmee het inladen van losse uvn-bestanden eenvoudiger zal gaan.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 28/04/2014 10:42:49

jack
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 29/04/2014 :  09:07:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jack  Reageer met citaat
Hallo Ruud,
Ik heb Expansion Manager en het programma UVI Manager op de computer staan.
Met het UVI programma heb ik de bestanden Workshop1 en geluidseffecten ingesteld op de waarden die jij aangaf op een stick gezet en gekopieerd naar T5, als ik dan naar dat bestand W-shop ga kan ik ze niet terugvinden.
Ik neem aan dat ik dan iets verkeerd heb ingesteld, ik heb gekeken bij song, styles en voice.
Hoe kom ik in Custom voice zodat ik kan zien dat plaats 124 en 125 bezet zijn. Of bestaat dat niet meer.
Als ik mijn harddisk van de T5 via de computer bekijkt staan de beide files wel in de W-shop.
Over de Expansion Manager staat helemaal niets in de beschrijving ook niet hoe je een wave bestand importeerd .
Nog een hoop te leren dat geef niet als het maar ergens teug kan vinden.
Vr.Gr. Jack
Tyros5-73
Jack.kop@me.com

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 29/04/2014 :  11:24:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Jack,

Het gemaakte uivibestand moet je mbv Yamaha Expansion Manager op het geheugen zetten van je tyros.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio

jack
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 01/05/2014 :  16:22:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jack  Reageer met citaat
Het is me gelukt van de bestanden: Geluideffecten order 125 en Workshop 1 ordrer 124 een UVI bestand te maken die ik dan kan inlezen in Expansion Manager. Die op een stick zetten en in de T5 plaatsen. (bestand genoemd “proberen”)
Dan moet ik hem als pack installeren, maar dan wis hij wel alle packs die ik ooit gekocht heb uit mijn Expansion User. Hij zegt dat als ik die niet kwijt wil raken die dan moet saven, maar dat gaat niet volgens mij.
Dat houd in als ik een pack zou kopen alles opnieuw moet installeren, wel omslachtig. Ik geloof ook niet dat het goed is.
Toine ik lees dat ik het in het geheugen van de T5 moet zetten, het uvi bestand moet ik er geen pack van maken dan, want als ik “proberen” gemaakt heb staat hij automatisch in Expansion Manager.
Ik begrijp dat ik het niet als pack moet installeren???
Maar hoe dan wel?

Groetjes Jack
Tyros5-73
Jack.kop@me.com

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 01/05/2014 :  16:48:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Jack,

Het Expansion Manager prog zorgt dat je premium-packs en/of UVN voices (waarvan een uvi is gemaakt) op het geheugen van de Tyros gezet worden.

Tijdens het uvi bestand maken heb je deze zelf genoemd als "proberen"
dit wordt nu gezien als pack.

Als je dus de uvi goed gemaakt hebt, hun je het pack "proberen" nu via de expansion manager op je Tyros zetten.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio

mbpbv
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 01/05/2014 :  17:16:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een stomme opmerking, maar is het niet makkelijker om elk onderwerp ook onder zijn eigen forum noemer van commentaar te voorzien? Dit forum onderdeel begon als USB vraagstuk en zit nu in een reeds bestaand forum UVI UVN etc onderdeel waardoor er dus 2 folders naast elkaar lopen hetgeen in de naam niet is terug te zien. Is dat niet erg verwarrend en moeilijk te volgen voor mensen die iets specifieks proberen te achterhalen?

Gr8tz
Paul

jack
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 02/05/2014 :  09:40:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jack  Reageer met citaat
Je heb gelijk
jack
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000