Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Break-toets
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 22/05/2014 :  11:08:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het mogelijk om de break toets automatisch ingedrukt te laten staan?
Bij mijn Korg PA1X moest ik vroeger gewoon 2x kort achter elkaar drukken op de breaktoets en hij bleef 'breaken' tot je hem weer afzette.

Bij de T5 moet je zelf echter constant blijven duwen, en kan je vervolgens niet wisselen van akkoord. Vermits ik maar 2 handen heb en geen drie.... Of is er ergens een mogelijkheid om hem anders te gebruiken?

Philip

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 22/05/2014 :  11:23:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik gebruik daarvoor een MFC 10.
Inderdaad, een derde handje zou welkom zijn,....maar het voetpedaal neemt het over.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 22/05/2014 :  13:15:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Hans,
Ik heb echter geen MFC 10 . Alleen een gewoon pedaaltje, die ik al gebruik om de registraties te laten verspringen.

Zou het echter ook niet gewoon via een software-update op te lossen zijn door Yamaha.
Er is toch geen enkele reden waarom het interessanter is om te blijven drukken op de breaktoets, i.p.v gewoon even 2x kort te drukken. Of evt. de freeze toets eraan koppelen (samen met de breaktoets 1x).
Philip

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 23/05/2014 :  08:29:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind het een goed idee, Philip.

Maarten

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 23/05/2014 :  12:27:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Ik sluit me aan bij dit idee

Ondanks dat ik dit aan een pedaal toewijs, zou het met een simpele update door Yamaha makkelijk te verwezenlijken zijn.
De vraag of ze naar de gebruikers luisteren is vers twee.

Misschien een idee om dit vanuit Oostendorp voor te kunnen leggen aan de Yamaha boys.

Maar het probleem is dan dat ze ook de gebruikershandleiding moeten aanpassen, en een firmware aanpassen kost ook weer veel geld.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 23/05/2014 12:31:26

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 24/05/2014 :  10:38:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat dit laatste (handleiding aanpassen) wel kan meevallen.

Bij mijn oude Korg hadden we 2 endings (toetsen). Na een belangrijke update hadden we een mogelijkheid om een 3 de 'ending' toe te wijzen aan een "assignable switch", die voor elke originele style kon toegepast worden. Dit is ook perfect gelukt en verstaanbaar gemaakt via de update zonder dat daar een handleiding voor moest aangepast worden.

Trouwens nu zijn er ook dingen die niet in de handleiding van Tyros staan, maar die iedereen proefondervindlijk wel ontdekt, of te horen krijgt via collega's,forums ed. (en als ze naar de gebruikers luisteren, kan dat alleen maar meer en nog tevredener klanten opleveren)

Dus ik hoop ook dat Yamaha meeleest.
Grtjs Philip
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000