Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Mixing console effect
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 17/02/2015 :  23:21:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Hallo mensen. Ik wil weer net als vroeger bij mijn tyros 1 gaan zingen via de tyros, maar nu met de 5. Ik heb zo'n 500 RM banken gevuld met elk een lied. Met styles of met minifiles. Nu wil ik eigenlijk een standaard reverb gebruiken voor alle RM banken. Daar kom ik niet uit want als ik mijn verschillende RM's kies dan geeft hij telkens andere reverbs en waarden. Daarbij, ik zet de waarden op 0 van zowel reverb als DSP en toch hoor ik nog galm. de effectknop links op het keyboard bij de mic-knoppen staat ook uit.

Wie brengt me wat licht in de duisternis? DSP????? Alleen DSP 7 voor MIC?

philip

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 18/02/2015 :  14:32:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedoel je galm op je microfoon of op de klanken?

Voor de microfoon is er inderdaad maar één DSP.

Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 18/02/2015 :  15:08:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
ik bedoel de galm voor de mic

philip

saxopjefeestje
New Member

21 berichten

Geplaatst - 18/02/2015 :  22:09:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeestje  Reageer met citaat
Ok, ik ben al wat wijzer geworden inmiddels. De ' onzichtbare galm zit op een of andere manier in de VH, terwijl op dat moment toch deze niet aanstaat. als ik hem opzoek en op 0 zet en vervolgens save in de RM dan is het weg. Ik wil nu al mijn 500 RM registraties vrij van effecten maken. Dat kan volgens mij alleen door elke bank de reverb en delay voor de mic op 0 te zetten en te saven in het RM. Klopt dat? Vervolgens wil ik voor een aantal banken een VH instelling maken en deze in het RM saven. Daarna wil ik via de tyros zingen met de mic via de sub*** naar de mixer om vanuit de mixer enige reverb toe te voegen. Volgens mij is er geen eenvoudiger manier als zoals ik net beschrijf. Kopt dat?

philip

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/02/2015 :  08:57:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben geen zanger, dus gebruik de mic en galm alleen voor spraak.

Je zou misschien de Freeze functie kunnen gebruiken, waarbij je de installing voor de mic "bevriest". Je hoeft dan niet alle registraties aan te passen.

Er is dacht ik een programma op psrtutorial.com, waarmee je meerdere registraties tegelijk aan kan passen.

Maar hopelijk reageren zangers op je vraag, zoals bijv. RealSpawn en Robbiedoes.

Maarten

Bewerkt door maartenb op 19/02/2015 08:58:03
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000