Is bovenstaande mogelijk? Op die manier kan ik de zang via de tyros apart afregelen op de mixer ten opzichte van het tyrosgeluid. Ook de monitormix kan ik dan apart regelen.
philip
Bewerkt door saxopjefeestje op 02/02/2015 22:05:54
Bedankt mensen. Tja, ik had het kunnen vinden inderdaad. En ja, vragen via het forum is idd wel gemakkelijk. Maar toch ook leuk dat jullie weer eens iemand uit de brand kunnen helpen. Hoe dan ook, bedankT!
Philip , aangezien ik zelf niet zing , ben ik wel nieuwsgierig of je de VH naar je eigen smaak afgesteld krijgt ., en of hij ook op het podium is te gebruiken . .
hallo. ik ga ook werken op t podium met de vh2 van de t5. wat je eerst moet doen is de mic uitsturen via de sub outs in stereo naar de mengtafel.. doe je dat niet dan drukt de mic de interne compressor zeer snel dicht. nu kun je het zanggeluid op de mixer goed instellen ook als je eens hard moet zingen. wanneer een style of midi wat te hard of te zacht klinkt ga je gauw aan de dialvolumeknop draaien met t gevolg dat je zang ook harder of zachter wordt ; met de subouts heb je hier geen last van. als je op je mixer een compressor hebt of noisegate e.d gebruik die dan i.p.v die ook de t5 ; schoner geluid verder kun de presets van de vh bewerken en in je user zetten. zet je favoriet in een reg als je begint te spelen en freese dit dan. ook kun je in de utility parameterlock kiezen voor vh /harmony. met wat afstellen kan de t5 zeer goed te gebruiken voor de zang harrie
jawel stereo uit de subout naar demixer de beide kanalen op de mixer wel links/rechts zetten. in de preset van de vh een galm maken en dan kun je in de mix van de song of style nog een insert voor de mjc gebruiken wat goed klinkt is een beetje tempodelay. zo komt de galm en delay mooi in stereo binnen op je mixer