Auteur |
Onderwerp |
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 28/08/2014 : 09:59:23
|
Tjerk,
Ga er van uit dat Black edition identiek is aan de Ty4 normaal.
Controle versie firmware : FUNCTION --> UTILITY --> OWNER --> linksonder VERSION geeft je de firmware versie die er momenteel op je Tyros staat.
Momenteel is je HD reeds geformateerd dmv je Tyros. Zeker niet meer opnieuw formateren op je PC.
Mijn inziens kan je nu mappen aanmaken op de HD via je PC, alvorens de lade terug in je Tyros te plaatsen. Je dient wel rekening te houden met het maximum aantal bestanden en/of directory's die er in een map mogen staan . Voor Ty4 is dit 500. Tevens als je midi,sty,pad,... files op je HD plaatst, hou dan ook rekening met het feit dat de naam van een bestand beperkt is tot max 46 karakters (extensie niet inbegrepen). Indien dit overschreden wordt zal je Tyros dit bestand niet zien.
Yamaha Musicsoft Downloader en de vereiste driver dien je op je PC te installeren. Je kan deze programma's op de Yamaha website downloaden, mocht je deze niet in je bezit hebben. Op de HD van je Ty wordt geen software geplaatst, enkel bestanden zoals .mid, .sty, .pad, .RGT, ....). In tegenstelling tot bvb een PC staan er op de HD van een Tyros geen software programma's. Alle benodigde software voor de werking is vast in de tyros geprogrammeerd. Zelfs zonder HD kan je muziek spelen op je tyros. Eventueel met mid,sty,pad,RGT... op een USB stick.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 28/08/2014 : 10:48:22
|
Hallo Tjerk,
Als ik mij nu niet vergis, had de zwarte Tyros er ook standaard een extra Pack op staan. Vintage keyboard. Probeer dat wel te behouden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Onderwerp |
|
|
|