Auteur |
Onderwerp |
|
willemsen
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 13/02/2015 : 19:54:19
|
Hallo beste medemuzikanten,ik ben pas nieuw hier en stel me even voor,ik ben willem en voor te spelen heb ik een tyros2, en binnenkort de t4. maar ik had een vraag als ik een midifile afdraai en ik hoor de soloklank op bv spooor1 die is zo geweldig maar moet m,n de klank dan bewerken voor hem zo prachtig te krijgen? of zit die klank toch ergens in de tyros,ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.hopenlijk kan me een persoon helpen. bvd
mvg willem |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 13/02/2015 : 23:05:21
|
Wat je hoort in een midifile is ook zo te bespelen of te gebruiken in een style . Je moet alleen even kijken hoe de klank is ingesteld en wat voor effecten in de klank worden gebruikt .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 14/02/2015 : 17:17:19
|
Je kan het via een midi kabeltje doen. Begin met de midi setup MIDI OFF. Sla deze op onder een vrije plek in Tab USER. Geef hem een naam Bijv. (Song to Voice) Kies nu de Midi setup (Song to Voice) Druk edit. Zet in tab SYSTEM bij 3 MESSAGE SWITCH alles op ON. Ga nu naar tab TRANSMIT Ga met de pijltjes naar beneden naar SONG CH1 voor kanaal 1 in je song. Duk TRANSMIT CHANNEL knop 3 één keer naar beneden zodat in kollom CHANNEL PORT 1 CH1 komt te staan.
Ik weet niet of de benaming in de Tyros 2 hetzelfde is als bij mijn Tyros 5 anders is Port 1 > Midi A en Port 2 > Midi B
Als je de Richt voice zelf wil spelen. Zet NOTE uit. Zet CC : Control change aan. Zet PC : Program change aan. Zet PB : Pitch Bend uit. Zet AT : After Touch uit.
Alleen als je wil dat de song de Richt voice speelt. Zet je NOTE, CC, PB, AT aan.
Ga nu naar tab RECEIVE Zet met PART bij PORT 1 CH1 op RIGHT 1 Zet NOTE, CC, PB, AT aan als je wil dat de song de Richt voice speelt.
Als je de Richt voice zelf wil spelen. Zet NOTE uit. Zet CC : Control change aan. Zet PC : Program change aan. Zet PB : Pitch Bend uit. Zet AT : After Touch uit.
Sla nu de midi setup (Song to Voice) weer op.
Verbind nu Midi Port 1 of Midi A de IN met de OUT met een midi kabel. Als je nu de song afspeelt word de song instellingen van de song channel 1 doorgestuurd naar de voice Right 1.
Je zou dit ook bij meerdere song channels kunnen doen voor de andere Right voices.
Verwijder de midi kabel wel weer als je niet in deze gemaakte midi setup zit. En zet de Midi setup weer op bijv. Tab PRESET : All Parts pas als je de midi kabel weer verwijdert hebt.
Groeten, Wim |
|
|
willemsen
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 14/02/2015 : 20:21:55
|
Hartelijk bedankt voor de hulp. mvg willem |
|
|
|