Auteur |
Onderwerp |
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 21/06/2014 : 21:27:13
|
Hallo forumgebruikers.
Ik ben Juul en nieuw op dit forum. Sinds een paar weken in het bezit van een tyros 3 Een prima instrument voor mij gezien het grote scherm ( oogprobleem ) Maart natuurlijk ook het geluid !!!!
Nu heb ik een probleempje. Ik heb heel veel midifiles en song styles. Die heb ik o.a. op een USB stick staan.
Het lukt mij niet om deze direct af te spelen vanaf de stick. Ik weet ook niet of dit mogelijk is zoals bij een roland g70.
Ik heb 2 mappen op de stick ( midi en style ) Ik zie de mappen wel maar de inhoud niet Kan iemand mij een goede raad geven ??
Mijn andere probleem is het geluid. De styles overheersen heel erg, ook als ik met de schuif regelaar het style volume bijregel tot bijna minimum.
Laatste vraag ( voorlopig ) kun je de aanwezige song styles op de harddisk renamen ??? Het is nu een puzzeltje welk liedje het is ???
Ik wacht in spanning op antwoorden
Groeten Juul
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 22/06/2014 : 07:21:01
|
Hallo Juul,
Allereerst welkom bij dit forum en fijn dat je je ook in de wereld van de Tyrossen hebt gestort. Vanuit het hoofdmenu kun je verschillende menu's openen. A, voor songs / midifiles D, voor styles Enz enz. De Tyros ziet alleen files die horen bij een bepaald menu. Dus wil je midifiles afspelen doe je dat vanuit knop A, Styles vanuit knop D. Je kunt ze gewoon vanaf de USB-stick afspelen.
Je kunt de styles ook renamen. als je een style geselecteerd hebt, druk je op NAME en dan op OK. Je kunt nu de naam veranderen. Als je klaar bent druk je weer op OK en klaar is het. Als je op de knop Balance drukt krijg je een aantal volume regelaars. Als je dan nog niet op het juiste volume kunt komen, ligt dat denk ik aan de styles. Om dat dan te veranderen zou je de styles aan moeten passen. Maar dat is weer een verhaal apart. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 22/06/2014 : 13:13:55
|
Welkom op het forum.
Grt. Frans
|
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 22/06/2014 : 19:35:22
|
Superrrrr die snelle reactie. Dank je wel.
Ja ik ben wijs met mijn Tyros ten eerste door het grote scherm want ik heb oogproblemen en kan kleine schermpjes niet goed lezen. Daarom heb ik een Roland G70 en die speelt ook uitstekend alleen weegt 34 kilogram en dat is mij te veel om zo maar even op te treden. De Tyros weegt 14 kg en dat is wel te doen en daarbij komt dat ik het geluid verrassend mooi vind, dus helemaal happy.
Dan de file oplossing; Eigenlijk heel simpel om te doen maar met de handleiding kwam ik er niet helemaal uit maar, na het lezen van de reactie,snap ik het helemaal. Ik heb styles met style2000 van Roland g70 naar Tyros geconverteerd en dat werkt uitstekend.
Oh ja en ik begrijp dat er een cd bij de Tyros hoort. Is dat nog ergens te downloaden ??? De vorige eigenaar kon de cd niet meer vinden.
Groeten
Juul |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 23/06/2014 : 16:45:41
|
Hoi Eddy
Dank voor de snelle reactie. Het gaat mij hoofdzakelijk om de driver voor de usb koppeling. Die heb ik tot nu toe niet kunnen downloaden. Ik ga de site bezoeken en kijken.
Groeten
Juul |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 23/06/2014 : 17:04:37
|
dag Juul, de driver dient om midi via USB te gebruiken, om gewoon de HDD van de Tyros via USB op de PC te bewerken denk ik niet dat je deze nodig hebt. -Tyros uitzetten; -USB-kabel aan achterkant Tyros (USB to HOST) (vierkante stekker) en andere eind (platte stekker) naar PC; -MusicFinderknop ingedrukt houden en gelijktijdig Tyros aan-zetten; bij een eerste verbinding zou je PC normaal gezien nu zelf de driver moeten installeren en zou de HDD van Tyros in de verkenner moeten zichtbaar zijn. Op mijn Tyros3 ging dat vrij snel, met Tyros5 kan het een viertal minuutjes duren eer de HDD herkent wordt. VrGr eddy |
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 25/06/2014 : 18:46:05
|
Hoi Eddy;
Top man die aanwijzing!! Werkt zeker prima en nu kan ik mappen aanmaken op de hd en de USB files er in zetten al moet ik zeggen dat het afspelen via de USB stick ook voortreffelijk gaat.
Ik heb n.l. een eigen songboek met daarin alle nummers die ik zing en bijbehorende instellingen zoals transpose, welke intro enz. Dat werkt nu precies gelijk aan mijn g70 en die blijft dus voortaan thuis ( 34 kg !!) Ik ben helemaal in de wolken met de Tyros ( 14 kg !!)
Ik heb ook mijn Roland v7 accordeon aangesloten op de Tyros en dat werkt in één keer goed. Daar is prima mee te spelen al moet ik zeggen dat de bk7m de bassen beter snapt, maar dat geeft verder niet. Dus nu laat ik ook de bk7m thuis en dat scheelt ook weer kabeltjes e.d.
Nog een vraag, Hoeveel files mogen in een map voorkomen ?? Ik kreeg n.l. van een kennis een USB stick met HEEEEL veel files van Yamaha en midi files. Die leest de Tyros 3 niet vanwege het hoge aantal files en zal ik waarschijnlijk een aantal mapjes moeten maken en de files daarover verdelen. Is dat juist ??
Tot forums...
Juul |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 25/06/2014 : 20:23:07
|
dag Juul, ja dat is juist, als ik het goed heb kan een map maximum 500 gegevens bevatten, tevens moet je erop letten dat de namen niet te lang zijn want dan kan Tyros deze niet laden, werk liefst met afkortingen. VrGr eddy
|
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 26/06/2014 : 21:05:13
|
Heee Eddy.
Bedankt voor je wederom snelle reaktie. 500 files per map lijkt mij voldoende. En die lange namen, ja die had ik dus ook en nu snap ik waarom ze niet in beeld kwamen. Na inkorten helemaal toppie.
Ik krijg er steeds meer plezier aan, werken met de Tyros. Die bedienimng is heel erg praktisch en hoe meer je er mee werkt hoe beter en sneller het gaat, zeker met wat aanwijzingen via dit prima forum.
Weet jij toevallig nog ergens een plekje waar ik Nederlandse song styles kan vinden ?? Engelse heb ik in overvloed. En de styles die ik overzet vanuit de G70 zijn lang niet allemaal bruikbaar dus moeten er nieuwe komen en binnenkort moet ik weer optreden en dan met de tyros. Ook het maken van een juiste intro en end bij een style vergt n.l. aardig wat tijd maar houdt je ook van de straat dus....
Nou ja, ik ga weer aan de slag en hoor graag nog wat van jou.
Groeten
Juul |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 27/06/2014 : 15:04:50
|
hallo Juul, elk kbd. zal wel pro en contra's hebben, de vrij praktische bediening en de veelzijdigheid van Tyros is ook voor mij één van de redenen om bij Yamaha te blijven en ik treed je bij dit is een prima forum waarvan ik reeds veel mocht opsteken. SongStyles en zeker Nederlandstalige zijn niet zo dik gezaaid, ik zou niet weten waar ze te zoeken, midifiles daartegen zijn meer een gemakkelijker te vinden, misschien best eens ingeven in Google of kijk eens op de Yamahasite: http://eu.yamahamusicsoft.com/en/instrument/Keyboard/Tyros3/home?currency=EUR VrGr eddy
|
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 27/06/2014 : 15:55:08
|
Hallo Eddy.
Wederom dank voor de reaktie. Het is niet gemakkelijk om de juiste styles te vinden voor Nederlandse liedjes. Ik heb er echter wel wat op de kop getikt ( kickass !!) Midifiles heb ik zelf in overvloed want die verzamel ik al wel zo´n 20 jaar denk ik. Op mijn eerste computer, de commodore 64, had ik al een midi koppeling en dat was wel primitief maar het werkte best goed. De site van Yamaha heeft ook nog wel een aantal leuke dingen zag ik.
Ik vond ook een goede handleiding voor de style composer en het lukt me al aardig om daar wat mee te doen.
En nu nog een vraag die jij wellicht weet. Als ik op de musicfinder druk krijg ik gelijk 1850 songstyles pro in beeld maar die staan niet op de harddisk. Waar kan ik die vinden, of zijn die juist niet benaderbaar.
Groeten Juul
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 27/06/2014 : 16:53:11
|
Juul, De music finder is niets anders dan een lijst met songs en per song een voorgestelde style met tempo, die standaard in het geheugen van de Tyros zit. De styles staan dus niet op de HDD. |
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 01/07/2014 : 15:25:25
|
Hallo Eddy en mede forum genoten...
Jammer dat je deze styles niet kunt gebruiken om er andere invulling aan te geven maar ik heb ruim voldoende styles in bezit om mijn eigen songs te kunnen spelen. Er duikt weer een vraag op bij mij, Ik heb heel veel styles met aan het eind een nummer b,v, Unchaind melody,s516/TY,sty. Heeft dat nummer een betekenis of kun je dat umkmer negeren bij het wijzigen van de style naam of moet dat blijven bestaan. Het probleem wat ik n.l. heb is dat sommige styles niet meer geladen kunnen worden na een naamwijziging, niet dat dit onoverkomelijk is maar het zoekt wel gemakkelijk en snel. Ik heb ( denk ik door dit forum ) een mail gekregen met daarin een download bestand voor DUTCH styles. Goed te gebruiken.
Groeten
juul.
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 01/07/2014 : 19:05:05
|
Juul, Alle styles kun je juist WEL gebruiken voor andere invullingen! De Music Finder laat een aantal van die invullingen zien. Er blijkt hier en daar wat onbegrip te zijn over de MF terwijl het eigenlijk een heel eenvoudig 'gereedschap' is, waar alleen een style en tempo wordt voorgesteld bij specifieke songs. Er liggen geen transposes in opgeslagen. Registraties (registration memory) zijn bij uitstek geschikt om zelf zaken als sound, tempo, transpose, intro's, variaties etc. vast te leggen. Zelf maak ik veel gebruik van registraties en daarmee is het mogelijk om binnen een paar seconden de tyros in te stellen op de volgende song. (Geen vertragingen op de bühne )
Namen kun je aanpassen, zolang je de extentie (drie letters achter de punt) ongewijzigd laat.
Roel |
Bewerkt door T-Rossie op 01/07/2014 23:37:57 |
|
|
Gulio
Junior Member
78 berichten |
Geplaatst - 01/07/2014 : 22:59:15
|
Hoi Eddy
Je hebt helemaal gelijk, dank je wel. Ik heb gewoon niet goed gelezen in de handleiding. Als je de truuk door hebt is het inderdaat kinderspel om even wat aan te passen en te gebruiken. Weer wat geleerd. Ik begin er steeds meer lol in te krijgen. Heb m'n gehele repertoire weer in orde en kan a.s. vrijdag dus weer los mede door de hulp via dit forum, superrr. Ik had een voice touch voor 2e stem maar de Tyros doet dat ook prima, dus weer wat kabeltjes en zo weg, mooi man.
Nou dat wast weer. Groet'n Juul
|
|
|
Onderwerp |
|