Weet iemand of het mogelijk is om via de koptelefoon uitgang van mijn keyboard naar de microfoon ingang van mijn laptop te gaan? Zo zou ik toch hetgeen ik speel op moeten kunnen nemen?
Weet iemand of het mogelijk is om via de koptelefoon uitgang van mijn keyboard naar de microfoon ingang van mijn laptop te gaan? Zo zou ik toch hetgeen ik speel op moeten kunnen nemen?
Om niet verder in detail te treden. Neen dat kan niet omdat er in een koptelefoon uitgang een versterkertje is ingebouwd en dat kan een micro ingang zeker niet hebben , de kans bestaat zelfs dat je de microfoon ingang gaat beschadigen en heel veel vervorming zal krijgen zelfs bij lage volumes. Thomas
Allereerst welkom op dit forum. Hier kun je tenminste je vragen kwijt, maar geef dan wel altijd zoveel mogelijk info. Ik neem aan dat je een Tyros hebt, maar de vraag is welke. Als je de koptelefoon aansluiting gebruikt om op te nemen is het signaal veels te hard en zal het geluid vervormd opgenomen worden. Als hulp gebruikte ik daar een 'terratec usb phono preamp' voor. Die sluit je aan op de line out van de Tyros en op een usb-poort van de laptop. Op die manier kun je een goede opname in stereo maken. Groetjes,