Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 keyboard en midifile verschillende toonhoogte
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

berrylangen
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 12/09/2014 :  18:21:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi
Ik wil graag een midifile in bijv de toonsoort As begeleiden met het keyboard in bijv de toonsoort C. zodat ik het lekker makkelijk heb en toch moeilijke toonsoorten kan begeleiden. Hierbij wil ik het resultaat saven als een nieuwe midifile waarbij ik alle instellingen aangepast wil hebben dus toonhoogte van keyboord anders als midifile klanken goed afgesteld galm op de juiste manier Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat
Volgens mij moet dat met songcreator maar verder tast ik in het duister. Alvast bedankt
Berry


hhlangen

vlbrgt
Senior Member

583 berichten

Geplaatst - 12/09/2014 :  19:52:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Berry,

Eenvoudigste oplossing is om de midi file middels een PC te transponeren naar C.
Je kan dan op je keyboard de midifile eenvoudig spelen (in C) terwijl je toch de transpose knop op een andere toonaard kan zetten.

Bvb je midi file staat in de toonaard A (###).
Om deze in toonaard C te zetten dien je de midifile te transponeren met +3 halve tonen.
Eens dit gebeurt is laad je de midifile in je Tyros en zet de algemene transpose op -3.
Je kan nu dus in C spelen maar het klinkt als A.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 12/09/2014 :  20:13:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Zonder het te hoeven opslaan in een midifile kun je het eenvoudig oplossen door alleen het keyboard 3 halve tonen omhoog te transponeren.
Direct Access -> Transpose - (min) en Keyboard selecteren ipv Master of Song.

Als je de Song afspeelt in A en via Transpose naar +3 schakelt speel je in C, maar klinkt het in A.
Dit sla je op in een Registratie. Veel sneller en eenvoudiger.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

berrylangen
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 13/09/2014 :  21:40:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de input maar dit ie eigenlijk niet mijn probleem

Ik heb een midifile die afgestemd is op de zanger. Deze midifile wil ik verder afstemmen met de juiste begeleidingsgeluiden galm e.d met daarbij evt een andere toonhoogte
Daarna het geheel saven zodat ik op de buhne de file kan afspelen waarbij ik verder niets meer aan instelling hoef aan te passen.
Ik heb dit volgens mij een jaar of 2 geleden ook al eens gedaan. Volgens mij had ik ze onder de memoryknoppen opgeslagen maar weet gewoon niet meer hoe ik dat heb gedaan . Stom he??

Hopelijk is mijn eerder gestelde vraag iets beter geformuleerd
Toch bedankt voor alle moeite met de hoop dat ik met bovenstaand weer toch weer wat verder kom

Groet

Berry
Ga naar bovenaan de pagina

berrylangen
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 21/09/2014 :  10:12:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi

Ik ben al weer een stuk verder met mijn werkmethode

Ik heb de midifiles geladen op de harde schijf. Vervolgens heb ik ze onder een memorybank weggeschreven . Hierna heb ik volume toonhoogte klank e.d aangepast en gesaved

Als ik nu het repertoire wil gebruiken moet ik naar de memorybank en daar de nummers opvragen . Deze nummers zijn dan bijna helemaal afgestemd op onze persoonlijke wens. dus het keyboard in een andere toonhoogte dan de midifile, de juiste klanken die ik heb gekozen
Tijdens het spelen hoef ik dus niets meer aan te passen Echter ....... Wat ik nog niet voor elkaar krijg is de effecten meesaven dus de galm op een klank . Iemand een idee of dit een juiste en effectieve manier van bewerken is Ik houd me aanbevolen voor eenvoudigere methodes
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000