Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Volume Tyros 2 gaat vanzelf harder en zachter
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  11:00:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou het iets te maken kunnen hebben met een defecte/vastzittende fade IN/OUT knop?
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  11:16:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel ,
bedankt voor je reactie!
Het zou kunnen maar om eerlijk te zijn betwijfel ik dat aangezien ik die knop zolang ik de Tyros 2 heb amper heb gebruikt.
Ik gebruik die knop enkel en alleen als ik wel eens een opname maak en zelfs dan gebruik ik hem dan nog niet altijd.
Maar het kan.
Het is dat ik zelf niet weet hoe ik de Tyros2 open moet gooien anders zou ik hem eerst eens zelf heel goed schoon maken.
als ik op papier had staan hoe dat moest zou ik het zo uitvoeren, ben niet bang uitgevallen om zoiets te doen maar helaas vind je deze info nergens op internet en om nou zomaar te beginnen met openschroeven doe ik liever niet.

gr. Ben
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  11:30:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Je moet 'm zéker niet open gaan schroeven want schoonmaken is zo goed als nooit noodzakelijk omdat vrijwel alle contacten hermetisch gesloten zijn. Check gewoon even of die knop op de juiste manier zijn werk doet en dat er niks op ligt. Het ledje bij de knop knipper tijdens een fade-in of fade-out.

Kun je iets vertellen over hoe vaak/ hoe snel het volume wegzakt/opkomt? (kwestie van seconden?)

Gebeurt het ook op de koptelefoon uitgang?

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  11:52:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel , ik ben even voor je gaan kijken maar de knop zit goed
het led lampje knippert ook goed en de functie werkt ook goed.
Maar als alle contacten gesloten zijn dan heeft het inderdaad voor mij geen zin om hem open te schroeven.

Als je me even een mail stuurt dan stuur ik je een opname waar je het goed in kan horen .
het gebeurt door het hele nummer heen.

En inderdaad ook via de koptelefoon is het hoorbaar.
Maar je hoort het beter via de externe speakers.

Eerst dacht ik dat het aan de aanslag gevoeligheid lag maar toen ik de knop Initial Touch uitschakelde en het probleem nog steeds aanwezig was ben ik daar vanaf gestapt.
daarnaast gaat alles harder en zachter dus niet alleen right 1 2 en 3

gr.Ben
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  12:05:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Ben

Die opname zou ik ook graag willen horen.

Mijn mailadres: klik hier

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  12:12:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine .
als het goed is heb je net een mail ontvangen

gr.Ben
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  12:41:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Op de 1e plaats mijn complimenten over dit stukje muziek, klinkt geweldig.

Ik heb het 3 x afgeluisterd op mijn boxen, 3x afgeluisterd op mijn koptelefoon:

er zit een heeeel klein beetje volume verschil in als je erop let, anders denk je dat het zo hoort, een niet weter hoort het niet.

Mijn zoon die DJ is heeft hem door speciale software gehaald en ziet geen grote pieken/dalen in volume, decibels blijven hetzelfde.

Dus in dit muziekstukje is je probleem niet echt hoorbaar.

** Heb je dit opgenomen in een multi-track?? mischien staat dan af en toe de opname in het rood, zodat je volume vermindering krijgt!!! (automatisch door het keyboard)
zorg dan dat je alle multi-track opnames op hetzelfde niveau insteld.

Ik kan er geen echte gekke dingen in horen.....

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 31/08/2014 12:44:43
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  13:01:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Ben,

Misschien even nuttig om een lied op te nemen als midi op je tyros.
Dan kan je met een midi programma op je PC kijken of er eventueel ook midi events aanwezig zijn in je midi opname, die het volume beinvloeden.
Dit biedt de mogelijk om uit te sluiten dat er bij het spelen bepaalde midi commando's worden gegenereerd die je volume bepalen.

Je mag zo een opgenomen midi ook naar mij verzenden, kan ik het eens bekijken (volbragte@telenet.be).

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 31/08/2014 13:02:10
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  13:30:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Bedankt voor het compliment !
Dat een niet weter het misschien niet hoort kan kloppen maar ik hoor iets dat ik nooit gehoord heb en aangezien
Ik veel gebruik maak van accordeon klanken valt het mij wel heel goed op.
Roel vermoede dat het aan de aftertouch lag ,maar dat heb ik even getest en zelfs met de aftertouch uitgeschakeld doet hij het ook dus daar ligt het dan ook niet aan.
Ik denk echt dat het aan de mainvolume ligt.
Enkele minuten geleden ben ik eens tijdens het spelen langzaam het volume wat gaan opschroeven en ik hoorde toen exact dat wat je in de opname ook hoort zo’n (stotterend) volume verschil.
Ik heb dat nooit eerder geprobeerd omdat ik normaal als ik speel niet meer aan die knop kom , en als je niet speelt en je draait eraan hoor je ook niets dus is mij nooit eerder opgevallen tot nu.
Maar waardoor het dan tijdens het spelen ook gebeurt is me een raadsel aangezien ik tijdens het spelen die knop nooit aanraak , of het moet al door trillingen komen die door het spelen veroorzaakt worden.

En nee ik neem meestal alles in de Normal Rec Mode op , dus ook dit nummer is zo opgenomen.
Ik blijf het gewoon leuk vinden bij de Tyros hoe je de baspartijen kunt beďnvloeden tijdens het spelen.

Gr. Ben

Bewerkt door Ben op 31/08/2014 13:31:45
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  13:41:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Etienne ,
ik kan er wel een midi van maken , dat is geen enkel probleem maar
heb geen midi software op de pc aangezien ik nooit met midifiles werk en ook nooit iets bewerk op de pc.
het is tegenwoordig alleen nog maar voor thuisgebruik maar ik ben wat dat betreft een perfectionist als ik iets hoor dat ik nooit eerder hoorde blijf ik zoeken totdat ik het heb.
daarnaast als het een softwarematig probleem was geweest dan had het na het terugzetten van de fabrieksinstellingen opgelost moeten zijn want het is nooit zo geweest.

zo als je in mijn bericht aan Toine hebt kunnen lezen denk ik echt dat het weldegelijk aan de mainvolume knop ligt.

gr.Ben
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  13:53:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Ben,

Mocht het je volume slider zijn dan kan je dat terug vinden in de opgenomen midi.
Heb net een test gedaan en een stukje midi opgenomen, tijdens het spelen de volume slider op en neer geschoven.
Achteraf de midi bekeken en je vindt daadwerkelijk de volumewijzingen in de midi file terug.
Met het onderzoeken van de opgenomen midi kan dus al of niet bevestigd worden of het probleem afkomstig is van de slider.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  13:56:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Ben ,

Een andere eenvoudiger mogelijkheid om te bepalen of het van je slider komt is:
FUNCTION --> CONTROLLER --> ASSIGN SLIDER op OFF zetten.
Je slider heeft dan geen functie meer, en kan dus je volume niet meer beinvloeden.

Mvg
Etienne



Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  14:12:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Etienne,

Ik weet niet welk keyboard je zelf hebt maar de Tyros 1 en 2 hebben beide geen sliders zoals de Tyros 3, 4 en 5
Bij de T2 zie je volume regeling alleen in het display.
op de t2 zitten wel 2 drukknoppen waarmee je het volume van left , right 1 2 en 3 kunt instellen.

En het is ook normaal dat je in een midifile de volume verschillen kunt zien in je midisoftware aangezien het als mididata word weggeschreven als je het volume veranderd.
alles wat je veranderd tijdens de midiopname word zichtbaar.

gr.Ben


Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  14:40:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Ben,

Oeps, sorry, ben inderdaad afgegaan op hoe het op mijn Ty4 werkt.
Dacht dat het overeenkwam met een Ty2.
Fout van mij dus.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 31/08/2014 :  15:03:42  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi Etienne ,

geeft niet vergissen is menselijk
toch bedankt!

gr.Ben
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000