Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Virtual synthesizer + Tyros 3 + M-Audio
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 25/11/2014 :  16:06:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muziekvrienden,
Heb een vraag over aansluitproblemen aangaande het onderwerp.
Ben in het bezit van een Tyros Twin opstelling (M-Audio) en ben voornemens een audio interface aan te schaffen te weten de UR-22 van Steinberg.
Wat weet ik tot nu toe, de virtual synthesizer(s), die je kan laden in het gratis programma Kontakt 5 (Plug-ins)http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/samplers/kontakt-5-player/free-download/ op de Pc sluit ik aan op de op de audio interface, vandaar gaat het met audio jackpluggen naar de Tyros, audio in, die klanken zijn te horen en kan je naar believe veranderen enz enz.
Deze pakketten zijn erg prijzig zoals je hier kunt zien: http://www.bestservice.de/en/virtual_instruments/ethnic_instruments.html
Deze virtual synthesizers hebben new age sounds, niet dat dat er wat toe doet maar daar hou ik erg van, denk aan Kitaro, Tangerine Dream Vangelis enz, prachtig mooi.
Een vriend van mij heeft dit zo ingesteld bij hemzelf maar dan zonder de M-Audio en aangezien ik wel deze heb in twin opstelling vraag ik mij af hoe je deze klanken nu ook op de M-Audio kan krijgen aangezien dat deze geen audio in heeft.
Ik vermoed dat het met midi moet gaan gebeuren maar heb geen idee hoe ik een en ander moet doen en begrijpen.
Dus mijn vraag is aan jullie, hoe sluit ik mijn Tyros 3 en M-Audio samen aan dat ik in de opstelling de juiste registratie kan maken en de sound ook op de M-Audio komen?
Het heeft geen haast hoor want de Steinberg U 22 moet ik nog bestellen of aan Sinterklaas vragen !

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 25/11/2014 16:15:38

Ronde
New Member

20 berichten

Geplaatst - 28/11/2014 :  07:55:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bertus,

Ik heb jou vraag wel een aantal keren goed gelezen, maar ik kan nog steeds niet hieruit opmaken waarvoor/waarom je de Steinberg UR-22 wilt gaan gebruiken. Wellicht kun je ter verduidelijking dat nog eens nader toelichten.

Waarom ik dit vraag is dat in jouw situatie, Tyros twinopstelling met M-Audio en de koppeling van PC met gebruik van de Kontakt software aan je Tyros, je de UR-22 in mijn optiek helemaal niet nodig hebt.

Kontakt 5 is softwarematig via de USB van de PC verbonden met je usb to host op de Tyros. Dit dient al voldoende om je MIDI signalen via USB vanuit Kontakt 5 naar je Tyros te sturen.

Het enige wat jij nog moet doen in Kontakt 5 aangeven op welk kanalen hij moet uitzenden en in de Tyros onder MIDI instellingen aangeven op welk kanaal/kanalen hij moet ontvangen. Om de M-audio in te zetten icm Kontakt 5 moet je ook in Kontakt 5 aangeven op welk kanaal/kanalen hij moet uitzenden (dat is hetzelfde kanaal als waar momenteel nu ook jouw M-audio al naar de Tyros uitzend.) Je moet alleen wel op je PC de MIDI driver van YAMAHA installeren omdat het ander niet zal werken of je moet de MIDI driver van Kontakt 5 gaan gebruiken. De Yamaha MIDI driver kun je op de website van YAMAHA downloaden.

Ik geloof dat dit echt het enige is wat je moet doen en zou je zoals gezegd de UR-22 voor jouw opstelling/situatie niet nodig hebben, en kun je zoals ik het nog steeds zie het aankoopbedrag van toch de UR-22(nieuw) toch al snel € 130,- uitsparen. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je de monitor speakers dus de HS serie wilt gaan aansluiten op de UR-22, of wellicht een hoofdtelefoon.

Met muzikale groet,
Frank

Bewerkt door Ronde op 28/11/2014 08:14:18
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 28/11/2014 :  20:50:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, dank voor je reactie Frank. Wat jij schetst klinkt heel aannemelijk. Maar de host aansluiting op de Tyros is al in gebruik namelijk.
Hoe zou je zeggen, ik gebruik deze nu met de M-Audio. Met de usb to host kabel die erbij zat.
Usb van de M-Audio naar de host op mijn Tyros. Dit als ik het keyboard aan zet de M-Audio ook aan gaat. dus voor de stroom voorziening.
In deze situatie lijkt mij dus de UR -22 onvermijdelijk en dan rijst mij vraag hoe je die klanken dus op de M-Audio kunt krijgen.
Alles vanaf de UR -22 met midi of alleen de klanken met audio kabels naar de Tyros?
Mijn HS-speakers zijn gewoon op de Tyros aangesloten.
Een interessante puzzel he

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 21/12/2014 :  16:43:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Omdat ik al even hier niets erover geschreven hebt, toch even laten weten dat ik er mee bezig ben.
Vind dit een hele moeilijke materie, hoe een virtual synthesizer te laten klinken over een Tyros + M-Audio.
Voordat ik reacties krijg van een item opgestart en niet meer reageren dus laat maar...maar dat is het niet hoor.
Moet je dan toch een audio interface hebben? Vraag het mij af...
Ik heb de midi driver van Yamaha geinstalleerd, probeer midi instellingen uit maar geen resultaat, zoek of er een driver is van het programma Kontakt 5, helaas, niet te vinden. Als die er al is vraag ik mij dan af.
Ik probeer in Kontakt 5 onder options verschillende instellingen dan uit maar ook hier geen resultaat helaas.

Ben er dus nog steeds niet achter....weet iemand iets? Graag zelfs!

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 21/12/2014 17:04:30

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 29/12/2014 :  17:03:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Deze midi instellingen, ik krijg het maar niet voor elkaar, wat een puzzle is dit!!!
Denk dat ik toch maar over ga op een audio interface, de steinberg UR 22, dat zal makkelijker gaan, Als ik het goed begrepen heb zit Cubase erbij geleverd en kan je van daar uit je keyboord en klanken uit m'n virtuele synthesizer 'verdelen' zeg maar. Ja toch?

Weet iemand dit?
Bedankt

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Ronde
New Member

20 berichten

Geplaatst - 31/12/2014 :  10:56:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Hallo,

Denk dat ik toch maar over ga op een audio interface, de steinberg UR 22.
Als ik het goed begrepen heb zit Cubase erbij geleverd en kan je van daar uit je keyboord en klanken uit m'n virtuele synthesizer 'verdelen'.

Hoi Bert,

Ik had jou al een keer gemeld dat je in jouw situatie de Steinberg UR-22 helemaal niet nodig hebt. Waarom?.... de UR-22 heeft qua aansluitingen en mogelijkheden niets meer/minder te bieden dan dat jouw Tyros nu al standaard heeft.

Dat het niet werkt zoals jij aangeeft ligt echt veel meer in de instellingen in de Tyros. Je moet namelijk het uitgaande signaal goed afstemmen en instellen op het inkomende signaal van de kontakt software (dus instellen van de USB port en kanaal toewijzing, evt. ook de zgn 'clock' instelling op je Tyros aanpassen.

Cubase heeft een andere inteface dan Kontakt 5, maar in principe blijft het gelijk met instellingen en channel toewijzing, als bij Kontakt 5.

Je gaat echt geld voor niets uitgeven met de UR-22, sterker nog, je gaat er alleen maar een hardwarematige en software matige schakel tussen plaatsen die het je nog moeilijker gaat maken om het geheel te krijgen zoals jij wilt.

Omdat ik ik zelf niet weet welke instelling je moet maken en toewijzing van midikanalen kan ik je daarin niet helpen. Ik kan je alleen nog maar weer eens de tip geven door je vraagstelling heel duidelijk hier te posten en stap voor stap aangeven wat je precies gerealiseerd wilt hebben. Er zullen echt wel mensen hier zijn met een gedegen kennis van MIDI en de aansluitingen en instellingen op je Tyros.

Vr.gr,
Frank

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 04/01/2015 :  17:22:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Inderdaad Frank, je had het mij al een keer gemeld dat dit niet nodig was.
Ben ondertussen zover dat ik niet een steek verder ben gekomen daarmee en heb het keyboord, tenminste de midi, gereset hebt want ik kom er maar niet uit.
Dus de midi staat weer 'oorspronkelijke' zeg maar, van een schone lei weer beginnen.
Bijna zover om dit op te geven nu maar ik probeer wel verder te gaan hoop ik. Er zitten al de nodige uren in kan ik je zeggen.
Het is jammer dat er geen reacties komen met instellings oplossingen hierover of iets in die richting.
Over het kookboek van Ruud, wat wel heel goed is, haal ik net niet de dingen eruit wat ik nu wil, wel instellingen van een tweede midiboord erbij.
Kom wel heel ver met internet en Youtube maar niet ver genoeg helaas dus begin ik maar weer van voren af aan want eens moet het toch gaan wat jij beschrijft.
Die interface heb ik nog niet hoor, als jij zegt dat het zo moet lukken probeer ik eraan te werken nietwaar waarvoor dank.
Een workshop over midi zou zeker op zijn plaats zijn denk ik.

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 06/01/2015 :  17:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Is er echt niemand die een gooi zou willen proberen?
Schone lei weer begonnen, het 'kookboek' ingesteld, prima, beide klavieren geven hetzelfde dus met de M-Audio hetzelfde als op de Tyros.
Menig uurtje al gezeten maar het lijkt erop dat de PC het keyboard niet ziet, heb wel die ASIO driver erop geinstalleerd.
Ik kan via de toetsen van het keyboard, klanken uit de pc speakers van de virtual synthesizer horen maar niet andersom, op een of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar.
Als er iemand is dit dit weet graag....en wil helpen hiermee?

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 06/01/2015 17:21:41

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 09/01/2015 :  09:53:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan iemand dit bevestigen of niet:

Als je in de software, al eerder beschreven, de midi uitgang staat op port A, channel 1.
Dan moet toch op het tabblad receive op de tyros hetzelfde staan? Midi A, usb channel 1.
Maar wat dan op transmit?

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 15/01/2015 :  16:55:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Jammer dat niemand dit weet, ben er nog steeds niet uit. Kan gebeuren dat niemand dit weet, jammer.

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

vlbrgt
Senior Member

611 berichten

Geplaatst - 15/01/2015 :  18:19:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Bert,

Je kan misschien eens overwegen om een schemaatje te maken van welke verbindingen en welke apparaten je hebt aangesloten.
Meestal geeft dit een beter beeld van wat er met mekaar verbonden is.
Het uitleggen via tekst is niet altijd even duidelijk.
Weet niet of je een afbeelding via dit forum kan versturen, maar je kan het eventueel per mail verzenden.

Mvg
Etienne

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 16/01/2015 :  13:21:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Etienne,

Heb je een pm geoznden

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000