Auteur |
Onderwerp |
|
hypo
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 28/09/2014 : 15:06:09
|
Ik heb net een nieuwe tyros5. Nu zou ik graag willen weten hoe je weg krijgt dat onder alle akkoorden een C staat zonder de fabrieksinstelling te gebruiken? |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 28/09/2014 : 16:44:12
|
Hallo Wim,
Welkom op het forum! Zou je iets duidelijker kunnen zijn met de vraagstelling?
Roel |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 28/09/2014 : 17:33:22
|
Ik heb dat ook al 2 keer gehad. Waarschijnlijk komt het bij mij door het aanzetten van de baspedalen als het keyboard al aan staat. Er komt dan een midi signaal aan op de tyros, waar die niet mee overweg kan. Ik heb het opgelost door een reset van het keyboard. Misschien is het resetten van de midi instellingen al genoeg.
Aad |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 28/09/2014 : 18:30:54
|
We zullen maar even afwachten op Wim (Hypo) als die zo vriendelijk wil zijn om beter te omschrijven wat het probleem is kunnen we dit oplossen.
Speculeren op iets maakt het alleen maar moeilijker.
Laten we de leeftijd van Wim mee in acht nemen..
Wim je hebt ruimte zat, probeer je probleem duidelijk te omschrijven!
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 29/09/2014 : 08:49:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
We zullen maar even afwachten op Wim (Hypo) als die zo vriendelijk wil zijn om beter te omschrijven wat het probleem is kunnen we dit oplossen.
Gr Toine
Hoezo in acht nemen. Zit helemaal geen 8 in, wel een 7. Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
|
Bewerkt door Hanswiel op 29/09/2014 09:27:14 |
|
|
hasp
New Member
39 berichten |
Geplaatst - 29/09/2014 : 10:02:28
|
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Wat heeft dat met leeftijd te maken? |
|
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 29/09/2014 : 15:07:00
|
Ik ben ouder, maar blijf bij het onderwerp aub. Dat is de enige manier om dit FORUM nog zinvol te volgen. Ik volg het dagelijks om toch het een ander te vernemen van muziekanten om alzo bij te leren. Daarom mijn oproep, blijf bij het onderwerp !!!, Omer |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/09/2014 : 15:34:37
|
Hallo Hypo,
Ga naar FUNCTION --> MIDI en verander daar de instelling naar All Parts. De aangeslagen akkoorden laten dan geen /C meer zien.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 29/09/2014 : 18:38:06
|
Ik heb voor ouderen mensen toch iets meer respect die ook nog de digitale snelweg opgaan.
De jongere generatie snapt dit allemaal, echter kan ik me voorstellen dat het voor de oudere generatie iets anders is.
Dus meestal kijk ik voor ik post in het profiel en probeer het dan toch iets anders te omschrijven, zodat ook de oudere generatie meekan met de digitale techniek.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 30/09/2014 : 00:19:16
|
@Toine
Al behoor ik tot de ouderen, ik kan nog aardig meekomen op de digitale snelweg. Wat dat betreft hoef je me niet aan de hand te nemen, maar een duw had ik echt niet verwacht. Zou natuurlijk kunnen liggen aan het feit dat ik in mijn werkzame leven ook ooit eens in het applicatiebeheer bezig ben geweest natuurlijk, maar dat terzijde. Mijn "speculatie" dat het aan de MIDI instellingen zou kunnen liggen was dus toch zo gek nog niet, zeker omdat ik dit ook meerdere keren aan de hand heb gehad. De oplossing van Ruud is simpel en beter dan een totale reset die ik toepaste, omdat je dan al je zelf ingevoerde gegevens weer eens opnieuw kan invoeren.
Aad |
|
|
|
Onderwerp |
|