Auteur |
Onderwerp |
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 13/11/2014 : 17:41:30
|
Beste forumleden
Ik heb een wonderlijk verschijnsel met de Tyros5 ontdekt dat ik graag in de groep wil gooien.
Het betreft de werking van de Harmony op voices die zijn gecreëerd met de Expansion manager, dat wil zeggen de voices die zijn opgebouwd uit losse samples.
Deze voices gedragen zich bij het gebruik van Harmony anders dan de andere voices.
Namelijk, als ik tijdens het spelen met een style, met rechts een lange noot vasthoud en met links van akkoord(en) wissel dan blijft de harmony van het eerste akkoord „hangen” aan de lange noot.
Bij andere voices hoor je de harmony van de aangehouden noot meegaan met de akkoordwisselingen, ook bij voices die ik eerder heb gemaakt op de Tyros4 en met de Expansion Manager heb geïmporteerd.
Hetzelfde verschijnsel doet zich voor zonder ACMP, maar met Left ingeschakeld.
Ik heb alle instellingen van de Tyros5 en van de Expansion manager doorgelopen maar kan geen verklaring vinden.
Omdat de voices die ik op de Tyros4 heb gemaakt het wel normaal doen, lijkt het erop dat het probleem gevonden moet worden in de Expansion Manager.
Ik zou graag horen of anderen dit probleem herkennen en uiteraard of iemand er een oplossing voor weet.
Ik wacht in spanning af.
Vriendelijk groeten,
Richard
|
Bewerkt door richard001 op 30/12/2014 10:57:36 |
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 19/11/2014 : 14:03:48
|
Ik heb het probleem voorgelegd aan Yamaha.
Yamaha heeft mij inmiddels bevestigd, dat de Harmony-functie in combinatie met custom voices anders werken dan de normale voices. Men is op zoek naar de reden hiervoor en men vraagt om een beetje geduld.
Er wordt dus aan het probleem gewerkt en ik verwacht dat het wordt opgelost.
Zodra ik meer weet zal ik het melden.
Gr. Richard
|
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 11/12/2014 : 19:21:43
|
Vandaag ontving ik van Yamaha de bevestiging dat het Harmony probleem door middel van een Tyros5 update (v 1.10, januari 2015) zal worden verholpen.
Gr. Richard |
Bewerkt door richard001 op 11/12/2014 19:22:43 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/12/2014 : 19:47:02
|
Hoi Richard,
Dan vergeten ze firmware 1.09, op dit moment gebruiken we 1.08
Maar ja met de Yammies en de T5 is alles mogelijk
In 1 jaar tijd zijn er al wel veel firmware aanpassingen geweest en dat zegt mij al genoeg.
maar ja wachten gewoon af net als op de YEM update
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61 Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 11/12/2014 : 21:12:51
|
Hallo Toine,
Ik vermoed dat samen met de update van de YEM deze maand ook weer een keyboard update is gepland. Dat zou dan versie 1.09 moeten zijn. En dan is versie 1.10 in januari weer een periodieke update voor kleine bugs, waar ook het Harmonie probleem in meegenomen wordt.
Ik vind het in ieder geval netjes dat Yamaha deze informatie verstrekt.
We wachten het rustig af.
Gr. Richard |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 30/12/2014 : 10:49:04
|
Zoals Yamaha had beloofd is de Harmony-functie voor zelfgemaakte voices gerepareerd. Na de installatie van update 1.10 werkt de Harmony correct.
Vriendelijke groeten
Richard |
|
|
|
Onderwerp |
|