Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 een vrolijke noot ;-)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 05/03/2015 :  20:19:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
Wat begon als grapjes op Skype is er dan wel degelijk een muzikale samenwerking ontstaan onder vier vrienden zie hier het resultaat.

https://www.youtube.com/watch?v=XI_d5r1lLDE

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 05/03/2015 :  23:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Leuk idee/ mooie video montage.
Eén kleine opmerking : De Tyros rechts-voor lijkt niet goed op A=440 te staan en wringt daardoor behoorlijk
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 06/03/2015 :  23:24:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
Hoi bedankt voor het kijken kan je ook even toelichten wat je bedoelt "lijkt niet goed op A=440 te staan " want ikheb geen idee wat je bedoelt. Zo leer ik ook nog iets bij
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  00:08:17  Toon profiel  Reageer met citaat
O... sorry Stefan, qua stemming zijn ze ten opzichte van elkaar niet helemaal zuiver. Zo rond de 1 minuut en 50 seconden wordt een accoustische gitaar gespeeld met de melodielijn. Best wel een beetje 'vals'
Het kan zijn dat het pitch-bend wiel niet goed weer naar zijn middenstand gaat waardoor een hoogteverschil optreedt.

Ook kan de Tyros bijgeregeld zijn via de knoppen 'function' en dan knopje A voor 'Master Tune'. Deze zou op 440.0 Hz moeten staan omdat dit de standaard frequentie is voor de A toon.

Bijregelen is soms noodzakelijk als je met een ander, niet verstembaar instrument mee speelt. (bijv. Kerkorgel, vibrafoon of piano/vleugel)
Soms zijn oude opnames op platen en/of cassetebandjes behoorlijk afwijkend van de A=440.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  00:14:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het is gewoon "knetter" vals , 1 keyboard staat niet zuiver afgesteld zoals roel zegt .
En ik dacht ook aan de T5 , als ik het filmpje bekijk & luister .

Gr,
Soryt


Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

hasp
New Member

38 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  09:10:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Naar mijn idee komt dit "valse" geluid door de "Tubular Bells". Ik gebruik dit geluid ook af en toe en moet dan de betreffende part altijd bijstemmen. Probeer maar eens een piano klank in right 1 en Tubular Bells in part 2.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  11:42:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans, je hebt gelijk..... wat verschrikkelijk vals is dat ding!

@Stefan : Ik zou de Tubular Bells er uit laten.

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  17:49:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Klokken hebben een mineur scale
Daarom klinkt een klokkenspel vals

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  20:09:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag beste forumleden,
Stefan dacht een leuke link op het forum gezet te hebben.
Hebben jullie het idee dat hij naar aanleidinng van alle boven genoemde en geplaatste op en aanmerkingen, het nog steeds leuk vind!

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  22:44:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Stefan,

Ik vond het wel valselijk grappig.
Maar laat de Bells maar weg!!

Ik moest meteen denken aan de promo video's destijds van Sud claviers

Het belangrijkste is dat jullie er fun aan beleefd hebben, en dat hebben jullie ook denk ik.

Laat de moed niet zakken, fout belletje weg en voilà hebben ze niks meer om te zeuren


Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

hendri
New Member

29 berichten

Geplaatst - 09/03/2015 :  18:48:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zie de lol er wel van in en zie ook dat zij er heel plezier in hebben en dat is het belangrijkste.
Iedereen doet het op zijn eigen manier en maar goed ook.
Neem aan dat de commentaristen binnenkort ook op de proppen komen met een mooi stukje. Hoeft echt niet super perfect te zijn hoor, maar ik ben wel heel benieuwd.

Groetjes Hendri



Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 11/03/2015 :  19:27:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
hoi beste leden,
eindelijk eens wat tijd om op jullie reacties te reageren:

Roel de mastertune staat wel degelijk op 440.0Hz ( deze staat ook zo standaard ingesteld ).
En wat betreft dat " vals klinken" ja idd het is niet 100% zuiver door het gebruik te maken van de tubular bells ( klinken nu eenmaal zo standaard ). In de tijdsgeest van het filmpje vond ik het wel passen.
Het was een leuk projectje om te doen en al hebben we er enorm veel lol aan gehad om deze te maken, vergeet niet het is makkelijker gezegd dan gedaan om met 4 verschillende speelstijlen toch een mooi geheel te creëren.
Wim ik vindt het nog steeds leuk hoor en ik ben er wel ergens trots op Want draai en keer het zoals men wilt, dit heeft er nog niemand gedaan met deze song en daar was het ons om te doen. ;-)
Toine stoppen doen we zeker niet hoor, want de fun die we hadden en de vele positieve reacties verplicht ons nu zo een beetje om verder te gaan. lol.
muzikale groetjes
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000