Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Aankoop yamaha styles via Ipad
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Nelvoet
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 28/12/2014 :  18:21:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Nelly en nieuw op dit forum. Ik ben sinds een aantal jaren in het bezit van een tyros. Ik ben geen muzikante, maar gewoon een thuisspeelster. Mijn eerste tyros was de 2, later de 4 en sinds een week de tyros 5. Ik heb nooit eerder styles van Yamaha aangeschaft. Echter, omdat ik mijn ipad via wifi kon koppelen aan de tyros vond ik het leuk uit te proberen of het aanschaffen daarvan via de app musicsoftdownloader zou lukken. Technisch geen enkel probleem. alles werkt gesmeerd. Eerst via de pc op de site van yamaha een style uitgezocht en vanuit de app via itunes de style gekocht.
En nu komt het!

Op de site van yamaha, staat de night rumba style en de wake up dance als style met ots. Ik heb hem daar afgeluisterd en vervolgens op de ipad afgeluisterd en dus aangeschaft. Ze klonken op beide media hetzelfde. Tot mijn verbazing kwam de verwachte ots style binnen als een xa style. Dus zonder ots en ook geen enkele gekoppelde voice. Ik voel me dus nogal bekocht. Yamaha geeft nergens aan dat de style die je via de App aanschaft anders is dan omschreven op hun site en totaal anders klinkt.
De styles zijn voor mij nu waardeloos want k kan er niets mee aanvangen.
Ik ben benieuwd of er meer gebruikers deze ervaring hebben.

Nelly
Tyros 5 en CVP509

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 28/12/2014 :  19:47:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Nelly,

welkom op het forum.
Ik heb je bericht gelezen en vroeg mij af een style met als extensie XA ?
volgens de Yamaha musicsoft europe is dit een midi file Xa zou een verbeterd versie zijn van de XG versie.
Zie google met : xa file yamaha. Dan kreeg ik een link naar yamaha music soft met de uitleg over XA ( wel in het engels)

Ik denk dat je tijdens de aanschaf of iets verkeert of niet heb ingevuld.
Je zou dan als het goed is het bestand wel kunnen afspelen op tyros met de midiplayer

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 28/12/2014 :  20:02:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog een aanvulling,

na wat speuren bij yamahamusicsoft kwam ik " NightRumba" tegen een style bestand van de hits uit 2012. Dit zou voor de tyros 5 €6,39 kosten.
Als dat alles klopt kun je het beste contact op nemen met de yamaha music shop.

Wat schets de verbasing, als je de style koopt via musicsoftdownloader met de tyros 5 geselecteerd dan is ie geen 6,39 maar €5 koopje dacht ik. niet dus het is precies wat elly schrijft wel een style maar zonder ots.

Mijn tip let goed op de prijs voordat je een aankoop doet via de music finder.
Ik ga effe mailen met Yamaha

Gr. Michel

Bewerkt door micdo op 28/12/2014 20:12:35

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 28/12/2014 :  20:33:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik denk ook dat je via je Ipad/App mogelijk een verkeerde aankoop hebt gedaan.
Heel vervelend...
Maar neem contact op met Yamaha en leg je situatie uit.
Hen kennende, zullen ze dit zeker in orde maken en er voor zorgen dat je de juiste style voor je Tyros ontvangt.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Nelvoet
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 28/12/2014 :  20:57:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Frans en Michel,
bedankt voor jullie reactie. Ik zal zeker contact opnemen met yamaha. Je kunt trouwens maar een beperkt aantal styles via de ipad kopen. Dus niet echt interessant. Wel jammer eigenlijk want in app aankopen zijn een interessante aanvulling naast creditcard en Paypal mits je de volle style versie kunt kopen.

Groetjes,
Nelly

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 29/12/2014 :  16:49:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Laatste stand van zaken.

De aankoop vanuit de app gaat inderdaad niet goed zoals Nelly aangaf.
Ik heb de zelde style aangeschaft (nightrumba). Ik had extra opgelet dat de tyros 5 geselecteerd staat.
Het enige wat opviel was dat de prijs 5,99 was ipv 6,35.
Nog mooier is dat er een bedrag van 1,55 of zo iets op mijn creditcard factuur staat.
Ik heb gisteren al contact gehad met de helpdesk. Zij zagen nog niets we op mijn gewone account via de pc.
De oorzaak hiervan ligt bij het fijt dat de ipad een ander email adres gebruikt. Ik wacht nu op een factuurtje van Apple en dan kan ik weer verder mailen met de helpdesk.

Mijn advies aan een ieder is eventjes je aankopen niet via de ipad app maar via de site te doen.

Gr. Michel

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 29/12/2014 :  20:24:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Het wordt een hele mooie dag hier voor mij.
check ik mijn mailbox, vind ik een juiste style via de mail.

Ik vind de service van yamaha klasse.
Alvast een vrolijk oud jaar voor iedereen.

Gr. Michel

Nelvoet
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 10/01/2015 :  13:53:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb vandaag van yamaha de goede styles per mail ontvangen. Ik ben blij dat ze dit zo goed hebben opgelost. Prima service dus.
Ik hoop alleen dat ze de in app aankopen eens goed bekijken. Blijkbaar gaat daar dus het nodige mis.

Gr. Nelly

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 10/01/2015 :  23:32:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Fijn te horen Nelly,

Zo zie je maar er is altijd wat positiefs te melden.
Maar ik koop toch maar liever via de site.

Gr. Michel
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000