Auteur |
Onderwerp |
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 22/05/2014 : 11:08:21
|
Is het mogelijk om de break toets automatisch ingedrukt te laten staan? Bij mijn Korg PA1X moest ik vroeger gewoon 2x kort achter elkaar drukken op de breaktoets en hij bleef 'breaken' tot je hem weer afzette. Bij de T5 moet je zelf echter constant blijven duwen, en kan je vervolgens niet wisselen van akkoord. Vermits ik maar 2 handen heb en geen drie.... Of is er ergens een mogelijkheid om hem anders te gebruiken?
Philip |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 22/05/2014 : 11:23:02
|
Hoi,
Ik gebruik daarvoor een MFC 10. Inderdaad, een derde handje zou welkom zijn,....maar het voetpedaal neemt het over.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 22/05/2014 : 13:15:47
|
Bedankt Hans, Ik heb echter geen MFC 10 . Alleen een gewoon pedaaltje, die ik al gebruik om de registraties te laten verspringen.
Zou het echter ook niet gewoon via een software-update op te lossen zijn door Yamaha. Er is toch geen enkele reden waarom het interessanter is om te blijven drukken op de breaktoets, i.p.v gewoon even 2x kort te drukken. Of evt. de freeze toets eraan koppelen (samen met de breaktoets 1x). Philip |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 23/05/2014 : 08:29:48
|
Ik vind het een goed idee, Philip.
Maarten |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/05/2014 : 12:27:42
|
Hoi,
Ik sluit me aan bij dit idee
Ondanks dat ik dit aan een pedaal toewijs, zou het met een simpele update door Yamaha makkelijk te verwezenlijken zijn. De vraag of ze naar de gebruikers luisteren is vers twee.
Misschien een idee om dit vanuit Oostendorp voor te kunnen leggen aan de Yamaha boys.
Maar het probleem is dan dat ze ook de gebruikershandleiding moeten aanpassen, en een firmware aanpassen kost ook weer veel geld.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
Bewerkt door laakies op 23/05/2014 12:31:26 |
|
|
TyrosFive
Junior Member
55 berichten |
Geplaatst - 24/05/2014 : 10:38:24
|
Ik denk dat dit laatste (handleiding aanpassen) wel kan meevallen.
Bij mijn oude Korg hadden we 2 endings (toetsen). Na een belangrijke update hadden we een mogelijkheid om een 3 de 'ending' toe te wijzen aan een "assignable switch", die voor elke originele style kon toegepast worden. Dit is ook perfect gelukt en verstaanbaar gemaakt via de update zonder dat daar een handleiding voor moest aangepast worden.
Trouwens nu zijn er ook dingen die niet in de handleiding van Tyros staan, maar die iedereen proefondervindlijk wel ontdekt, of te horen krijgt via collega's,forums ed. (en als ze naar de gebruikers luisteren, kan dat alleen maar meer en nog tevredener klanten opleveren)
Dus ik hoop ook dat Yamaha meeleest. Grtjs Philip |
|
|
|
Onderwerp |
|