| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 12/08/2006 : 10:02:55
|
Hallo,
Voor hen die een programma zoeken om MP3 te bewerken, staat er een leuk freeware programma op het net. http://mpesch3.de1.cc/mp3dc.html Kies links onder download een downloadlocatie. Veel plezier en weer groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
soundman40
New Member

41 berichten |
Geplaatst - 15/08/2006 : 09:50:06
|
Hallo Frans,
Kun je het tempo in wav veranderen?
groeten joop |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 15/08/2006 : 10:48:13
|
Hallo Joop,
In tegenstelling tot midi, kun je in principe aan een wave-file niets meer veranderen. Het is heen data meer, maar een golf. (wave) Denk maar eens aan een LP die op 45 toeren afgespeeld werd. Ook de toonhoogte veranderd dan. Toch zijn er wel programma's die dat probleem kunnen oplossen. (O.a. Wavelab van Steinberg.) Antwoord is dus ja, maar eenvoudig is het niet. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 17/08/2006 : 17:42:45
|
| Hallo ,beste Frans,dank zy jouw goede uitleg is het mij gelukt om een audiobestandop een stick te plaatsen en naar de pc te brengen;nu is mijn vraag ,is het moeilijk om deze dan over te zetten naar mp3,om ev.mijn eerste cd op te nemen,vriendelijke groetjes uit Belgie,ROMANTIKO |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3299 berichten |
Geplaatst - 17/08/2006 : 19:30:54
|
Ik ben het niet geheel met Frans eens, deze keer 
Een WAV bestand is wel degelijk nog 'data' (een verzameling ééntjes en nul-letjes)
Je kunt er van alles mee doen, tot zelfs transponeren (toonhoogte veranderingen) zonder het tempo aan te tasten. Ook tempo veranderen zonder de toonsoort te veranderen...... helemaal niet moeilijk 
Je moet wel de beschikking hebben over een programma wat dit voor je kan doen zoals Soundforge, Wavelab, Cooledit of andere 'editors'.
De laatste vraag van ROMANTIKO begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je van WAV naar MP3 willen ? De stap van WAV naar MP3 is namelijk ALTIJD een verslechtering van de geluidskwaliteit. Een MP3 bestand is ongeveer 1/10 van de grootte van de oorspronkelijke WAV... er is aan compressie gedaan : Op een slimme manier bitjes besparen door, voor het menselijk oor niet/moelijk waarneembaar geluid weg te laten en deze niet om te zetten in MP3 data.
Als je een CD wilt branden kun je het best direkt de opgenomen/bewerkte WAV file gebruiken. |
 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 17/08/2006 : 19:56:00
|
| ok bedankt,ik wist niet dat je rechstreeks met wave op een cd kon branden,dank u ik probeer het even uit,ROMANTIKO |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 18/08/2006 : 10:30:38
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Ik ben het niet geheel met Frans eens, deze keer  Een WAV bestand is wel degelijk nog 'data' (een verzameling ééntjes en nul-letjes) Je kunt er van alles mee doen, tot zelfs transponeren (toonhoogte veranderingen) zonder het tempo aan te tasten. Ook tempo veranderen zonder de toonsoort te veranderen...... helemaal niet moeilijk  Je moet wel de beschikking hebben over een programma wat dit voor je kan doen zoals Soundforge, Wavelab, Cooledit of andere 'editors'.
Hoi T-Rossie,
Nu komen we op een moeilijk vlak terecht. Ik heb ook geschreven:
quote: Toch zijn er wel programma's die dat probleem kunnen oplossen. (O.a. Wavelab van Steinberg.) Antwoord is dus ja, maar eenvoudig is het niet.
Als we dit doen via een 'waveprogramma' lijkt het eenvoudig, maar dat is het niet. In midi laten we de klok gewoon wat sneller lopen, maar met 'n wave moet er heel wat in én uit elkaar getrokken worden. Ik heb het speciaal zo neer gezet, omdat veel mensen het verschil tussen midi en wave niet kennen of snappen. Ik zie nogal eens een mailtje met b.v. de vraag: hoe kan ik de bas in een wave veranderen. enz enz. Dat gaat dus echt niet. Ik weet het: En een voicekiller dan? Daar tasten we ook alleen maar een bepaalde frequentie mee aan, maar echt er uithalen kan niet meer. Ook in de Tyros kun je de snelheid of de toonhoogte van een wave niet meer veranderen. Er zal dus een extra programma aan te pas moeten komen. Iemand met zo'n vraag zal ook vast niet in het bezit zijn van deze (meestal dure) programma's. Vandaar de formulering van mijn antwoord.
quote: Originally posted by ROMANTIKO
Hallo ,beste Frans,dank zy jouw goede uitleg is het mij gelukt om een audiobestandop een stick te plaatsen en naar de pc te brengen
Ik ben blij dat ik je op weg heb kunnen helpen. We zien de CD dadelijk wel in de schappen liggen. Voor de rest zie het antwoord van T-Rossie, want daar ben ik het helemaal mee eens. Groetjes,
Frans
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 21/08/2006 : 09:31:14
|
programmas als soundforce Get it on cool edit (toch best een oudje ) hebben de functies time stretch en pitch correction hiermede is het simpel een file of, stuk van een file te transponeren (pitch ) zonder tempo te beinvloeden of andersom tempo (time ) door time strech
ff kijken in het programma
thomusic@home.nl |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|