Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Klok Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

José.Renders
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 10/12/2014 :  15:46:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Spike 1950,
Klok Tyros 5,er zijn 2 techniekers bij mij thuis geweest van telenet allebei kunnen ze het niet vinden.
Mijn vermoeden is dat ze daar niet voor opgeleid zijn om dit euvel op te lossen.
Ge hebt een hoog opgeleide IT voor nodig of ze dit bij telenet willen doen weet ik niet, dat kost denk ik veel geld.
Heb dit euvel wat laten rusten was het een beetje beu.
Mz.Grt.
José

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 11/12/2014 :  12:49:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo José,
Dank u voor uw antwoord. Ik ben ondertussen 64 jaar oud en sinds 1983 actief bezig met informatica. Er zijn natuurlijk véél takken in dit domein en netwerken en hun specifieke problemen zijn niet echt mijn ding (ik zat in software). Ik heb al allerlei mogelijkheden uitgeprobeerd; modem resetten, een eerdere versie van het OS terugzetten, andere signalen geprobeerd, enz. Tot nog toe geen succes. Misschien moet ik mijn keyboard eens tot bij mijn gebuur brengen en zijn internetverbinding (belgacom) uitproberen... of mijn kennis van netwerken bijschaven...?
Vriendelijke groeten, Stijn.
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 11/12/2014 :  18:43:22  Toon profiel  Reageer met citaat
De oplossing is dichter bij dan je denkt!

http://www.laakies.nl/pages/sub/3/30/Screenshot.html

Op de site van Toine staat hoe je een printscreen maakt van het scherm van je tyros.
Als je dan de screenprint maakt van de instellingen, dan kunnen we zie waar het mis gaat..
Dit varkentje moet toch voor de kerst gewassen worden, niet waar.

Vol verwachting klop mijn hartje in afwachting van de screendumps


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 11/12/2014 :  19:58:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een testje hier. Normaal heb ik de punt en het klokje ervoor.
Wanneer ik de wifi verbinding configureer als acces point mode dan verdwijnt de tijd de punt blijft staan
Nu kies ik in het scherm " werelds lan " infrastructure mode en bevestig met yes. Kies in het volgende scherm update.
Nu kies ik in de lijst de juiste verbinding en druk op connect. Vervolgens voer ik het wachtwoord in.
Vervolgens loek hij contact met de router en als alles goed is verschijnt "connected" boven aan het scherm.

Nu ga ik naar details, others, en kies Western europe time (utc +1) daglicht saving staat nu op of en ik sluit af met save en yes
2x exit en daar is ie dan de tijd op het scherm.

Succes

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 12/12/2014 :  01:31:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank u wel Michel. Die acties heb ik allemaal gedaan, meerdere malen zelfs. Ik zit wel degelijk op de Infrastructure mode, het paswoord is juist, ik heb verbinding met mijn netwerk en ik kan de Repertoire App op iPad gebruiken en die is verbonden met de Tyros, dat werkt probleemloos. De tijdzone is ook juist ingesteld....
Het is niet dat ik het klokje nog niet heb gezien op mijn display, het is opeens gewoon verdwenen - zonder iets te wijzigen aan de instellingen.
Toch blij met uw inzet.
Groetjes. Stijn.
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 12/12/2014 :  18:11:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn,

Heel vreemd, niet waar.
heb je al eens geprobeerd het keyboard terug te zetten op fabrieksinstellingen ?

Ik zal vanavond eens verder speuren wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.

gr. Michel

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 12/12/2014 :  20:28:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn,

Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de router/modem ligt. Dan zou de pc ook de tijd niet kunnen synchroniseren.
heb je al een mailtje gestuurd naar yamaha benelux.
misschien weten zij er meer van af wat het zou kunnen zijn.
ik zou zelf wel het keyboard een keer terug zetten naar fabrieksinstellingen.
je kan ook kijken of er een mede tyros speler bij je in de buurt woont en dan testen of de dongle wel in orde is.

het is een lastig maar interessant probleem.


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 12/12/2014 :  22:08:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Michel,
Ik heb de fabrieksinstellingen ook al eens teruggezet, zonder effect. Ik heb vandaag ook wat met de instellingen van de Telenet-modem gespeeld; firewall uitzetten, andere signalen gebruikt en nog wat meer. De router/modem ziet wel degelijk de verbinding met de Tyros. Mijn iPad doet het ook probleemloos qua verbinding met de Repertoire App.

Ik zal de dongle eens meenemen naar mijn Tyros verdeler om hem daar eens te testen. Ik zal ook eens een mailtje doen naar Yamaha Benelux. Dank voor de interesse en de tips.

Eigenlijk doet dat klokske er niet toe (meestal heb ik de dongle toch niet insteken ;-) maar het intrigeert me dat het niet werkt zoals het hoort. Toch zou ik beter wat 'vrolijke noten' gaan spelen i.p.v. me te storen aan zo'n futiliteit.
Groetjes, Stijn.
Ga naar bovenaan de pagina

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 13/12/2014 :  12:20:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Update:
Ik heb mijn keyboard eens gekoppeld aan mijn buurman zijn netwerk en dan is het klokje terug. Hij heeft Belgacom als provider, ik heb Telenet. Nu is de vraag of het een Telenet probleem is of mijn thuisnetwerk... Natuurlijk heb ik de router/modem al eens gereset, andere apparaten losgekoppeld zodat alleen de basisconfiguratie overblijft, maar zonder resultaat.

Ik moet erbij vertellen dat ik voordien al eens héle rare situaties heb meegemaakt, bvb een Linksys Re1000 WiFi extender die mijn netwerk in de soep draaide - sommige apparaten konden op Internet, andere niet, zelfs die met een LAN kabel kon niet op Internet!Dus dat toestelletje heb ik vervangen door een Dlink Powerline (en ja, die heb ik dus ook losgekoppeld, voor alle zekerheid...). Tussen haakjes, mijn buurman heeft een hele resem andere modems en powerlines in gebruik, en die hadden geen invloed.

Ook heb ik de laatste weken momenten meegemaakt dat de modem uitviel en een aantal keren na mekaar weer opstartte. Het leek erop alsof er werken uitgevoerd werden.

Ik zal eens contact opnemen met Telenet.

Stijn.
Ga naar bovenaan de pagina

h.garnier
Average Member

181 berichten

Geplaatst - 13/12/2014 :  17:19:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben benieuwd met die provider, bij mij werkt het klokje wel alleen is de tijd op zomertijd, loopt dus 1 uur achter.
Foutje in instelling ergens?
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 13/12/2014 :  19:53:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag henk,

Dat kun je oplossen met daylight saving time. Deze staat nu op off bij mij.
dat vind je onder Functions -> wireless Lan -> details -> dan onder TAB others.

Voor Stijn,
ik kon het niet laten. ik heb een netwerksniffer geinstalleerd en daarmee kijk ik wat het keyboard allemaal doet via de draadloze verbinding.
Ik had verwacht dat hij via het NTP ( Network Time Protocol ) de tijd zou op vragen.
Tot mijn verbazing is er een hoop te zien maar geen NTP aanvragen of iets anders dat op de tijd lijkt.
Het is voor mij nu dus echt een raadsel hoe hij aan de tijd komt.

gr. Michel

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 13/12/2014 :  23:19:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Michel,

Ik heb contact gehad met een Telenet technicus. Een werkende oplossing voor dit specifiek probleem had hij niet maar hij stelde voor om eens met andere instellingen op de pagina DHCP te proberen. Een ander IP Address uitproberen enz., maar tot zover is het nog niet gelukt. Hij bevestigde dat er een aantal updates op het Telenet netwerk zijn uitgevoerd de laatste weken en dat dat er wel mee kon te maken hebben.

Verder weet ik het ook niet meer. Een polshorloge aandoen, misschien ;-)

Stijn.
Ga naar bovenaan de pagina

h.garnier
Average Member

181 berichten

Geplaatst - 14/12/2014 :  09:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
@Michel
Bedankt voor de tip, de tijd staat nu inderdaad goed ingesteld, was er nooit zelf achtergekomen. Thanks
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 17/12/2014 :  00:09:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn,

Tijdens mijn speurtocht zag ik dus geeb verzoeken om de tijd via de verwachte methodes.
Wat ik echter niet vertelde is dat ik zag dat elk verstuurd pakketjes via TCP/IP voor zien is van een tijdstempel.
Ik vermoed dat Yamaha daar iets mee doet.

Dat brengt mij op de gedachte om eens na te gaan of jou internet verbinding gebruikt maakt van IPv6.
Bij mij werkt alles nog met IPv4 en af en toe komt er een pakketje IPv4.
hoe je ipad communiceerd is zeer lastig te achterhalen.
ik heb de communicatie bestudeerd m.b.v. wireshark een freeware programma voor deze klus.

Ik zou toch adviseren om er werk van te maken en niet te wachten tot alles uit de garantie is. Het lekt een luttel dingtje het klokje maar als blijkt dat er mee aan de hand is dan is het wel handig omdat optijd te weten.

Mijn advies is:
1- check de donge bij de leverancier en mede keyboard speler.
2- Check het keyboard en dongle icm een internet verbinding van iemand in de buurt met een andere provider.
Er zijn vast wel meer draadloze verbindingen in de buur.

Met vr. gr. Michel


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 17/12/2014 :  00:45:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Stijn, eem laatste tip.

Jou provider werkt ook al met IPv6 en ook met ipv4.
ik lees net op diverse fora dat er dingen spelen met de timestamp icm IPv6.
Jij kan in de modem instellingen van telenet IPv6 ook uit zetten.
Als het klokje dan wel werkt dan weet ik zeker dat Yamaha de tijd uit de time stamp haalt ipv via ntp protocol.
Dit zou ook verklaren waarom de meeste techneuten hier geen raad mee weten.
Normaal verwacht je de tijd via port 123 of port 73 NTP protocol.

Aan jouw dongel en tyros kan het haast niet liggen daar het via de buurman wel werkt. Dat is een vast referentie punt.
Ik ben benieuwd wat hier uit komt.

gr. Michel

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

spike1950
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 17/12/2014 :  12:07:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank u wel Michel voor al uw moeite.
De dongle werkt, die is getest. Het probleem doet zich voor sinds Telenet een aantal updates heeft uitgevoerd op hun netwerk.
Ik heb al enkele instellingen aangepast aan de modem. Op het statusblad zie ik dat de Dongle een IPv4 address gebruikt.
Tot op vandaag nog geen succes gehad met andere instellingen.

Groetjes,

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000