De schijf heb ik gecontroleerd vooraf en heb eerst partities aangemaakt met mijn pc en ook geformatteerd met Fat32. Daarna de tyros aangesloten via de usb interface en installatieprogramma doorlopen. Tyros weer aangezet en deze gaf aan: nieuwe schijf gevonden en de optie formatteren. Daar blijft hij hangen tot nu.
Ik krijg mijn nieuwe HD niet geformatteerd in mijn Tyros 2.
Eddy: Ik heb alles precies gedaan zoals op de website van Frans mooi omschreven staat maar als ik alle stappen doorloop en als laatste stap de Tyros weer opstart dan geeft hij aan: nieuwe schijf gevonden en dan kan het formatteren beginnen. Hij begint ook heel mooi maar hij houd er niet meer mee op.
Ik heb nu 2 pogingen gedaan van minstens 20 uur maar blijft op formatteren staan.
De schijf heb ik eruit gehaald en gecontroleerd en geeft geen fouten aan en de PC ziet de schijf ook gewoon.
Ik zou het nu echt niet meer weten hoe ik die schijf in orde ga krijgen.
Je nieuwe HDD is misschien niet compatibel met Tyros2 ? of misschien te groot ? kijk eens op de Yamahasite specifiek naar "Compatible USB devicelist Tyros2" op blz 2 "Harddisk"
De Tyros2 is inmiddels weer thuis. De originele HD is oké. De reserve HD wordt door de tyros2 niet erkend dus ik zal een nieuwe HD schijf moeten aanschaffen.
Er zaten toch een paar contacten niet meer goed vast op de printplaat van de harddisk. Deze zijn opnieuw gesoldeerd. Hopelijk kan ik nu weer even vooruit.