Auteur |
Onderwerp  |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 13:05:36
|
Kan iemand mij helpen met onderstaand probleem?
Toen ik gisteravond mijn Tyros2 opstartte vond deze mijn HD schijf niet. Het enige wat hij aangaf was User + USB
In mijn usb drive (voorkant) had ik een usb stick zitten. Ik heb toen deze eruit gehaald om over te gaan op plan B
Plan B: Ik heb destijds een kopy gemaakt van de inhoud van mijn HD (bestanden + hdr-root) en via de usb poort aan de voorzijde van de Tyros2 kan ik via deze externe HD alles gebruiken precies zoals de HD van mijn Tyros.
Probleem opgelost denk je??? Echter na het aansluiten van deze externe HD kon de tyros ook deze poort niet meer vinden , alleen nog maar de User.
Na een paar ferme tikken op de achterkant van mijn Tyros tegen het ijzeren plaatje waarachter de HD zich bevindt ziet de Tyros ineens na het opstarten weer mijn HD en ook mijn USB poort + externe HD
Wat kan dit betekenen: HD toch kapot (waarom dan ook geen usb?) Is er iets interns met de diskdrive?
Hopelijk kan iemand mij wat tips/info hierover verschaffen
gr Johan |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 14:09:53
|
Even los schroeven en kijken of de verbinding goed is of de harddisk met een usb op je PC controleren
Groeten, Wim |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 18:54:29
|
hoi Wim,
Heb de harddisk gecontroleerd en de pc herkend de schijf gewoon. Ben nu op dit moment een extra copy aan het maken. Ik heb gisteren de HD wel 4 a 5 keer eruit en weer erin gedaan zonder resultaat. Na een harde bonzen met mijn vuist maakte de HD weer contact. Ik wil wel eens proberen de contacten schoon te vegen, miscchien dat dit helpt.
gr Johan |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 19:03:56
|
Heb je via de PC een harddisk foutcontrole uitgevoerd? In verkenner rechtermuis en eigenschapen > extra foutcontrole.
Groeten, Wim |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 22:29:55
|
HD check gedaan en geen fouten gevonden.
Wat ik heel raar vind is het volgende. Ik heb nu dus in 3 jaar 2x meegemaakt dat mijn Tyros de HD niet vindt na opstarten van het keyboard.Nu zal dit wel bij meer mensen gebeuren maar wat ik niet begrijp is dat gelijktijdig ook de USB poort niet thuisgeeft. Het enige wat het beeldscherm aangeeft is User.
Werkt de HD weer, dan werkt ook de USB poort weer.
Ik begin echt te denken dat het probleem niet de HD is maar iets wat los contact maakt met het gehele diskdrive gebeuren(HD + USB station. Deze aansluitingen zitten vlak bij elkaar in de Tyros.
Ben alleen een beetje terughoudend om zelf mijn Tyros open te gaan draaien. Vind ik altijd een beetje riskant.
tjonge zeg |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 22:58:35
|
Schoonvegen en met vuisten slaan gaat niet werken. Fysiek lijkt er iets kapot in je Tyros en dan ben je aangewezen op een technische afdeling van Yamaha/Tyros.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 04/01/2015 : 23:58:37
|
Johan, Ik meen me te herinneren dat de T2 een IDE (PATA) disk heeft die aangesloten wordt op een USB naar IDE interface. (klein printje waarop de disk gemonteerd wordt)
Mechanische schijven kunnen in de loop der tijd aanloop-problemen krijgen doordat de lagering minder soepel wordt. (de schijf begint niet te draaien) Een 'klopje' of tikje tegen de drive wil dan wel eens helpen om 'm over het zware punt heen te krijgen.
Het is heel goed mogelijk dat jouw drive niet lekker meer start en dat daardoor de USB interface voor de drive alle energie opslokt door de hoge stroomopname waardoor ook de andere USB poorten niet goed werken.
Vraag : Hoor je de harddisk wel aanlopen, of blijft het stil?
Je kunt het best de schijf zo spoedig mogelijk vervangen als het aanlopen niet goed gaat.
Roel
|
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 05/01/2015 : 00:07:57
|
Hoi Roel,
Wat jij schrijft zou best wel eens het probleem kunnen zijn. Ik heb dit dus 3 jaar geleden al eens meegemaakt en nu dus weer. Ik had gisteren geen tijd om op mijn gemak te luisteren of de HD geluid maakte daar ik in tijdnood zat vlak voor een optreden. Op de valreep heb ik de schijf aan de praat gekregen en vandaag gaf hij ook gewoon weer thuis.
Vandaag heb ik vooral wat nuttige kopieën gemaakt voor het ergste geval gebeurt (crasch HD)
Ik zal morgenavond wat testjes gaan doen (geen risico's nemen) en dan laat ik jullie allemaal weten hoe en wat.
Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken. Dit forum is fantastisch !!! |
Bewerkt door Flamingoboy op 05/01/2015 00:09:09 |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 05/01/2015 : 22:13:49
|
Hoi allemaal
Ik heb zojuist enkele testjes gedaan.
Ik heb mijn orginele vaste schijf eruit gehaald en daarna de externe HD via de usb (voorzijde) aangesloten De tyros ziet de HD als USB dus dat is goed. Echter wanneer ik een registratie inlaad dan laad hij geen audiofile mee in? Installeer ik mijn originele HD weer in mijn tyros, dan laad hij de audiofile wel mee via de USB Hier snap ik dus niks van. Het enige wat eventueel zou kunnen is inderdaad dat deze externe HD niet genoeg voeding heeft omdat hij geen stroomkabel heeft.??? Dat ga ik ook nog uittesten.
Ik heb mijn externe harde schijf hierna eens geinstalleerd in mijn Tyros. Bij het opstarten blijft de tyros steken op ownersnaam in het display, verder start hij niet op. Toen heb ik hem opgestart in de USB storage mode en mijn PC ziet de schijf gewoon wel Ook dit is mij een raadsel. Ik ben nu via de pc een schijfcontrole toe aan het passen op mijn externe HD en ga hierna de schijf weer aansluiten via de usb ingang op mijn tyros. Daarna ga ik deze schijf op de tyros fortmatteren,misschien bied dit een oplossing.
inmiddels heb ik de originele schijf weer ingebouwd en alles werkt normaal. (echter nog geen garantie dat dit zo blijft)
Eigenlijk zit zo'n harde schijf muurvast in de diskdrive. Begin nu echt wel te denken dat ergens een los contact zit in mijn Tyros.
|
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 05/01/2015 : 22:27:38
|
De voorkant is een andere drive letter. vandaar vindt drie registratie niet de audio. Deze staan ook als verborgen in de root van de harddisk. Schijf komgronden kan ook via transfer mode.
Groeten, Wim |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 05/01/2015 : 23:41:16
|
Hoi Wim
Ik heb de verborgen rootmap ook op mijn externe schijf staan Is een een comlete kopie van de originele HD
Schijf komgronden kan ook via transfer mode?????
Zou je mij dit even eenvoudig willen omschrijven wat je hiermee bedoelt?
Gr johan |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 06/01/2015 : 09:36:54
|
Johan, Wim heeft wel gelijk. Je kunt wel een exacte kopie van de interne schijf maken, maar via de USB poort aan de voorzijde vindt hij wel een drive maar met de onjuist 'letter'..... dat gaat niet werken. |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 06/01/2015 : 16:49:56
|
Dus als ik jullie begrijp kan ik een exacte kopie van de HD alleen maar gebruiken wanneer ik hem in mijn tyros Harddisk installeer. |
Bewerkt door Flamingoboy op 06/01/2015 17:39:24 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3275 berichten |
Geplaatst - 06/01/2015 : 18:05:49
|
Yep ! |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 07/01/2015 : 20:15:36
|
Tyros drive letters:
C:/ = USER (internal memory) D:/ = Floppy drive E:/ = Hard drive F:/ = HD partition #2 G:/ = HD partition #3 H:/ = HD partition #4 I:/ = USB stick
Hier een programma waar je de registaties kan aanpassen dus de drive letter veranderen. Maak eesrt een kopie en verander dan de driver letter van E:/ naar I:/ Even zelf uit testen ik heb dit zelf nog nooit getest.
Groeten, Wim |
 |
|
Flamingoboy
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 07/01/2015 : 23:25:53
|
Hoi Wim,
Hier moet ik mij echt even in verdiepen. Ik ga er z.s.m. mee aan de slag. Als het mij lukt, dan laat ik je dit direct weten.
Heb de Tyros vanavond opengemaakt en geconstateerd dat er niks los zit op de printplaaten etc etc.
wordt vervolgd
gr Johan |
 |
|
|
Onderwerp  |
|