Auteur |
Onderwerp |
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 04/05/2014 : 11:39:21
|
Ik ben op zoek naar de Instrument defenition file van de Tyros 5 voor Sonar. De versie die ik op de download site van Yamaha te vinden is onvolledig. Is er iemand die weet hoe je zo'n file zelf kunt aanmaken of vervolledigen? Verder heb ik ondervonden dat wanneer je een instrumentkeuze maakt vanuit de d-base van Sonar, je meestal een totaal ander sound te horen krijgt dan wanneer je diezelfde keuze maakt op het keyboard. Zou te wijten zijn aan het feit dat het instrument wel gekozen wordt, maar niet de effect settings die standaard toegewezen zijn elk instrument. Is daar een mouw aan te passen? Bij midifiles die op het keyboard gemaakt zijn zie je bij iedere verandering van instrumentkeuze een ander sysex in het begin van de midi. Ik vermoed dus dat daar de settings van het instrument verborgen zitten? Heeft hier iemand ervaring mee? Heb de vraag reeds aan Yamaha gesteld en het antwoord was dat ze Sonar niet ondersteunen; je moet maar met cubase werken. Vriendelijke groeten Paul |
|
marc swerts
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 05/05/2014 : 09:30:00
|
Hallo, Veel kan ik je niet helpen, ben meer met muziek spelen bezig ,dan via PC. Wat wel zeker is : Yamaha heeft en soort contract , met de firma STEINBERG . Dus ondersteunen zij alle software voor Cubase. zoals je zelf zegt. Sonar, dacht ik, zal meer voor ROLAND gebruikers zijn. Muzikale groeten. van MArc Swerts
#9835; |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 05/05/2014 : 09:38:30
|
Nog sterker Marc..... Steinberg IS Yamaha Paul ik kan je eventueel de Instrument Definitie file sturen (TXT) die ik zelf heb gemaakt voor Cubase. Ik weet niet hoe Sonar de file opgebouwd wil zien.
Overigens heb ik nooit begrepen dat Sonar voor Roland zou zijn. Het is vaak de plaatselijke voorkeur van o.a. conservatoria die bepaalt waar welke sequencer/DAW software de voorkeur heeft. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 05/05/2014 : 10:29:48
|
Hallo Marc,
Allereerst welkom bij dit forum. Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.
Paul, Ik denk dat je op deze site de instrument defenitions voor de Tyros 1 t/m 5 kunt downloaden. Ik heb het zelf niet geprobeerd, want ik doe er niet zo veel mee. Hoop dat dit je een beetje helpt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
goetpaul
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 06/05/2014 : 14:58:47
|
De instrument defenitions voor de Tyros 5 te vinden op deze site zijn inderdaad nieuwer! Hartelijk dank Paul |
|
|
|
Onderwerp |
|