Auteur |
Onderwerp |
|
Jan-yammie
Average Member
137 berichten |
Geplaatst - 25/05/2015 : 17:12:31
|
Op mijn Tyros is via aux-in een digitale piano aangesloten. Dit werk via de boxen ook perfect. Maar als ik een wav-file wil opnemen wordt het geluid van de digitale piano niet mee opgenomen, terwijl via de speakers wel gewoon hoorbaar is. Het maakt ook niet of je simple mode of Multi-mode gebruikt. Heeft iemand misschien ervaring of een handige tip?
Bvd
gr Jan |
Bewerkt door Jan-yammie op 26/05/2015 14:38:44 |
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 26/05/2015 : 14:59:25
|
Jan,
In je handleiding op blz 76 staat vermeld bij opmerkingen : Het [AUX-IN]-ingangssignaal kan niet worden opgenomen.
Je zou de digitale piano via een ander opnamemedium (bvb PC) kunnen opnemen. Dit als WAV saven en op je tyros zetten. Dan op je Tyros deze WAV omzetten naar Multi opname en dan als extra spoor je Tyros inspelen.
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 26/05/2015 : 20:48:56
|
in de marge een in deze context niet relevante opmerking; blijkbaar lukt dit wel met de Tyros5, toch opmerkelijke detailverschillen tussen T4 en T5. Handleiding T5, blz 76 : Geluiden die kunnen worden opgenomen: • Geluiden die worden gegenereerd via alle keyboardparts (Links, Rechts 1–3), songparts, stijlparts en Multi Pad-parts.
• Geluiden van de draagbare audiospeler die worden ingevoerd via de [AUX IN]-aansluiting.
• Geluiden die worden ingevoerd via de [MIC INPUT]-aansluiting, zoals een microfoon. VrGr eddy |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 27/05/2015 : 08:15:37
|
Volgens mij is het typisch de Tyros 4 waarbij je de AUX IN niet kan opnemen.
De Tyros 3 kon dit wel, dacht ik. Yamaha heeft het veranderd in de T4, daar veel negatief commentaar op gekregen, en het bij de T5 weer terug gedraaid.
Hoe het met de T2 en T1 zit weet ik niet.
Maarten |
|
|
|
Onderwerp |
|