Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Harde schijf kapot?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  13:21:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi mede Tyrosliefhebbers,
ik heb jullie weer eens nodig. Het is nog geen Halloween maar ik heb geloof ik een halloweenspook in mijn Tyros3 zitten. Als ik de Tyros aanzet gaat het opnameknopje van de harde schijf branden en komen er allerlei schermen die met de HD te maken hebben vanzelf voorbij zonder dat ik iets aanraak. Ook begint hij dan soms spontaan een opgenomen lied af te spelen. Hij laadt wel alles in verder goed in en ik kan de de registraties en styles op de HD wel benaderen maar niet mijn opgenomen liedjes. Ook kan ik de HD niet meer met de computer benaderen. Zou dit einde harde schijf betekenen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Kees.

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  13:45:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,
Het kan de schijf zijn maar evengoed de interface die eraan vastzit.
Testen door de schijf incl. interface even uit te bouwen en met behulp van een USB kabeltje aan de PC hangen. Als dat ook niet lukt de schijf loshalen van de interface (SATA2USB) en indien mogelijk op een SATA poort van de PC koppelen.

zie ook http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4757

Bewerkt door T-Rossie op 14/10/2014 13:48:38
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  14:02:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je snelle reactie, T-Rossie. Je gooit er een aantal technische termen tegenaan waarvan ik eerst even uit ga zoeken wat dat allemaal betekent, hahaha. En even uitzoeken waar die harde schijf zit. Ik vind het leuk om op de Tyros te spelen maar om hem om te draaien en er ín gaan spelen is toch heel wat anders :-).
Ik ga er mee aan de slag. En dan maar hopen dat ik alles weer zo terug krijg zoals het was. Want Oostendorp heeft er immers al veel op voor-geïnstalleerd. En dan maar hopen dat het de HD is en niet de Tyros zelf. Al met al baal ik wel een beetje.
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  14:17:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een aanvulling.
Ik heb zojuist via de computer toch contact gekregen met de HD en zie hem dus wel op de PC. Ik heb Windows laten zoeken naar fouten maar die kan niets vinden en zegt dat de HD goed is. Maar het "REC" lampje blijft toch branden. Wat nu te doen?
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  16:19:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Aanvulling drie:
De computer kan de HD volledig uitlezen. De HD lijkt dus in orde te zijn. Ik heb ook even een kleine reset via de hoge C gedaan. Helpt ook niet. Misschien een volledige reset proberen? Maar dan moet ik echt alles weer opnieuw installeren neem ik aan? Of heeft iemand misschien nog een andere gouden tip? Helphelp.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 14/10/2014 :  18:53:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Kees,

Tja je HD schijf is dan niks mis mee als je dat met je pc kunt benaderen/uitlezen.

Ik zou dan toch echt eens een échte reset doen (backups kun je maken)

Als een grote reset niet helpt..... oeps dan is er iets met de printplaatjes of moederbord ad hand, dan zou ik hem maar eens even gaan wegbrengen!

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 14/10/2014 18:53:48
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 15/10/2014 :  15:36:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Helaas, niets hielp. Ik heb ook de binnenkant bekeken of ik iets raars kon ontdekken zoals oxidatie of overmatige stop. Niets van dat alles. Ik vrees dat het een retourtje Wezep zal worden.
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 15/10/2014 :  17:46:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil toch eerst nog een nieuwe harde schijf proberen omdat de problemen zich in het gebied van de harde schijf afspelen. Er zit een Seagate Momentum 5400.3 in. Volgens het Tyrosboek moet er een PATA schijf in. Maar op internet zijn de verkrijgbare Seagate Momentum 5400.3 allemaal SATA. Zijn er dan twee versies van de Seagate Momentum 5400.3? Of kan er wel een ander type in? Heeft iemand hier een tip over? Alvast bedankt.
Ga naar bovenaan de pagina

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 16/10/2014 :  07:04:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Wezep is best gevaarlijk dan kom je dadelijk met een Tyros 5 terug!

Groetjes John
Tyros 4 xxl
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 16/10/2014 :  08:45:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de waarschuwing, John . Maar ik durf het wel aan want de 5 is toch nog een beetje te duur voor mij. Het zou dan hooguit een gebruikte 4 zijn .
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 16/10/2014 :  13:33:48  Toon profiel  Reageer met citaat
En die is ook niet verkeerd Kees.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 17/10/2014 :  14:17:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou, waarschijnlijk is vannacht een "ghostbuster" langs geweest want hij doet ineens weer helemaal normaal. Jos (van Oostendorp) had voor mij bij Yamaha geïnformeerd wat het probleem zou kunnen zijn en die vermoedden vocht in het apparaat. Dat zou best wel eens kunnen omdat de Tyros tegen de voorgevel staat. En daar is het in deze tijd wel eens vochtig (zoals condens op de ramen). Maar hoe het vocht dan nu ineens uit de Tyros weg kan zijn is me ook een raadsel. Ik ga weer lekker spelen en hopelijk kan ik dat blijven doen zonder vochtspook.

Groeten, Kees.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000