Ik ben even nieuwsgierig hoe het gaat als je een midi-file probeert te laden met meer dan 16 tracks. Wordt de file daarna automatisch geconverteerd cq. aangepast, of moet je via je PC het aantal tracks minimaliseren naar 16.
Het aantal tracks is niet van toepassing. Het gaat om het aantal channels. Een track kan midi events bevatten van 1 channel, maar ook van meerdere channels. Er kunnen ook tracks zijn die alleen text of lyric events bevatten of zelfs leeg zijn. Aangezien het maximale aantal channels 16 is volgens de midi standaard, kan elke midi file altijd probleemloos worden afgespeeld. Op de Tyros zit een knop Channel On/Off en niet Track On/Off.
Marcel, bedankt voor je reactie, maar bij mijn huidige keyboard (Roland VA7) krijg ik de melding dat boven de 16 tracks de file niet afgespeeld kan worden. Heb overigens een T2 in bestelling.
Er zijn altijd maar 16 channels. Als er meer tracks zijn, worden er toch maar 16 channels gebruikt. Dus als track 17 channel 4 heeft, worden er twee op channel 4 afgespeeld. Dat gaat normaal automatisch. Een andere mogelijkheid is om de midifile te cenverteren maar Midi-0 formaat. Dan lukt het meestal ook wel.